וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שמועמדותו הוסרה, המשנה ליועמ"ש הודיע על פרישה: "הופתעתי"

עודכן לאחרונה: 31.1.2022 / 19:15

ניזרי, שהיה נחשב למועמד המוביל לתפקיד היועמ"ש, בין היתר מהסיבה שכיהן תחת 4 מועמדים, לא הסתיר את אכזבתו. "בוחר שלא להשתמש במילים שעשרות אנשים מבפנים ומבחוץ כתבו לי מכך שלא נכללתי בין שלושת מומלצי הוועדה"

בווידאו: דברי פרידה של בנט בישיבת הממשלה מהיועמ"ש מנדלבליט/צילום: לע"מ

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז ניזרי הודיע היום (שני) שיפרוש בחודשים הקרובים מתפקידו ולא ישלים את הקדנציה. זאת, לאחר שלא נכלל בין המועמדים לתפקיד היועמ"ש.

נזרי לא הסתיר את אכזבתו וכתב "כמו רבים אחרים שהופתעו עד מאוד (ואני בוחר שלא להשתמש במילים אחרות שעשרות אנשים מבפנים ומבחוץ כתבו לי) מכך שלא נכללתי בין שלושת מומלצי הוועדה".

מוקדם יותר הבוקר פרסם שר המשפטים גדעון סער הודעה בה הסביר את הנימוקים להעדפתה של אחת משלושת המועמדים עו"ד גלי בהרב-מיארה, ועקץ את ניזרי, שבמשך הקריירה הענפה שלו עבד בעיקר במשרד היועץ המשפטי לממשלה. "היא שיפשפה את סוליות נעליה לא בישיבות אלא בשטח המשפטי האמיתי בייצוג משרדי הממשלה השונים".

רז נזרי, במהלך כנס לשכת עורכי הדין באילת 27 במאי 2019. ליאב פלד, אתר רשמי
מאוכזב. ניזרי/אתר רשמי, ליאב פלד

אתמול העבירה הוועדה לבחינת מועמדים לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, בראשות נשיא בית המשפט העליון בדימוס אשר גרוניס, לראש הממשלה ולשר המשפטים את שלושת המועמדים הסופיים לתפקיד: עו"ד איתי אופיר, עו"ד גלי בהרב-מיארה וד"ר רועי שיינדורף.

בהודעה מטעם הוועדה נכתב כי "לאחר שקיימה שמונה ישיבות בהן, בין היתר, ראיינה את המועמדים ולאחר שיקול, עיון ודיון, הוועדה העבירה לראש הממשלה ולשר המשפטים את שמם של אלה על מנת שהממשלה תבחר מתוכם את היועץ המשפטי לממשלה.

ההודעה סוללת כמעט בוודאות את מינויה של בהרב-מיארה, האישה הראשונה שאולי תבצע את התפקיד ומועמדתו של סער. מי שנחשב למועדף לתפקיד הוא רז ניזרי, עד למועמדותה של בהרב-מיארה. המועמד המפתיע הוא איתי אופיר המשמש כיועמ"ש משרד הביטחון.

עו"ד גלי בהרב-מיארה. תומר יעקובסון, אתר רשמי
מיארה/אתר רשמי, תומר יעקובסון

וכך, אם לא יהיו הפתעות, הממשלה תצביע בעוד שבוע בעד מינויה של עו"ד בהרב-מיארה לתפקיד. בשבוע הקרוב תעבור בהרב-מיארה סיווג ביטחוני והליכים של נציבות שירות המדינה, ואז שר המשפטים גדעון סער צפוי להביא את מועמדותה לאישור הממשלה בשבוע הבא.

סער ביקש מהוועדה להמליץ על שלושה מועמדים, כדי שלא להיתפס כחותמת גומי של הוועדה, אך הוא הפעיל לחצים כבדים כדי להביא לבחירת בהרב-מיארה. קידום מועמדותה של פרקליטת מחוז תל אביב אזרחי לשעבר הפתיע רבים במערכת המשפט, שכן בהרב-מיארה יחסית אלמונית לעומת שמות אחרים ברשימת המועמדים, כמו המשנה ליועמ"ש רז ניזרי, שנחשב למועמד מוביל לאחר שכיהן תחת ארבעה מועמדים, יועמ"ש הכנסת איל ינון ורקטור האוניברסיטה העברית, פרופ' ברק מדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully