וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנים יישארו סגורים גם מחר? "לא נשקוט עד להבראה מידית בשכרנו"

עודכן לאחרונה: 26.1.2023 / 21:14

הסייעות הותירו עשרות גנים ברמת השרון, ראש העין ותל אביב סגורים, אחרי שפתחו בשביתת פתע. ההתארגנות למחאה נעשתה דרך הודעות תפוצה אנונימיות, מבלי לתאם עם ההסתדרות. הסייעות טוענות: "וועדי העובדים וההסתדרות לא יעילים"

הפגנת הסתדרות המורים על שכר עובדי מערכת החינוך (צילום: אבשלום ששוני)/מעריב

סייעות בגני ילדים ובכיתות פתחו הבוקר (חמישי) במחאה לשיפור תנאי העסקתן, ולא התייצבו לעבודה. בעקבות המחאה, עשרות גנים ברמת השרון, ראש העין ותל אביב נותרו סגורים. כעת, מאיימות הסיעות לשבות עד שהמו"מ יתקדם. בהודעה אנונימית שהופצה נכתב: "היום התחילה יריית הפתיחה למאבקנו, לא נשקוט עד להבראה משמעותית מידית בשכרנו".

ההתארגנות למחאה נעשתה דרך הודעות תפוצה אנונימיות, בה נמסר לסייעות להוציא אישורי מחלה ולא להגיע לעבודתן. המחאה התרחשה בלי לתאם עם הסתדרות המעו"ף, שאחראית על הסייעות. עם זאת, בהסתדרות הביעו תמיכה במאבק והבהירו כי הם מתכוונים להכריז על סכסוך עבודה ולנקוט צעדים בעצמם אם המצב הנוכחי יישמר.

גן ילדים. מיכאל גלעדי, פלאש 90
"לא נשתוק עד להבראה משמעותית מידית בשכרנו"/פלאש 90, מיכאל גלעדי

"לא נוכל יותר לעצור את הסקטור החבוט הזה, הן על הקצה והאוצר מתמהמה", אמר לוואלה! יו"ר הסתדרות המעוף, גיל בר-טל. "אנחנו תומכים במאבקן הצודק. מתנהל מו"מ אינטנסיבי כבר חודשיים ואם יגיע למבוי סתום ולא נגיע להסכמות במהירות, יו"ר ההסתדרות יכריז על סכסוך עבודה בסקטור הסייעות ויחלו צעדים ארגוניים רחבי היקף".

בשלטון המקומי בוחנים אפשרות לפנות לבית הדין לעבודה בנושא. בהודעה אנונימית שהועברה היום לסייעות נכתב כי "היום התחילה יריית הפתיחה למאבקנו. לא נשתוק עד להבראה משמעותית מידית בשכרנו". הסייעות הציבו אולטימטום ומסרו כי "אם עד השעה 19:00 לא נקבל הודעה על נכונות הממשלה להסראת תנאים ותחילת מו"מ מיום ראשון, ישובשו הלימודים גם בבתי ספר בכל הערים בארץ, בכל הסקטורים. לא רק גנים. הן ההסתדרות והן ועדי העובדים לא הוכיחו שהם גורם יעיל. סוף החודש מפחיד אותנו יותר מכל איגוד או איום. על החתום: אם אין אני לי מי לי".

עיריית ראש העין הודיעה מוקדם יותר היום כי "הבוקר, חל אירוע חמור מאוד וחריג מאוד. בעקבות שביתה לא חוקית של הסייעות, לא נפתחו היום 41 כיתות גן וחמש כיתות תקשורת בבתי הספר". בעירייה הוסיפו כי "הבוקר נעשתה פגיעה לא מידתית נגד הורים וילדים שאינם צד בעניין. הנהלת העירייה רואה בחומרה צעדים חד צדדיים אלה של הסייעות ותפעל בכל הכלים העומדים לרשותה. אנו קוראים לכל הסייעות להתייצב מחר לעבודה על מנת להימנע מפגיעה בפעילות הסדירה של מוסדות החינוך".

אמא מלווה את בתה ליום הראשון בגן. ShutterStock
"פגיעה קשה בציבור ההורים"/ShutterStock

ברמת השרון, לפי ההסתדרות לא נפתחו 40 גנים. "נדהמתי לגלות כמוכם הבוקר, הן כהורה לילדה בגן טט"ח והן כראש העיר, כי בכעשרים גנים בעיר לא התייצבו הבוקר עשרות סייעות לעבודתן כשהן מדווחות על מחלה", כתב להורים ראש העיר אבי גרובר. "מדובר בשביתה פראית ולא מתואמת שנעשתה להבנתי בניגוד להנחיות מפורשות שניתנו לסייעות על ידי מספר בכירים בהסתדרות העובדים ובוועד העובדים של העירייה.

"חשוב לי להדגיש, כראש עיר תמכתי בסייעות בפרט ובצוותי ההוראה בכלל במאבק הצודק שלהם לשיפור תנאי העסקתם ופעלתי בעניין מול גורמים בכירים במשרד האוצר ובמשרד הפנים", המשיך, "אבל לא ייתכן שהסייעות ישבתו בצורה פראית שכזו ובלי שום התראה מוקדמת, תוך פגיעה קשה בציבור ההורים. אנו בוחנים כרגע כיצד ניתן לפעול משמעתית בעניינן של אותן סייעות שובתות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully