וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנגדים לכיבוש, תומכים ב-BDS: חברי הקונגרס החדשים שיעשו כאב ראש לנתניהו

עודכן לאחרונה: 9.11.2022 / 22:19

כל חברי ה"סקווד", המחנה הפרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית, שנבחרו בבחירות לבית הנבחרים בארה"ב הם מתחת לגיל 40. הם תומכים בביטוח בריאות אוניברסלי ובתוכנית השאפתנית למאבק במשבר האקלים. מבחינת ישראל, הם ידועים בהתנגדותם העזה לכיבוש ותמיכה בפלסטינים ובתנועת החרם

בחירות אמצע הכהונה בארה"ב/מערכת וואלה!

השמועות על דעיכת המחנה הפרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית היו מוגזמות לאור התוצאות בבחירות אמצע הכהונה שנערכו אתמול (שלישי) - מה שעשוי אולי לאכזב את הממשלה בישראל.

המועמדים הפרוגרסיבים הצליחו להבטיח לעצמם שורה חדשה של נבחרי ציבור. על פי מדגמים ראשוניים, ארבעה מהם רשמו הישגים מרשימים במירוץ לבית הנבחרים: מקסוול פרוסט בפלורידה, דליה רמירז באילינוי, גרג סזאר בטקסס וסאמר לי בפנסילבניה.

בשתי מערכות הבחירות האחרונות רשמה קבוצת הדמוקרטים הפרוגרסיביים - שאף קיבלה את הכינוי "הסקווד" (היחידה) - ניצחונות גדולים. ארבעה מהם נבחרו בבחירות לבית הנבחרים של ארצות הברית שנערכו ב-2018, ושניים נוספים נבחרו בבחירות 2020: אלכסנדריה אוקסיו-קורטז שמייצגת את מחוז הקונגרס הארבעה עשר של מדינת ניו יורק, אילהאן עומאר שמייצגת את מחוז הקונגרס החמישי של מדינת מינסוטה, אייאנה פרסלי שמייצגת את מחוז הקונגרס השביעי של מדינת מסצ'וסטס, רשידה טליב שמייצגת את מחוז הקונגרס השלושה עשר של מדינת מישיגן, ג'מאל באומן שמייצג את מחוז הקונגרס השישה עשר של מדינת ניו יורק וקורי בוש שמייצגת את מחוז הקונגרס הראשון של מדינת מיזורי. כל השישה הם לא-לבנים מתחת לגיל 50.

פרוסט, רמירז, סזאר ולי מתאימים לפרופיל הדמוגרפי של "הסקווד" 2018 ו-2020 - כולם מתחת לגיל 40, תומכים בביטוח בריאות אוניברסלי ובתוכנית השאפתנית למאבק במשבר האקלים, ה"ניו גרין דיל". מבחינת הזווית הישראלית, הדמוקרטים הפרוגרסיביים מתנגדים לכיבוש, תומכים בפלסטינים ובתנועת החרם BDS.

בחירות אמצע הכהונה בארה"ב/מערכת וואלה!

מקסוול פרוסט

פרוסט נבחר לחבר בית הנבחרים הצעיר ביותר בגיל 25 ומוכר הודות לפעילותו נגד אחזקת נשק בארגון "For Our Live". פרוסט לקח את המושב ממפקדת המשטרה לשעבר של אורלנדו, ואל דמינגס, שפרשה מהמרוץ לטובת התמודדות על מושב בסנאט. דמינגס נחשבת דמוקרטית מתונה מהמחנה השמרני יותר של המפלגה.

עוד בוואלה!

מושלת לסבית ראשונה וחבר קונגרס בן 25: המועמדים שעשו היסטוריה בארצות הברית

לכתבה המלאה
מקסוול פרוסט, חבר בית הנבחרים הדמוקרטי פרוגרסיבי. GettyImages
מקסוול פרוסט/GettyImages

סאמר לי

סאמר לי, שניצחה במחוז באזור פיטסבורג, נאלצה להתמודד עם סכומי כסף עצומים שניתנו ליריביה המתונים במרוץ מוועדות־על לפעולה פוליטית (Super PAC), שאינן רוצות דמוקרטים פרוגרסיביים בבית הנבחרים, כולל ועדת העל American Israel Public Affairs, שהשקיעה מיליוני דולרים בפריימריז הדמוקרטיים לקראת בחירות האמצע, במטרה להבריח את לי - אך ללא הצלחה.

סאמר לי, חברת בית הנבחרים בארצות הברית, דמוקרטית פרוגרסיבית. רויטרס
ניסו להבריח אותה. סאמר לי/רויטרס

גרג סזאר

גרג סזאר, לשעבר חבר מועצה בעיר אוסטין שבמדינת טקסס, ניצח גם כן. אף שהתמיכה הלטינית בדמוקרטים בבחירות הלילה ספגה מהלומה קשה, סזאר רשם דווקא הישג משמעותי.

בקמפיין שלו הוא נמנע מסוגיות שנויות במחלוקת כמו ישראל, כדי לא לפגוע במימון שקיבל מוועדות העל, בדומה למה שקרה ללי.

גרג סזאר, דמוקרטי פרוגרסיבי שנבחר לבית הנבחרים. רויטרס
נמנע מסוגיית ישראל. גרג סזאר/רויטרס

המועמדת האחרונה היא דליה רמירז, שבארבע השנים האחרונות כיהנה בבית הנבחרים של מדינת אילינוי. רמירז ניצחה במרוץ לבית הנבחרים בקלות יחסית במחוז השלישי של שיקגו, שהוא בעיקרו לטיני. היא גם נהפכה לאישה הלטינית הראשונה ממדינה במערב התיכון שנבחרה לקונגרס.

דליה רמירז, דמוקרטית פרוגרסיבית. רויטרס
הלטינית הראשונה מהמערב התיכון. דליה רמירז/רויטרס

הדמוקרטים הפרוגרסיביים רשמו הישגים גם עם ניצחונו של כריס דלוזיו, תומך לשעבר בסנאטור ברני סנדרס, במחוז 17 בפנסילבניה. הוא הביס את קונור למב, שעזב את מושבו כדי להתמודד במרוץ לסנאט, שבו הפסיד ליריבו הדמוקרטי ג'ון פטרמן.

בוורמונט ניצחה בקה באלינט, שקיבלה את תמיכת סנדרס, שמקדמת ביטוח בריאות אוניברסלי ואת הניו דיל הירוקה. ג'סמין קרוקט ניצחה בטקסס ורשמה הישג נוסף לדמוקרטים הפרוגרסיביים.

סקר מכון פיו מיולי. טוויטר, אתר רשמי
תוצאות הסקר/אתר רשמי, טוויטר

מסקר של מכון פיו שפורסם ביולי עולה כי מרבית האמריקנים המבוגרים מתחת לגיל 30 אינם מחזיקים בהשקפה חיובית לגבי ישראל. בעוד 55% מהאמריקנים חושבים באופן חיובי על ישראל ו-74% סבורים כי יחסי ארצות הברית-ישראל נמצאים במקום טוב. דעה זאת משתנה באופן משמעותי בין קבוצות הגיל השונות וההזדהות הפוליטית.

מרבית הרפובליקנים - 71% - רואים את ישראל בחיוב, על פי הסקר, לעומת 44% בקרב הדמוקרטים. 56% מבני 18-29 רואים את ישראל בחיוב - בזמן ש-61% מהם רואים בחיוב את הפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully