וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: זינוק מדאיג במספר השריפות שנגרמות בשל אופניים וקורקינטים חשמליים

עודכן לאחרונה: 9.2.2023 / 15:58

מספר השריפות במדינה שנגרמו בשל סוללות ומטענים לא מאושרים לשימוש זינק בכ-150% לעומת שנה שעברה. לוחמי אש בלונדון לבדה הוזעקו ל-88 שריפות שנגרמו בשל סוללות של אופניים חשמליים בשנה שעברה - עלייה של 80% לעומת 2021

"גל שריפות מטריד" נגרם בשל סוללות ומטענים של אופניים וקורקינטים חשמליים, וההמלצה לצרכנים היא לרכוש אותם רק מקמעוניות מורשות - זאת בשל זינוק בשריפות בבתים שנגרמו בשל סוללות ומטענים לא בטוחים לשימוש.

על פי האיגוד המקצועי הבריטי Chartered Trading Standards Institute (CTSI), סוללות Li-ion - סוללה נטענת בטכנולוגיית Polymer Lithium Ion - לא מאושרות לשימוש הן האשמות בשריפות.

מספר השריפות שנגרמו בשל סוללות כאלה זינק בכ-150% לעומת שנה שעברה, על פי נתונים של חברת הביטוח זוריק. לוחמי אש בלונדון לבדה הוזעקו ל-88 שריפות שנגרמו בשל סוללות של אופניים חשמליים בשנה שעברה - עלייה של 80% לעומת 2021.

איגוד CTSI קורא לעסקים שמייבאים ומוכרים קורקינטים ואופניים חשמליים, כמו גם ערכות לשינוי אופניים רגילים לחשמליים, להבטיח כי המוצרים מיוצרים בהתאם לחוקי בטיחות המוצר.

"אל תקנו אונליין, אלא אם כן אתם יודעים בוודאות מהיכן הגיע המוצר. אתם צריכים גם לדעת בוודאות שאתם משתמשים במטען המתאים לסוללה הנכונה. כשאתם קונים מוצר, צריך להתלוות אליו גם מטען מתאים", אמרה כריסטין הימסקרק, האחראית על בטיחות מוצרים ב- CTSI.

שריפה בדירה בלונדון בשל סוללות של אופניםי וקורקינטים חשמליים. London Fire Brigade, אתר רשמי
שריפה בדירה בלונדון בשל סוללות של אופניים חשמליים/אתר רשמי, London Fire Brigade
סוללה של אופניים חשמליים. ShutterStock
סוללה של אופניים חשמליים/ShutterStock
שריפה שפרצה בשל סוללת ליתיום באופניים חשמליים בניו יורק. GettyImages
שריפה בדירה בניו יורק/GettyImages

אלונסו ארסילה, מנהל באיגוד, אמר כי יבואניות וקמעוניות שלא יצייתו לחוקים, ישלמו מחיר כבד. "אנחנו מייעצים לכל מי שמוכר את המכשירים האלה לבדוק אותם ולהבטיח שהם מיוצרים בהתאם לחוקי הבטיחות, אחרת יתמודדו עם סגירת עסק ועם פגיעה אפשרית באנשים".

לדברי צ'רלי פגסלי, עוזר הנציב לבטיחות במכבי האש בלונדון, אמר כי "יש סיכון משמעותי כשמדובר באופניים שהוסבו. אנו עדים בעיקר לשריפות באופניים וסוללות שנרכשו ברשת. כשיש בהם תקלה, היא בדרך כלל משמעותית, והשריפה מתפשטת במהירות כך שהמצב עשוי ליהפך לרציני מהר מאוד. המוצרים האלה מאוחסנים לרוב באזורים עירוניים וקהילתיים ובמסדרונות בניינים, מה שעלול לחסום את הדרך של הדיירים החוצה". בלונדון, קורקינטים חשמליים פרטיים אינם חוקיים בחללים ציבוריים ועל הכבישים, אך הרכישה שלהם היא חוקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully