וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ביקש מהיועמ"שית לעסוק במתווה הנשיא למהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 20:11

נתניהו העביר בקשה לדון בתוכנית שהציג הרצוג למרות הסכם ניגוד העננינים שלו, אך גורמים בלשכתו אמרו כי בהרב מיארה הבהירה לו כי הוא מנוע מלעסוק או להתבטא בנושא. בכירים במשרד המשפטים: "חוות דעתה של היועמ"שית עומדת בעינה"

בווידאו: נתניהו: הטענה שהרפורמה היא סוף הדמוקרטיה - משוללת כל יסוד/רוני כנפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר היום (שני) באמצעות עורכי דינו בקשה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה לקבל אישור לעסוק במתווה הנשיא יצחק הרצוג למהפכה המשפטית, למרות הסכם ניגוד העניינים והאיסור הפומבי לעסוק בנושא. לטענת גורמים בלשכת ראש הממשלה, בהרב מיארה סירבה לבקשה והבהירה כי אסור לו להתבטא או לעסוק בנושא.

גורמים בכירים במשרד המשפטים אמרו בשיחה עם וואלה כי "חוות דעתה של היועמ"שית עומדת בעינה - ראש הממשלה לא יכול לעסוק ברפורמה בשום היבט שלה, כפי שנכתב בחוות הדעת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 5 בפברואר 2023. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
פנה ליועמ"שית. נתניהו/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

לפני כשבועיים הגיב נתניהו לחוות הדעת של בהרב מיארה, ואמר לבג"ץ כי היא אינה מקובלת עליו, וביקש שבועיים לתגובה מלאה על מכתבה. בחוות הדעת שפרסמה היועמ"שית, היא הבהירה לראש הממשלה כי הוא מנוע מלקדם את המהפכה המשפטית בשל ניגוד עניינים שבו הוא מצוי. בעקבות מכתבה, בכירים בקואליציה תקפו אותה וטענו כי מטרתה היא למנוע מראש הממשלה להביע את עמדותיו.

אתמול קרא הרצוג לעצור את החקיקה של המהפכה המשפטית. בנאום מיוחד שנשא הוא טען כי "אנחנו מזמן לא בוויכוח פוליטי, אלא על סף קריסה חוקתית וחברתית", והתריע כי הרפורמה במתכונתה הנוכחית "עלולה להשפיע לרעה על יסודותיה הדמוקרטיים של המדינה". שר המשפטים הגיב לדבריו ומסר "אין לקשור בין ההידברות והתקדמות הליכי החקיקה".

עוד בוואלה!

לוין ללפיד וגנץ: פגישה אצל הנשיא - עוד הערב; יו"ר יש עתיד: קודם תעצור את החקיקה

לכתבה המלאה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי
"חוות דעתה עומדת בעינה". בהרב מיארה/שלומי גבאי

המהפכה שמתכננת הממשלה כוללת סדרת שינויים משמעותיים במערכת המשפט, כגון קביעה לפיה רק הרכב מורחב של בג"ץ יוכל לפסול חקיקה שעברה בכנסת. צעד נוסף של המהפכה, שנועד לחזק את ידה של הממשלה מול בית המשפט, הוא קביעת פסקת התגברות שתבטל החלטות של בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת בלבד, וכן שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שתישלט באופן מלא בידי הקואליציה.

עוד עוסקת הרפורמה בהחלשת כוחם של היועצים המשפטיים לממשלה, כך שעמדתם לא תחייב את הממשלה, ובביטול עילת הסבירות, מה שבין היתר מגביל באופן משמעותי את יכולת ההתערבות של בית המשפט במינוי בכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully