וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום נגד ראש ממשלה ו-4 מערכות בחירות בשנתיים: מנדלבליט מסיים את תפקידו

עודכן לאחרונה: 1.2.2022 / 10:47

לאחר שש שנים סוערות, כהונתו של היועץ המשפטי לממשלה תפוג היום בחצות. עד למינויה של עו"ד גלי בהרב-מיארה בשבוע הבא, פרקליט המדינה עמית אייסמן ימלא את מקומו. טקס הפרידה מתקיים במשרד המשפטים בנוכחות מצומצמת. "הגעתי מדי יום בחרדת קודש", אמר מנדלבליט

בווידאו: נאום מנדלבליט באירוע סיום התפקיד שלו כיועץ המשפטי לממשלה/צילום: לע"מ

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יסיים היום (שלישי) את תפקידו לאחר שש שנים סוערות. מאחר וטרם מונה יועמ"ש חדש, לא ייערך טקס חילופי יועמ"שים חגיגי, ובמקומו מתקיים טקס פרידה במשרד המשפטים. בשל מגיפת הקורונה, הטקס מועבר בשידור ישיר בלי נוכחות כלי תקשורת.

מנדלבליט אמר בדברי הפרידה כי "לפני שש שנים, לא ידעתי ולא יכולתי לשער כיצד הקדנציה הזאת תראה. אף אחד לא יכול לדמיין את זה. שש שנים חלפו להם, קדנציה שלמה הסתיימה, אני מסיים אותה בסיפוק. המערכת הזו תעמוד לרשותו של מי שיתמנה להחליף אותי. הגעתי מדי יום בחרדת קודש, כדי למלא את השליחות הציבורית לשמירה על הדמוקרטיה והאינטרס הציבורי".

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט 17 ביוני 2021. ראובן קסטרו
כהונתו תפוג היום בחצות. מנדלבליט/ראובן קסטרו

כהונתו של מנדלבליט תפוג היום בחצות ועד למינויה של עו"ד גלי בהרב-מיארה בשבוע הבא, פרקליט המדינה עמית אייסמן ימלא את מקומו של היועץ המשפטי לממשלה.

שר המשפטים גדעון סער נפרד ממנדלבליט בנאום שנשא בזום. "כל מי שעומד בראש מערכת חוטף על החלטותיה ומעשיה, ואתה נשאת את המתקפות הללו בלי לגלגל את האחריות כלפי מטה, וכך מצופה מראש כל מערכת. אני מודה לך על שירות של עשרות שנים למדינת ישראל, בבניין הזה, כמזכיר הממשלה וכפרקליט צבאי".

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע אמש כי יאמץ את המלצתו של שר המשפטים סער, ויציע גם הוא למנות את בהרב-מיארה ליועצת המשפטית לממשלה. השניים הודיעו שיביאו בשבוע הבא לדיון בממשלה את שמותיהם של שלושת המועמדים עליהם המליצה הוועדה לאיתור מועמדים למשרת היועץ המשפטי לממשלה - עו"ד איתי אופיר, עו"ד גלי בהרב-מיארה וד"ר רועי שיינדורף.

עוד בוואלה!

בנט ולפיד מיישרים קו עם סער: ימליצו למנות את בהרב-מיארה ליועמ"ש

לכתבה המלאה
היועמ"ש, אביחי מנדלבליט במהלך טקס פרידה משי ניצן 18 בדצמבר 2020. אוליביה פיטוסי, פלאש 90
"ממשלה שנלחמת בשלטון החוק פוגעת בציבור". מנדלבליט/פלאש 90, אוליביה פיטוסי

עו"ד גלי בהרב-מיארה שירתה למעלה מ-30 שנים בפרקליטות המדינה ובשנים האחרונות עבדה כעו"ד במגזר הפרטי. בנימוקי הצעת המחליטים נכתב כי "עו"ד גלי בהרב-מיארה היא המועמדת המתאימה ביותר, הבשלה ביותר, הראויה ביותר ובעלת הידע המקצועי והניהולי העשיר והמרשים ביותר. כפי שעולה מקורות חייה, לעו"ד בהרב-מיארה מומחיות ובקיאות רבה בתחומי המשפט הציבורי-המינהלי והמשפט האזרחי".

בין המועמדים עליהם לא המליצה הוועדה, היה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז ניזרי. בעקבות זאת, הודיע אמש שיפרוש מתפקידו בחודשים הקרובים ולא ישלים את הקדנציה. נזרי לא הסתיר את אכזבתו וכתב "כמו רבים אחרים שהופתעו עד מאוד (ואני בוחר שלא להשתמש במילים אחרות שעשרות אנשים מבפנים ומבחוץ כתבו לי) מכך שלא נכללתי בין שלושת מומלצי הוועדה".

כהונתו של מנדלבליט לא ידעה רגע דל. לצד תיקים מתוקשרים, ובראשם הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, מנדלבליט התמודד כיועמ"ש עם מגפת הקורונה וממשלות מעבר. זאת, בשל משבר חוקתי חסר תקדים במדינת ישראל לאחר שנערכו ארבע מערכות בחירות בתוך שנתיים.

בתחילת השבוע פרסם מנדלבליט דברי פרידה לקראת סיום תפקידו. לדבריו, בכהונתו נתקל בניסיונות להציג את הפגיעה בשלטון החוק כמהלך אידיאולוגי, "אך ראינו שמה שעומד מאחורי זה היה קידום אינטרסים אישיים". עוד הוסיף היועמ"ש היוצא כי "עלינו לשאוף לספק מענה מהיר ויעיל לסוגיות המשפטיות שעומדות לפתחנו, והכול כמובן מבלי להתפשר על יסודיות ומקצועיות העמדה המשפטית".

מנדלביט אמר כי ממשלה שפועלת להחלשת שלטון החוק, או חלילה פועלת נגד שלטון החוק, פוגעת בציבור. "היו כאלה שניסו להציג את הפגיעה בשלטון החוק כמהלך אידיאולוגי, תחת הכותרת של 'משילות', אבל פעם אחר פעם ראינו שמה שבאמת עמד מאחורי המהלכים הללו היה רצון לקדם אינטרסים אישיים, תוך פגיעה קשה בעיקרון הנאמנות הציבורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully