וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט: "נתניהו רוצה שהמשפט לא יגיע לסיומו בצורה תקינה"

עודכן לאחרונה: 9.2.2023 / 23:49

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר התראיין ל"עובדה" בערוץ 12 ותקף את את הרפורמה המשפטית שמקדם שר המשפטים בגיבויו של נתניהו. "על עצמאות מערכת המשפט אי אפשר להתפשר. מובילי הרפורמה המשפטית מובילים למשטר של דיכוי"

בווידאו: מנדלבליט: מגבה את התביעה במשפט נתניהו, מוטרד מהרחש בחש סביב המשפט/צילום: כנס לשכת עורכי הדין

הערב התראיין לתוכנית "עובדה" בערוץ 12 היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אביחי מנדלבליט. בראיון לאילנה דיין, תקף את את הרפורמה במערכת המשפט שמקדם שר המשפטים יריב לוין בגיבויו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "מובילי הרפורמה המשפטית מובילים למשטר של דיכוי", אמר.

מנדלבליט טען כי על עצמאות מערכת המשפט לא ניתן להתפשר. "אי אפשר להיות רבע עצמאי או עשירית עצמאי", אמר. "אני לא יודע על מה יש להתפשר, זה כאילו יש פה עכשיו בולען. בסדר, אז אני ארים את הרצפה, אני קצת אגביה... בולען, אנחנו בבולען", הוא המשיך והזהיר. "זה יתדרדר עוד, זה לא נגמר. הם לא יוותרו, זה ייגמר באלימות. מישהו ישלם את המחיר בדם".

"אני חושב שיש שאלה שכל אחד צריך לשאול את עצמו", הסביר מנדלבליט. "הרי זה לא דבר חדש שאלו הדעות של יריב לוין. אבל נתניהו במשך שנים לא מינה אותו. למה הוא מינה אותו עכשיו לתפקיד? הערכה שלי ודעתי - נתניהו רוצה להביא לידי מצב שבו המשפט לא יגיע לסיומו בצורה תקינה".

אביחי מנדלבליט בטקס הפרידה מתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, 1 בפברואר 2022. דויד ווייל, לשכת העיתונות הממשלתית
"על עצמאות מערכת המשפט אי אפשר להתפשר", מנדלבליט/לשכת העיתונות הממשלתית, דויד ווייל

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, פרש מתפקידו לפני שנה בדיוק. הוא סיפר בראיון כי הוא חש המון עצב וצער כלפי העובדה שנאלץ להגיש נגד נתניהו את כתב האישום, והפך ליועץ המשפטי הראשון שהאשים ראש ממשלה מכהן. "נתניהו שאני הכרתי היה בהחלט מגן על מערכת המשפט, אבל זה בא ממקום פנימי לדעתי", טען מנדלבליט. לדבריו, נתניהו יודע כמה זה חשוב.

מנדלבליט, שנחשב מקורב לנתניהו, מונה ב-2013 למזכיר הממשלה ובהמשך, ב-2016 ליועץ משפטי לממשלה. לאחר שהחל לכהן בתפקיד, קיבל מידע רב שבגינו פתח בחקירות שהובילו לכתב האישום.

תגובת ראש הממשלה נתניהו

תגובת לשכת ראש הממשלה בתום הראיון ב"עובדה": "אביחי מנדלבליט צריך להתבייש. לא נתייחס לטענות הסרק משוללות היסוד של מנדלבליט, לרבות בעניין הצוללות או להצעות לעסקת הטיעון שמנדלבליט עצמו הציע - ונדחו. מנדלבליט כיועץ משפטי לממשלה אפשר או אישר: אישור בדיעבד לחקירה שנפתחה ללא אישורו - בניגוד לחוק; סחיטה באיומים של עדים, לרבות איום על פירוק משפחותיהם; שימוש בלתי חוקי בתכנת ריגול 'פגסוס' נגד סביבתו הקרובה של ראש הממשלה ושיבוש חקירה על ידי מאות הדלפות פליליות ומעוותות מחקירות, במטרה להנדס את דעת הקהל. מנדלבליט עשה זאת כי שי ניצן החזיק אותו בגרון".

"כעת, כשהעוולות והמחדלים של מנדלבליט נחשפים במשפט ראש הממשלה, הוא מנסה להלבין את עצמו בשיטה המוכרת: הכפש את נתניהו - ותתאתרג בשמאל. הציבור לא קונה את זה. גם כעת תמוה שמנדלבליט מתראיין על הליך משפטי עומד ותלוי, שהוא זה שגרם לו. אביחי מנדלבליט ייזכר לעד כיועץ משפטי נסחט שאפשר לתפור תיקים לראש ממשלה מכהן, במטרה להביא להפיכה שלטונית ולפגוע בדמוקרטיה הישראלית. אביחי מנדלבליט איבד כל זכות לדבר על דמוקרטיה, טוהר מידות או שלטון החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully