וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: חברת קונגרס הגדירה עצמה יהודייה - סבה היה חייל בגרמניה הנאצית

עודכן לאחרונה: 12.2.2023 / 16:23

חברת בית הנבחרים הרפובליקנית אנה פאולינה לונה מפלורידה אמרה בראיון כי "אביה גידל אותה כיהודייה משיחית"; קרובי משפחתה הכחישו - וממסמכי ההגירה של סבה היינריך עולה כי הוא היה חייל בשנות ה-40 בצבא גרמניה הנאצית

חברת הקונגרס הרפובליקנית אנה פאולינה לונה מפלורידה הזדהתה עד כה כיהודייה, אך סבה היה חייל נאצי במלחמת העולם השנייה. לונה, שנבחרה בשנה שעברה לבית הנבחרים מטעם המחוז ה-13 של פלורידה, אמרה בראיון ל"ג'ואיש אינסיידר" בנובמבר כי אביה, שמוצאו גרמני-מקסיקני, חינך אותה כיהודייה משיחית - אדם שמגדיר את עצמו יהודי ומאמין שישו הוא המשיח. הממסד היהודי רואה ביהודים המשיחיים נוצרים אוונגליסטים.

הזרם הוא ענף של הנצרות האוונגליסטית שנוסד בשנות ה-60 בארצות הברית. עיקרי האמונה כוללים את הבסיס המשותף כמעט לכל הנוצרים: קבלת השילוש הקדוש בגרסתו האורתודוקסית; החשבת כתבי הקודש כפשוטם ולבדם כבסיס הדת; חוויית "הלידה מחדש" ברוח המאמין, ההתלהבות בתפילה, הפצת הבשורה וערכים משפחתיים וחברתיים שמרניים. הקהילה המשיחית ביפו הוקמה באמצע שנות השלושים של המאה העשרים. קהילות נוספות פועלות בישראל, בין היתר בירושלים, בתל אביב ובכרמיאל.

"אבי גידל אותי כיהודייה משיחית. יש בי חלק אשכנזי", אמרה לונה בראיון. אך על פי שלושה קרובי משפחה שדיברו עם ה"וושינגטון פוסט", אביה של לונה, ג'ורג' מאיירהופר, היה קתולי. לדבריהם, הם לא ראו אותו מעולם ממלא את מצוות היהדות.

מוניקה לונה, אמה של חברת הקוגנרס שמוצאה מקסיקני-אמריקני, אמרה ל"פוסט" כי האב היה "נוצרי שאימץ את האמונה המשיחית" ונקבר על פי "המסורת היהודית".

אנה פאולינה לונה. ויקיפדיה, אתר רשמי
מקסיקנית-גרמניה. אנה פאולינה לונה/אתר רשמי, ויקיפדיה

בהצהרה ב"אינסיידר", מנהלת התקשורת של לונה, אידי הייפל, האשימה את האתר ב"שיימינג דתי", וב"שיימינג של מיעוטים". היא הוסיפה שלמאמר יש "ניחוח מוטה" משום שהוא מציין כי לונה אימצה רק באחרונה את המורשת ההיספנית שלה. "חברת הקונגרס לונה רוצה שתדעו שהיא תוהה האם ה'אינסיידר' מאמין שאובמה אינו שחור מספיק משום שהוא חצי לבן"? כתבה הייפל בהצהרה.

על פי מסמכי הגירה שהגיעו לידי ה"פוסט", סבה של לונה מצד אביה - היינריך מאיירהופר - הזדהה כקתולי כשהיגר לקנדה מגרמניה ב-1954. לדברי קרובי משפחה שלה, מאיירהופר שירת בצבא של גרמניה הנאצית בשנות ה-40.

לדברי ג'ולנטה מאיירהופר, קרובת משפחה, להיינריך לא היתה ברירה אלא להתגייס. "זה כאב לו לדבר על כך", היא אמרה. "הוא סיפר כי קיבל מכתב והיה חייב להתייצב, אחרת היו הורגים אותו..הוא לא אהב את זה, אבל אלה היו החיים אז".

ג'ורג' סנטוס. רויטרס
הגדיר את את עצמו "סוג של יהודי". ג'ורג' סנטוס/רויטרס
מרג'ורי טיילור גרין עוטה מסכה עם הכיתוב "טראמפ ניצח" במהלך טקס השבעתה בבית הנבחרים 3בינואר 2021. רויטרס
השוותה את קמפיין חיסוני הקורונה לנאצים. מרג'ורי טיילור גרין/רויטרס

לונה, ששם משפחתה בלידתה היה מאיירהופר, החלה לאמץ את מורשתה ההיספנית באופן פומבי רק בשנים האחרונות. כשנרשמה להצביע בפלורידה ב-2015, היא הגדירה את עצמה "לבנה, לא ממוצא היספני". היא עידכנה זאת ל"היספנית" כשנרשמה שוב לבחור במדינת וושינגטון ב-2019. "אני רוצה לייצג את המורשת ההיספנית שלי, וששם המשפחה שלי יהיה זהה לזה של אמי", היא כתבה בבקשה לשינוי שם משפחתה ל"לונה" ב-2019.

אמה סיפרה כי חברת הקונגרס "תמיד הזדהתה כהיספנית ואביה תמיד דיבר איתה בספרדית. היא דו-תרבותית ודו-גזעית. לא קל לה לבחור איזו משבצת לסמן".

בבית הנבחרים, לונה היא אחת מהימניים הקיצוניים במפלגה הרפובליקנית ואף קיבלה את תמיכתה של חברת הקונגרס הנבחרת מהמחוז ה-14 של ג'ורג'יה, מרג'ורי טיילור גרין, מחסידיו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שידועה באמירות האנטישמיות שלה.

חבר קונגרס אחר במפלגה רפובליקנית, ג'ורג' סנטוס מניו יורק, אמר כי הוא יהודי לפני בחירות אמצע הכהונה בנובמבר, אך לאחר מכן נחשף כי הוא שיקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully