וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת פתע של הסייעות בגנים: אלפי ילדים נותרו בבית

עודכן לאחרונה: 26.1.2023 / 9:50

השביתה פרצה בגני הילדים העירוניים ברחבי הארץ בעקבות החלטת הסייעות לנקוט ביוזמת פתע. היא אינה יזומה על ידי ההסתדרות, שנמצאת במהלך מתקדם לגיבוש הסכם שכר חדש בתחום - והתחילה כהתארגנות "פיראטית" באחת מקבוצות הווטסאפ של הסייעות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גן ילדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלפי הורים ברחבי ישראל בערים ויישובים כמו תל-אביב, חולון, ראש העין ואחרים, נדהמו לגלות הבוקר (חמישי) שגני הילדים סגורים. זאת בשל שביתת פתע של הסייעות.

בניגוד לשביתות "רגילות", להן קודם הליך מסודר, הפעם תפסה השביתה בהפתעה גם את ההסתדרות, שמצדה נמצאת דווקא במגעים מתקדמים מול האוצר לגיבוש הסכם שכר לסייעות בגנים העירוניים. לוואלה נודע כי הסייעות התבקשו להמתין לתשובת האוצר בנוגע לדרישות השכר, בטרם ינקטו בצעדים פיראטיים.

למרות זאת, בהחלטה שהתגבשה אמש באחת מקבוצות הווטסאפ בהן מאוגדות חלק גדול מהסייעות, הוחלט שלא להתייצב הבוקר לעבודה - ואלפי הורים וילדים ברחבי הארץ נותרו המומים מול שערי הכניסה הנעולים.

בהסתדרות פנו לכל הסייעות כדי שלא ייענו לשביתה כבר אתמול, ומיהרו לשלוח הודעות אל ועדי העובדים ברשויות המקומיות: "סייעות יקרות, בשעות אלה מופצת הודעה ברשת הקוראת לסייעות להעדר מחר מהעבודה ולהמציא 'תעודת מחלה'".

"חשוב לי להדגיש כי ההסתדרות לא עומדת מאחורי יוזמה זו והיא לא על דעתה, מו"מ אינטנסיבי בעניין רפורמה בשכר הסייעות מתקיים מזה חודשים", כתב היו"ר גיל בר טל. "בתחילת השבוע הבא וככל שלא תהיה פריצת דרך במו"מ לצורך הגעה להסכם בתנאי עבודתן ושכרן של הסייעות, יכריז יושב ראש ההסתדרות מר ארנון בר דוד על סכסוך עבודה וינקטו צעדים ארגוניים עד אשר יחתם הסכם המעגן את הרפורמה בשכר הסייעות בשלטון המקומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully