וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר זימן את מפקד המחוז לבירור; שבתאי גיבה אותו וביקר את השר: "מצר שבירור הנושא מתבצע כך"

עודכן לאחרונה: 9.2.2023 / 23:52

לאחר עימותים בין מפגינים לשוטרים בהפגנה נגד המהפכה המשפטית ליד בית רה"מ בבירה, זימן השר לביטחון לאומי את מפקד המחוז לבירור: "איבד שליטה על האנרכיסטים". המפכ"ל גיבה את המפקד ומתח ביקורת על השר: "מצר שבירור הנושא מתבצע באופן פומבי בזמן שהכוחות עוד בשטח"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מגיע לזירת האונס בגדרה/דוברת המשרד לביטחון לאומי

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי גיבה הערב (חמישי) את התנהלותם של שוטרי ומפקד מחוז ירושלים בהפגנות ברחוב עזה בבירה מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, במחאה על הרפורמה המשפטית. הוא תקף את התנהלותו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהודיע כי זימן את מפקד המחוז לשיחת בירור והוסיף כי "משטרת ירושלים איבדה שליטה על האנרכיסטים". שבתאי כתב כי הוא "מצר על כך שבירור הנושא מתבצע באופן פומבי".

בן גביר טען כי "אירוע שבו הוצתו צמיגים בוערים ליד מעון ראש הממשלה, נחסם כביש מספר 1, ונחסמה תנועת הרכבת הקלה - כל אלה אירועים חמורים ביותר שבהם שוטרים ולוחמי מג"ב היו במקום, אך קיבלו הוראה מפורשת שלא לאכוף את החוק ולא להתעמת עם המתפרעים".

לאחר מכן, המפכ"ל הוסיף לעמוד לצידם של השוטרים שפעלו במקום. "עמידה איתנה והפעלת שיקול דעת בטיפול במחאה ובהמשך בהפרת הסדר. מצר על כך שבירור הנושא מתבצע באופן פומבי בעוד כוחות המשטרה פועלים בשטח, ולא באמצעות תחקיר מבצעי ענייני המתבצע בסיום הפעילות כמקובל".

מתוך מסיבת העיתונאים של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי. רוני כנפו
בן גביר יחד עם מפכ"ל המשטרה/רוני כנפו

להערכת המשטרה הפגינו היום כ-400 בני אדם, ביוזמה של ארגון "קריים מיניסטר". המשטרה חסמה את הרחוב לחלוטין - 150 מטר מהבניין לכל כיוון. המוחים היו בשני מוקדים, חלקם במחסום המשטרתי בצד העליון של הרחוב וכמה עשרות מהם נמצאים במחסום התחתון, שם כיבו השוטרים צמיג בוער שהודלק כמחאה. המפגינים המשיכו בצעדה לשוק מחנה יהודה, וחלקם ניסו לחסום את תנועת הרכבת הקלה. לאחר שפונו על ידי שוטרים - פרצו עימותים במקום, במהלכם נעצרו שלושה בני אדם, אחד מהם טייס קרב בן 74.


מהמשטרה נמסר: "הערב פעלה המשטרה לאפשר את חופש המחאה והביטוי למאות מפגינים שהגיעו לרחוב עזה בהתאם לחוק ולהוראות בית המשפט. חלק מהמפגינים הבעירו צמיג ואבוקות והתעמתו עם מפגינים אחרים שהיו במקום, כשהשוטרים חצצו בין הצדדים ומנעו חיכוך וגילויי אלימות. בהמשך המפגינים החלו בתהלוכה בלתי חוקית וחסימת צירים מכיוון כיכר פריז לכיוון מרכז העיר. בשלב מסוים המפגינים החלו להפר את הסדר במקום כשחסמו את הרכבת הקלה בעת נסיעתה ברחוב יפו".

עוד בוואלה!

המחאה נגד המהפכה המשפטית: אב שכול הניף את תמונת בנו עם הכיתוב "המחיר לא היה שווה"

לכתבה המלאה
עשרות בני אדם מול בית רוה״מ בהפגנה שארגנו קריים מיניסטר נגד הרפורמה המשפטית. המשטרה חסמה את הרחוב לחלוטין. 9 בפברואר 2023. ינון שלום יתח
המפגינים מול בית ראש הממשלה, הערב/ינון שלום יתח

מפקד מחוז ירושלים במשטרה לשעבר, ח"כ מיקי לוי, פרסם בתגובה לשיחת הבירור: "הזימון של מפקד מחוז ירושלים ללשכת השר בן גביר מצביע על חוסר הבנה מוחלט של תפקיד השר אל מול הדרג המבצעי והוא ניסיון בוטה ומכוער להכניס שיקולים פוליטיים בעבודת המשטרה. אין זה תפקידו של השר לתת הוראות מבצעיות לקצינים בשטח מתחת לפלורוסנט ולזמן קצינים בכירים לבירורים, משל היה מפכ"ל המשטרה. פעם אחר פעם שר הטיק טוק ששולף אקדחים מוכיח שאין לו מושג ירוק בהפעלת כוח ובמשמעות של פיקוד מבצעי בשטח".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ טען שהתערבות של דרגים פוליטיים בעבודת המשטרה פוגעת ביסודות העמוקים של הדמוקרטיה. "נועדה להלך עליה אימים", טען. "האחריות היא של נתניהו שמכר את הממלכתיות לאנשים חסרי אחריות וממשיך לגבות פגיעה בסמכויות הדרגים המקצועיים לאורך ולרוחב".

עשרות בני אדם מול בית רוה״מ בהפגנה שארגנו קריים מיניסטר נגד הרפורמה המשפטית. המשטרה חסמה את הרחוב לחלוטין. 9 בפברואר 2023. ינון שלום יתח
המפגינים בירושלים, הערב/ינון שלום יתח

בן גביר ומשטרת ירושלים נערכים להפגנות אלימות מול הכנסת ביום שני הקרוב. במקביל, היום הכריזו עשרות ארגונים, חברות והתארגנויות אזרחיות החברות במטה המאבק נגד הרפורמה המשפטית על שביתת ענק במשק והפגנות ברחבי הארץ בשני הקרוב.

במוצאי שבת תערך הפגנת ענק ברחוב קפלן בתל אביב והפגנות במוקדים מרכזיים ברחבי הארץ. ממטה המאבק נמסר: "התכנית של נתניהו להעביר במחטף את חוקי הדיקטטורה תיתקל בעם ישראל, נחוש מתמיד לשמור על עצמאותו. אנו קוראים לאזרחים והאזרחיות להודיע כבר היום למקומות העבודה שלא יעבדו ביום שני ויצאו לרחובות. זהו המאבק החשוב מקום המדינה - המאבק על עצמאותה של ישראל כיהודית ודמוקרטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully