וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורקינטים בנהר הסן: בפריז מתכוננים למשאל עם לגבי איסור קורקינטים חשמליים

עודכן לאחרונה: 15.1.2023 / 17:03

תושבי פריז מתוסכלים מהעובדה שרוכבי הקורקינטים לא מכבדים את חוקי הכביש, מתעלמים מאיסורים כמו רכיבה על מדרכות או בפארקים, חלקם משאירים את הקורקינטים זרוקים היכן שבא להם. בפריז פועלים כ-15 אלף קורקינטים חשמליים

תושבי פריז יצביעו באפריל במשאל עם לגבי השאלה האם לאפשר לשירותי השכרה של קורקינטים חשמליים להמשיך לפעול בעיר, בזמן שהרשויות שוקלות לאסור את כלי הרכב השנויים במחלוקת, כך אמרה ראש העיר של פריז.

הסוגייה היא "מאוד מפלגת", אמרה אן הידלגו לעיתון "לה פריזיאן" בסוף השבוע. גם תושבי פריז מתוסכלים מהעובדה שרוכבי הקורקינטים לא מכבדים את חוקי הכביש, מתעלמים מאיסורים כמו רכיבה על מדרכות או בפארקים, חלקם משאירים את הקורקינטים זרוקים היכן שבא להם, אפילו בנהר הסן. בפריז פועלים כ-15 אלף קורקינטים חשמליים על ידי חברות ליים, דוט וטיר.

הידלגו אמרה כי תושבי פריז יישאלו "שאלה אחת פשוטה" במשאל העם שמתוכנן להיערך ב-2 סאפריל. "האם אנחנו ממשיכים עם השירות הזה או לא?" ראש העיר הוסיפה כי היא עצמה נוטה לאסור את כלי הרכב, אך "תכבד את ההצבעה של הפריזאים".

ראש עיריית פריז, אן הידלגו, מכריזה על מועמדותה לנשיאות צרפת בעצרת ברואן, 12 בספטמבר 2021. רויטרס
ראש העיר פריז, אן הידלגו/רויטרס
צייד קורקינטים חשמליים בפריז מוציא קורקינט מהנהר. 26 באוקטובר 2019.. רויטרס
זורקים קורקינטים היכן שרוצים - גם בנהר הסן/רויטרס

בספטמבר, פריז איימה על שלוש מפעילות כי לא תחדש את הרישיונות שלהן אם לא יצליחו להגביל את הרכיבה הפזיזה, בין השאר. המפעילות הגישו אז כמה הצעות לשיפור, כולל להתקין לוחיות רישוי על הקורקינטים כדי שאפשר יההי לנטר ביתר קלות רוכבים שעוברים באור אדום, נוסעים בזוגות על כלי רכב אחד וכן הלאה.

לדברי דויד בליאר, סגנה של הידלגו והאחראי על תחבורה עירונית, אמר כי "הקורקינטים כל הזמן מפריעים בדרך והם מסוכנים". הוא הוסיף כי הוא תומך באיסור "כדי להשיב את השקט לרחובות ולמדרכות שלנו" וציין כי "יש פידבק שלילי רב מדי" מצד התושבים לקורקינטים האלה.

קורקינטים שיתופיים WIND. יח"צ,
קורקינטים שיתופיים/יח"צ

ביוני דווח כי הרשויות ברומא מתכוננות ליישם חוקים חדשים על קורקינטים חשמליים, כגון הגבלה של השימוש בהם רק למבוגרים עם תעודת זהות.

שוק השכרות הקורקינטים החשמליים פרח בשנים האחרונות, וכיום יש 14,500 כלי רכב קטנים כאלה בבירת איטליה, שאותם מספקות שבע חברות מורשות, על פי הגרדיאן.

הרשויות מתייחסות למצב ברצינות, בעקבות העובדה שאנשים החלו לרכב על מדרכות, ולעתים מרכיבים יותר מאדם אחד. 17 בני אדם נהרגו באיטליה בשנתיים האחרונות בתאונות שקשורות לקורקינטים חשמליים, על פי האיגוד להגנת הצרכן, Codacons.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully