וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעוטף עזה קוראים לתגובה קשה יותר על השיגורים מהרצועה: "ככה לא מרתיעים"

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 15:17

על אף שצה"ל תקף כמה מטרות באמצעות מטוסי קרב, תושבי העוטף לא מסופקים. "מנסים להשתיק אותנו", אמרה מעיין מנתיב העשרה. ליטל משדרות: "לא הייתה כאן תגובה, אני מאוכזבת". אלברט, תושב שדרות: "שום דבר לא משתנה, זה רק ילך ויחמיר"

תיעוד של תקיפת אתר ייצור ואחסנת חומרי גלם כימיים המשמש את מערך הייצור הרקטי של ארגון הטרור חמאס. 2 בפברואר 2023/דובר צה"ל

בעוטף עזה קראו הבוקר (חמישי) בשיחה עם וואלה! לתגובה קשה יותר של הממשלה נגד שיגורי הרקטות מהרצועה. "שוב לילות בהם הילדים ישנים בממ"ד וכולנו במתח", אמרה מעיין פולד שניאור מנתיב העשרה. "נראה כאילו הממשלה מכילה את הירי והתגובה היא רק כדי להשתיק אותנו ולהראות שכביכול הגבנו, ככה לא מרתיעים".

ליטל משדרות מתחה ביקורת על יעד התקיפות ברצועה, ותהתה: "מה צה"ל בכלל הפגיז בלילה, מה הם עשו? אני מאוכזבת, לא הייתה כאן בתגובה, הורדנו את הילדים במ"מדים, חייבים להגיב בחריפות על כל ירי והפעם לא עשו את זה". אלברט גבאי, גם תושב שדרות, סיפר כי ציפה שהתגובה תהיה חזקה יותר. "אנחנו ממשיכים עם אותו דבר לא משתנה שום דבר בתגובות וזה ילך ויחמיר", אמר. "חבל שזה המצב - ממשלה של ימין על מלא - קיוונו שתהיה תגובה יותר רצינית".

תקיפת חיל האוויר בעזה, 2 בפברואר 2023. רויטרס
תיעוד התקיפה ברצועה. הלילה/רויטרס
תקיפת חיל האוויר בעזה, 2 בפברואר 2023. רויטרס
תיעוד התקיפה ברצועה. הלילה/רויטרס

הלילה תקף צה"ל באמצעות מטוסי קרב מטרות במרכז רצועת עזה, וביניהן אתר לייצור ואחסנת חומרי גלם כימיים המשמשים את מערך הייצור הרקטי של חמאס, ואתר לייצור אמצעי לחימה. זאת, בתגובה לרקטות ששוגרו אמש לעבר שטחי העוטף. לקראת השעה 3:00 בלילה שוגרו שלוש רקטות נוספות לעבר שדרות, איבים וניר עם בעוטף עזה.

מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטה, שיורטה על ידי לוחמי ההגנה האווירית אמש, משטח רצועת עזה לשטח ישראל. "תקיפה זו מהווה פגיעה משמעותית ביכולת ההתעצמות וההתחמשות של חמאס. ארגון הטרור נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה והוא זה שישלם את מחיר ההפרות הביטחוניות נגד מדינת ישראל", נמסר. שיגורי הרקטות עלולים לפגוע באירוע "דרום אדום" שהחלו השבוע ברחבי צפון הנגב.

בהמשך היום ניסו בדובר צה"ל להסביר מדוע שוגרו רקטות נוספות, אך לא הייתה תגובה עליהן. "זוהו 12 שיגורים מרצועת עזה מסוגים שונים (לא כולם רקטות)", נכתב בהודעה. "11 שיגורים נפלו בשטחים פתוחים או התפוצצו באוויר. בנוסף, זוהה שיגור כושל בתוך רצועת עזה. לא נורו מיירטי כיפת ברזל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully