וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים במערכת הביטחון נגד בן גביר: "איומי הפוליטיקאים מעלים את הסיכוי לפיגועים"

עודכן לאחרונה: 14.2.2023 / 18:42

בצל גל הפיגועים בירושלים, אנשי ביטחון טוענים כי האיומים על האוכלוסייה במזרח העיר משרתים את הגורמים שמסיתים ילדים: "להגיד שרק ההסתה היא הבעיה זו בריחה מהמציאות". בן גביר תקף בתגובה: "אל תתחבאו מאחורי תדרוכים מביכים"

כוחות הביטחון אטמו את בית משפחתו של המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים. 12 בפברואר 2023/דוברות משטרת ישראל

גורמים במערכת הביטחון טוענים היום (שלישי) כי שילוב של הסתה מתמשכת והתבטאויות מצד פוליטיקאים, בהם גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מגבירים את הלחץ על מזרח ירושלים ומעלים את הסיכוי לפיגועים שנעשים על ידי מחבלים "בודדים", שאינם שייכים לארגון טרור. זאת, ברקע גל הטרור בשבועות האחרונים בירושלים, שכבר גבה את חייהם של 11 בני אדם.

כעת, במערכת הביטחון מגבירים את המאמצים לקטוע את רצף הפיגועים, שנעשו כולם על ידי מחבלים ממזרח ירושלים, כמה מהם ילדים בני 13 ו-14, למנוע פיגועי השראה וחקיינות ולצמצם את ההסתה ברשתות החברתיות.

"ההסתה ברשתות מלווה אותנו כבר משנת 2016-2015 באירועי גודל השעה או כפי שהפלסטינים מכנים זאת 'אינתיפאדת הסכינים'" אמר גורם ביטחוני, "לכן, להגיד שההסתה היא המאיץ לפיגועי הנערים זה ניסיון להתעלם מהמציאות, סוג של בריחה מאחריות".

פיגוע במחסום ענתות: לוחם שנהרג, סמ"ר אסיל סואעד, בן 22, תושב חוסנייה, משרת בשירות קבע בפלוגה נ"ד במשמר. 13 בפברואר 2023. דוברות מג"ב, אתר רשמי
סמ"ר אסיל סואעד, שנהרג בפיגוע בשועפאט/אתר רשמי, דוברות מג"ב

"צריך לדבר עם תושבי מזרח ירושלים, להרגיע אותם. לא להלחיץ אותם", הוסיף הגורם. "כשמדברים איתם בסיסמאות כמו מבצעים, מחסומים, חיפושים ואיומים נוספים - הם נכנסים ללחץ. זה מייצר אווירה רעה והמסיתים מנצלים את זה. מה כולם חושבים? לאן הולכים אותם אנשים שהרסו להם את הבתים? הם נשארים במזרח ירושלים כנטל על האוכלוסייה המקומית ומייצרים דם רע".

לטענת הגורם, הריסות הבתים במזרח ירושלים, בליווי של איומים והתבטאויות קיצוניות של פוליטיקאים ישראלים לא תורמים להרגעת השטח. עוד אמר הגורם כי "יש כמעט נתק בין מערכת הביטחון, בדגש על המשטרה, לאוכלוסייה במזרח ירושלים. כל משפחה עומדת בפני עצמה. יש כאלה שמחוברים לתקשורת הירדנית, יש שצמודים לחמאס ויש שניזונים מדברי אבו מאזן".

עוד בוואלה!

לוחם מג"ב שנהרג בפיגוע בירושלים מובא למנוחות: "תמיד עמד על המשמר"

לכתבה המלאה
המחבל מוחמד עליואת, בן ה- 13 תושב סילוואן. ללא, אתר רשמי
"המסיתים מנצלים את האיומים", המחבל בן ה-13 שביצע את הפיגוע בעיר דוד בחודש שעבר/אתר רשמי, ללא
איתמר בן גביר, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
"אם יש גורם במערכת הביטחון שחושב אחרת מהדרג המדיני, שיצא לציבור עם שמו". בן גביר/ראובן קסטרו

"היו תקופות שבהן שוטרי קהילה היו מסייעים לאוכלוסייה במזרח ירושלים, מפנים אליה קשב, עוזרים באירועי הוצאה לפועל ומתעסקים ביצירת מסגרות קהילה וחינוך", הסביר. "ממש מטפלים במרקם הפנימי, מראים להם אופק, שאכפת להם. זה היה מרגיע אותם ומייצר נורמליזציה. זה לא המצב כרגע. המגמה היא הפוכה ומסוכנת".

גורמי ביטחון מזהירים כי כבר עכשיו מתנהל שיח בקרב הצעירים במזרח ירושלים על היערכות לחודש הרמדאן ולהפגנות מול שער שכם בירושלים, כמו בעבר, כסוג של מחאה על המצב המתוח.

מלשכת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נמסר: "אם יש גורם במערכת הביטחון שחושב אחרת מהדרג המדיני, שיתכבד ויצא לציבור עם שם ופנים ולא יתחבא מאחורי תדרוכים מביכים. הגיע הזמן שהגורם יצא מהקונספציה שלו ויבין: המחבלים רוצחים יהודים בגלל שהם יהודים, לא כי רע להם או כי חסרים להם תנאים. הגיע הזמן להחזיר את ההרתעה לשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully