וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהג שגרם למות בן ה-13 ביום כיפור הורשע בהמתה בקלות דעת ונהיגה בהשפעת אלכוהול

עודכן לאחרונה: 26.1.2023 / 17:37

לפי כתב האישום, ערן אזולאי צרך אלכוהול לפני שהחל לנהוג בכביש 4 באותו ערב יום הכיפורים בו פגע בברק חורי בעת שרכב על אופניו, וגרם למותו. "מן הראוי שיוטל עליו עונש חמור ומרתיע כדי למנוע ממשפחות נוספות לחוות טרגדיה", מסרה משפחתו

הוריו של ברק חורי: ״ניצל כל רגע מחייו, כנראה הוא הרגיש"/צילום: טל שמעוני, באדיבות המשפחה. עריכה: ליר שפיגלר

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (חמישי) את ערן אזולאי, נהג הרכב שפגע ברוכב האופניים ברק חורי בן ה-13 וגרם למותו, בהמתה בקלות דעת ונהיגה תחת השפעת משקאות משכרים. חורי, פונה אז לבית החולים שניידר במצב אנוש כשהוא סובל מפגיעה מוחית קשה, אך תוך זמן קצר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

לפי כתב האישום שהוגש על ידי הפרקליטות, בערב יום הכיפורים של 2021, צרך אזולאי בצהרי היום משקאות אלכוהליים בסמוך לבית חברו בבאר יעקב. מאוחר יותר, באזור השעה 19:00 החל בנסיעתו בכביש 4 לכיוון צפון.

מאחר והיה זה זמן יום הכיפורים, תנועת כלי הרכב בכביש הייתה מועטה ואיטית ולכן חורי רכב על אופניו בכביש 4 המהיר, בנתיב נסיעתו של אזולאי, לפניו בכביש. בשלב מסוים, עצר חורי את רכיבתו בכדי לשאול עוברת אורח שרכבה גם היא על אופניים לכיוון נסיעתו, אך משהגיע אזולאי אל מקום עצירתו - הוא פגע בו בעוצמה עם חזית הרכב. חורי נפצע באורח אנוש וזמן קצר לאחר מכן נפטר מפצעיו.

ברק חורי, נדרס למוות כשרכב על אופניים בערב יום הכיפורים. באדיבות המשפחה
נפצע באורח אנוש וזמן קצר לאחר מכן נפטר מפצעיו. ברק חורי/באדיבות המשפחה

משפחתו של ברק חורי בירכה על החלטת בית המשפט, וביקשה להודות לרשויות אכיפת החוק - המשטרה והפרקליטות - ולבית המשפט, על פעולתם. "מי שנוהג בערב יום כיפור כפי שנהג הנאשם חייב לתת את הדין על מעשיו, כפי שנקבע היום על ידי בית המשפט", מסרה המשפחה. "הגם ששום עונש שבעולם לא יכפר על הפגיעה שגרם הנאשם, מן ראוי שיוטל עליו עונש חמור ומרתיע, בכדי למנוע ממשפחות נוספות לחוות את הטרגדיה שנחתה עלינו", הוסיפה.

ברק חורי, נדרס למוות כשרכב על אופניים בערב יום הכיפורים. באדיבות המשפחה
"שום עונש שבעולם לא יכפר על הפגיעה". ברק חורי/באדיבות המשפחה

בהכרעת הדין קיבל השופט ציון קאפח את עמדת המדינה וקבע, "הנאשם נטל סיכון לא סביר בהינתן כלל הנתונים אשר פורטו לעיל על ידי, הן בשתיית אלכוהול טרם הנהיגה, הן בהתעלמו מהעובדה הידועה גם לו בדבר המוסכמה החברתית ואפשרות המצא רוכבי אופניים על הכביש, והן בנהיגה 'עיוורת' על הכביש שעה שעמדו לרשותו תנאים אופטימליים".

לאחר ההכרעה ציינה הפרקליטות, "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות ביחס לחובת הזהירות המוגברת המוטלת על הנהגים הבוחרים לנהוג במהלך יום כיפור, לא רק בתוך מרכזי הערים אלא גם בדרכים בינעירוניות. אנו מקווים שהרשעה זו תהווה תמרור אזהרה לכל אותם הנהגים העולים על הרכב לאחר ששתו אלכוהול ותוך שדעתם מוסחת, לא רק ביום הכיפור, אלא בכל יום ויום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully