וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הנבחרים הדיח את חברת הקונגרס תומכת QAnon מחברות בשתי וועדות

הרפובליקנית מרג'ורי טיילור גרין הודחה מחברותה בוועדת התקציב ומוועדת החינוך והעבודה של בית הנבחרים, בעקבות התבטאויות שנויות במחלוקת שלה, שכללו בין היתר תמיכה באלימות נגד דמוקרטים. 11 נציגים רפובליקנים הצטרפו לרוב הדמוקרטים, והצביעו בעד הדחתה

בווידאו: "אין לי ארץ אחרת" - פלוסי מצטטת את אהוד מנור/צילום: C-SPAN

בית הנבחרים האמריקני הצביע הלילה (שישי) בעד הדחת חברת הקונגרס הרפובליקנית מרג'ורי טיילור גרין מחברותה בשתי ועדות בקונגרס, בעקבות התבטאויות שנויות במחלוקת שלה, שכללו בין היתר תמיכה באלימות נגד דמוקרטים. גרין הביעה תמיכה בתיאוריות הקונספירציה של תנועת QAnon, ונחשבת לנציגת התנועה הקיצונית בבית הנבחרים.

11 נציגים רפובליקנים בבית הנבחרים הצטרפו לרוב הדמוקרטי בהצבעה, כש-230 תמכו בהדחתה של גרין מול 199 מתנגדים. היא הודחה מחברותה בוועדת התקציב ומוועדת החינוך והעבודה של בית הנבחרים. ההחלטה להדיח אותה עברה שעות בודדות לאחר שגרין, תומכת נלהבת של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, התנערה מתנועת הקונספירציה והביעה צער על הפצת מידע מוטעה.

"אין לאפשר לחבר בבית הנבחרים לעסוק בסוג כזה של התנהגות כמו של גרין, וכלל לא לשאת בהשלכות", אמר הנציג הדמוקרטי סטני הויר, עם תום ההצבעה. "הצבעה זו יכולה להיות הצעד הראשון בתיקון הטעות של מי שעד כה בחרו שלא לעשות דבר".

חברת הקונגרס הרפובליקנית מרג'ורי טיילור גרין, שהודחה מחברותה בשתי ועדות בקונגרס. 4 בפברואר 2021. AP
"הפיגועים ב-11 בספטמבר בהחלט קרו". מרג'ורי טיילור גרין נכנסת לדיון בהדחתה, היום/AP

עם זאת רפובליקנים רבים מתחו ביקורת עזה נגד ההחלטה הזו. חברי הנהגה הזהירו מפני פעולת נקם פוליטית פוטנציאלית, כשהשלטון ישוב אליהם. ליז צ'ייני הרפובליקנית, שהצביעה בעד הדחת הנשיא לשעבר טראמפ, אמרה כי למרות שההתבטאויות של גרין ראויות לגנאי, לדמוקרטים "אין כל זכות לקבוע אילו רפובליקנים ישבו בוועדות".

"ההצבעה הזו מהווה תקדים מסוכן למוסד הזה, והדמוקרטים עשויים להצטער עליו כשהרפובליקנים יחזירו את הרוב לעצמם", הבהירה צ'ייני. גרין בת ה-46 התנצלה על התבטאויותיה, ואמרה כי "אלו היו מילים של פעם, והדברים האלה לא מייצגים את הערכים שלי כיום". היא הוסיפה כי "מותר לי להאמין בדברים שאינם נכונים, והייתי צריכה לשאול עליהם שאלות ולדבר עליהם. זה לגמרי משהו שאני מתחרטת עליו".

גרין הודתה כי "הירי בבתי הספר היה אמיתי לחלוטין" וכי "הפיגועים ב-11 בספטמבר בהחלט קרו" - שתי טרגדיות אמריקניות שהיא הטילה בהן ספק בעבר. עם זאת, היא לא התנצלה ישירות בנאומה בן עשר הדקות, והדמוקרטים החליפו את העמדה הנגדית שלהם. ההצבעה התקבלה לאחר שקווין מקארתי הרפובליקני נרתע מהענשתה על הרטוריקה שלה, והזעם על גרין החל לחשוף את המחלוקות העמוקות שהותירה נשיאותו של טראמפ במפלגה הרפובליקנית.

יו"ר בית הנבחרים האמריקני ננסי פלוסי. 4 בפברואר 2021. AP
הותקפה בידי גרין, ותמכה בהדחה. יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי/AP

מלבד תמיכתה בטראמפ ובטענותיו השקריות על כך שהבחירות נגנבו ממנו, גרין ספגה זעם רב בשל הרטוריקה הלוחמנית שלה. הביקורת עליה גברה בעקבות הפעילות שלה ברשתות החברתיות, כולל פרסום סרטון שלה מטרידה שורד של מסע ירי בבית ספר ולייקים שעשתה לפוסטים על הוצאה להורג של דמוקרטים בכירים, בהם יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי.

מיץ' מקונל, מנהיג הרפובליקנים בסנאט, הזהיר כי אימוץ "שקרים משוגעים ותיאוריות קונספירציה" על ידי המחוקקת הטריה מג'ורג'יה שנבחרה לקונגרס בנובמבר, הוא "סרטן למפלגה הרפובליקנית". מקונל הבהיר כי לדבריה של גרין "אין שום קשר לאתגרים שבפניהם עומדות משפחות אמריקניות או לדיונים הערים על מהות שיכולים לחזק את המפלגה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully