וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער ואיזנקוט התעמתו בישיבה הסגורה: "כל פעם שוויתרנו על חלקי מולדת, חטפנו"

עודכן לאחרונה: 14.2.2023 / 11:59

הפערים האידיאולוגיים בין המפלגות של גנץ וסער נחשפו בוויכוח שפרץ בישיבת הסיעה הסגורה. איזנקוט ביקש להתנגד להצעה של הליכוד לביטול חוק ההתנתקות, אך האגף הימני במפלגה הגיב בזעם. "כל פעם שוויתרנו על חלקי מולדת, חטפנו", השיב סער. כהנא אמר: "זה יעבור גם בלעדינו"

בווידאו: גנץ בישיבת סיעה/רוני כנפו

עימות סוער בישיבת הסיעה של המחנה הממלכתי שנערכה אתמול (שני) בכנסת. חברי הסיעה התכנסו לישיבה הקבועה, כדי לדון בין היתר על הצעות החוק שצפויות לעלות להצבעה ביום רביעי הקרוב במליאה, בין הצדדים התעורר ויכוח שהציף את הפערים האידיאולוגיים בין חברי המפלגה של גנץ לחברי הכנסת של גדעון סער. חברי הכנסת עסקו בסדר יום הצפוי, ובין היתר בהצעת החוק של חבר הכנסת יולי אדלשטיין מהליכוד לבטל את חוק ההתנתקות, כך שאיסורי השהייה והכניסה בשטחים שפונו במסגרת תוכנית ההתנתקות יבוטלו לחלוטין.

חבר הכנסת גדי איזנקוט, ניסה לשכנע את האגף הימני במפלגה להצביע נגד הצעת החוק, "להתעלות" כלשונו, ו"לראות את התמונה המלאה". בקשתו גררה תגובות חריפות. סער ענה לו חזרה: "כל פעם שוויתרנו על חלקי מולדת, חטפנו על זה". חברת הכנסת שרן השכל הוסיפה כי "זאת האידיאולוגיה שלי. אתה לא יכול לבקש ממני לוותר על זה", ואליה הצטרף גם חבר הכנסת מתן כהנא ששאל "מה אכפת לך אם אנחנו נצביע בעד? זה בכל מקרה יעבור. איתנו או בלעדינו".

גדעון סער, גדי איזנקוט. תומר נויברג, פלאש 90
"כל פעם שוויתרנו על חלקי מולדת, חטפנו על זה". סער ואיזנקוט/פלאש 90, תומר נויברג

איזנקוט ניסה להסביר כי יש היבטים אסטרטגיים ואי אפשר לראות הכול דרך הצעת חוק פרטית שעולה לאישור בקריאה טרומית בכנסת אבל חברי הכנסת לא ויתרו. לפי מקורות במפלגה, השיחה התנהלה ב"טונים גבוהים" ויצרה מתיחות בין הצדדים בישיבת הסיעה. יו"ר המפלגה, בני גנץ ניסה להפסיק את העימות והתערב בסופו. "אשב עם גדעון, נדון בכך ונקבל החלטה מה עושים".

זאת הפעם הראשונה שבה הפערים האידיאולוגיים בתוך המחנה הממלכתי באים לידי ביטוי בהצבעות בכנסת, זאת לקראת הפעם הראשונה שבה הקואליציה תצביע על הצעות חוק פרטיות מאז הקמת הממשלה והשבעת הכנסת ה-25. ועדת השרים לחקיקה אישרה בתחילת שבוע את ההצעה של אדלשטיין וכן שורה ארוכה של הצעות חוק נוספות, והן אמורות לעלות לאישור בקריאה טרומית במליאה. מלבד הצעת החוק לביטול ההתנתקות - על שולחן הכנסת ישנן הצעות נוספות כמו פסקת ההתגברות של חבר הכנסת שמחה רוטמן, גירוש משפחות מחבלים של חבר הכנסת חנוך מילביצקי וחוק דרעי החדש שנועד להכשיר את המינוי של יו"ר ש"ס לתפקיד שר, למרות פסילת בג"ץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully