וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט ולפיד מיישרים קו עם סער: ימליצו למנות את בהרב-מיארה ליועמ"ש

עודכן לאחרונה: 31.1.2022 / 23:48

ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי החליטו לאמץ את המלצתו של סער, שהודיע מוקדם יותר שיתמוך במועמדותה של בהרב-מיארה, הנחשבת לאלמונית יחסית. הם צפויים להביא לדיון בשבוע הבא בממשלה את שמותיהם של שלושת המועמדים לתפקיד. "המועמדת בעלת הידע המרשים ביותר"

בווידאו: דברי פרידה של בנט בישיבת הממשלה מהיועמ"ש מנדלבליט/צילום: לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע היום (שני) כי יאמץ את המלצתו של שר המשפטים סער, ויציע גם הוא למנות את עו"ד גלי בהרב-מיארה ליועצת המשפטית לממשלה. השניים הודיעו שיביאו בשבוע הבא לדיון בממשלה את שמותיהם של שלושת המועמדים עליהם המליצה הוועדה לאיתור מועמדים למשרת היועץ המשפטי לממשלה - עו"ד איתי אופיר, עו"ד גלי בהרב-מיארה וד"ר רועי שיינדורף. מאוחר יותר הודיע ראש הממשלה החליפי, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כי גם הוא תומך במועמדותה של בהרב-מיארה.

בנימוקי הצעת המחליטים נכתב כי "עו"ד גלי בהרב-מיארה היא המועמדת המתאימה ביותר, הבשלה ביותר, הראויה ביותר ובעלת הידע המקצועי והניהולי העשיר והמרשים ביותר. כפי שעולה מקורות חייה המצ"ב, לעו"ד בהרב-מיארה מומחיות ובקיאות רבה בתחומי המשפט הציבורי-המינהלי והמשפט האזרחי. עו"ד גלי בהרב-מיארה שירתה למעלה מ-30 שנים בפרקליטות המדינה ובשנים האחרונות עבדה כעו"ד במגזר הפרטי".

נפתלי בנט, גדעון סער. ראובן קסטרו
יישר איתו קו. בנט וסער/ראובן קסטרו

הוועדה לבחינת מועמדים לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה הודיעה אמש על שלושת המועמדים שבחרה. בראש הוועדה עמד נשיא בית המשפט העליון בדימוס אשר גרוניס, שהעביר את ההחלטה לראש הממשלה ולשר המשפטים.

בהודעה מטעם הוועדה נכתב כי "לאחר שקיימה שמונה ישיבות בהן, בין היתר, ראיינה את המועמדים ולאחר שיקול, עיון ודיון, הוועדה העבירה לראש הממשלה ולשר המשפטים את שמם של אלה על מנת שהממשלה תבחר מתוכם את היועץ המשפטי לממשלה, בהם עו"ד איתי אופיר, עו"ד גלי בהרב-מיארה וד"ר רועי שיינדורף".

בין המועמדים עליהם לא המליצה הוועדה, היה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז ניזרי. בעקבות זאת, הודיע היום שיפרוש מתפקידו בחודשים הקרובים ולא ישלים את הקדנציה. נזרי לא הסתיר את אכזבתו וכתב "כמו רבים אחרים שהופתעו עד מאוד (ואני בוחר שלא להשתמש במילים אחרות שעשרות אנשים מבפנים ומבחוץ כתבו לי) מכך שלא נכללתי בין שלושת מומלצי הוועדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully