וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת האיתור ליועמ"ש הכריעה: אלו 3 המועמדים להחליף את מנדבלבליט

עודכן לאחרונה: 30.1.2022 / 23:05

המועמדים הם עו"ד איתי אופיר, עו"ד גלי בהרב-מיארה וד"ר רועי שיינדורף. ההודעה סוללת כמעט בוודאות את מינויה של בהרב-מיארה, מועמדתו של סער. אולם מי שחטף "מכה" הוא רז ניזרי שהיה פייבוריט לתפקיד עד למועמדותה של בהרב-מיארה. ומיהו המועמד המפתיע?

בווידאו: דברי פרידה של בנט בישיבת הממשלה מהיועמ"ש מנדלבליט/צילום: לע"מ

עו"ד איתי אופיר, עו"ד גלי בהרב-מיארה וד"ר רועי שיינדורף" הם שלושת המועמדים שהוועדה לבחינת מועמדים לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, בראשות נשיא בית המשפט העליון בדימוס אשר גרוניס, העבירה הערב (ראשון) לראש הממשלה ולשר המשפטים.

בהודעה מטעם הוועדה נכתב כי "לאחר שקיימה שמונה ישיבות בהן, בין היתר, ראיינה את המועמדים ולאחר שיקול, עיון ודיון, הוועדה העבירה לראש הממשלה ולשר המשפטים את שמם של אלה על מנת שהממשלה תבחר מתוכם את היועץ המשפטי לממשלה, בהם עו"ד איתי אופיר, עו"ד גלי בהרב-מיארה וד"ר רועי שיינדורף".

ההודעה סוללת כמעט בוודאות את מינויה של בהרב-מיארה, האישה הראשונה שאולי תבצע את התפקיד ומועמדתו של סער. מי שנחשב למועדף לתפקיד הוא רז ניזרי, עד למועמדותה של בהרב-מיארה. המועמד המפתי הוא איתי אופיר המשמש כיועמ"ש משרד הביטחון.

גדעון סער, אביחי מנדלבליט. יונתן זינדל, פלאש 90
מנדלבליט וסער/פלאש 90, יונתן זינדל

השלב הבא בהליך הוא סיווג ביטחוני ופרוצדורות של נציבות שירות המדינה ואישור הממשלה. לאופיר ושיינדורף כבר יש סיווג ביטחוני ושניהם עובדי מדינה, כך שהיחידה שצריכה לעבור את התהליך זו בהרב-מיארה. אם ישלימו את התהליך בתוך שבוע - הממשלה תוכל לאשר את הבחירה כבר בישיבת הממשלה בשבוע הבא.

כהונתו של היועמ"ש הנוכחי, אביחי מנדלבליט, תסתיים ביום שלישי בחצות, אך גם אם הוועדה תסיים היום את דיוניה, לא ניתן יהיה לאשר את המינוי של המועמדים בממשלה עד לפרישתו. מי שימלא את מקומו יהיה פרקליט המדינה עמית איסמן.

סער ביקש מהוועדה להמליץ על שלושה מועמדים ראויים, בניגוד לוועדה הקודמת, שגם בראשה עמד גרוניס, שהמליצה בשנת 2015 על מנדלבליט כמועמד היחיד של הוועדה. גרוניס הצביע בזמנו נגד מועמדותו של מנדלבליט, בניגוד לארבעת חבריו לוועדה. אם הוועדה תמליץ על יותר ממועמד אחד, השאלה היא אם שר המשפטים מחויב להביא את שלושת המועמדים להצבעה בממשלה, או שהוא יכול לבחור מועמד אחד ולהביא אותו לאישור הממשלה. הנושא נמצא בדיונים במשרד המשפטים וטרם הוכרע.

עו"ד גלי בהרב-מיארה. תומר יעקובסון, אתר רשמי
יועמ"שית ראשונה בתפקיד? בהרב-מיארה/אתר רשמי, תומר יעקובסון

הוועדה ראיינה תשעה מועמדים לתפקיד היועמ"ש, אך סער לא מסתיר את העדפתו למועמדותה של בהרב-מיארה, אותה הוא מכיר עוד מהתמחותו של סער בפרקליטות מחוז תל אביב אזרחי. לבהרב-מיארה אין ניסיון במשפט פלילי, אך סער מעריך את יכולותיה המשפטיות, והיה שמח שלראשונה תתמנה אישה לתפקיד היועמ"ש.

אחת המטרות שהציב שר המשפטים סער בתחילת כהונתו הוא פיצול תפקיד היועמ"ש לשניים: יועץ משפטי לממשלה וממונה על התביעה הכללית. בחודשים האחרונים סער נפגש עם מומחים משפטיים כדי להתייעץ על המודל הנכון לפיצול התפקיד, והפיצול עצמו, אם יאושר על ידי הממשלה, יידחה לכהונתו של היועמ"ש הבא.

בדברי הפרידה שנשא היום מנדלבליט בישיבת הממשלה לקראת סיום כהונתו, אמר כי "ממשלה שפועלת להחלשת שלטון החוק, או חלילה פועלת נגד שלטון החוק, פוגעת בציבור". עוד הוסיף כי "היו כאלה שניסו להציג את הפגיעה בשלטון החוק כמהלך אידיאולוגי, תחת הכותרת של 'משילות', אבל פעם אחר פעם ראינו שמה שבאמת עמד מאחורי המהלכים הללו היה רצון לקדם אינטרסים אישיים, תוך פגיעה קשה בעיקרון הנאמנות הציבורית".

ח"כ משה ארבל הגיב להכרזה על המועמדים ותקף את סער: "שלישיית המועמדים שהומלצו על ידי ועדת האיתור ראויים מאוד, אבל המהלך של גדעון סער להציע את נזרי כמועמדו ואז להצביע כנגדו בוועדה הוא מעשה נבלה בזוי והונאה". עוד הוסיף ארבל כי "אין מי שיחלוק שנזרי הוא עובד ציבור נאמן ומוכשר וראוי היה להיות לפחות אחד מהשלושה. אין גבול לציניות ולפוליטיקה המכוערת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully