וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך במדיניות הסיוע: ארה"ב וגרמניה מתקרבות להחלטה לשלוח טנקים לאוקראינה

עודכן לאחרונה: 24.1.2023 / 23:45

בגרמניה דווח שהקאנצלר שולץ כבר קיבל את ההחלטה להעביר לאוקראינה טנקים. בכירים בוושינגטון אמרו שמשלוח טנקים אמריקנים נשקל בחיוב. עד כה נמנעו במערב מחימוש של אוקראינה בטנקים, מחשש להסלמה של פוטין, ולגרירת נאט"ו למלחמה. אוקראינה: "מכת מחץ לטובת הדמוקרטיה"

נשיא אוקראינה זלנסקי בביקור בבחמוט/רויטרס

במדינות המערב מסתמנת מגמה לגבש הסכם דיפלומטי לאספקת מספר משמעותי של טנקים לאוקראינה. זאת לאחר חודשים שבהם אוקראינה התחננה בפני המערב לספק לה טנקים שיאפשרו לה לפרוץ את קווי ההגנה הרוסיים ולכבוש מחדש שטחים במזרח ובדרום. במערב נמנעו עד כה לספק לאוקראינה טנקים, מחשש שזה יוביל את פוטין להסלמה של העימות. חשש נוסף של המערב הוא מכך שאספקת טנקים תגרור את ברית נאט"ו לעימות. יועץ של נשיא אוקראינה אמר הערב (שלישי) שמשלוח של "כמה מאות טנקים" יהיה בגדר "מכת מחץ לטובת הדמוקרטיה, נגד האוטוקרטיה הרוסית".

העיתון הגרמני דר שפיגל דיווח היום (שלישי) שהקאנצלר אולף שולץ החליט לשלוח לאוקראינה טנקים גרמניים מסוג לאופרד 2, ולאפשר למדינות נוספות, כמו פולין, לעשות זאת. לידיעה לא התקבל אישור ממשרד ההגנה הגרמני, אך מוקדם יותר אמר דובר של הממשלה כי "אנו ננהג בהליכים אלה בדחיפות הראויה".

טנקים אמריקנים מסוג אברמס. רויטרס
טנקים אמריקנים מסוג אברמס/רויטרס
קאנצלר גרמניה אולף שולץ עם טנק מסוג לאופרד 2. רויטרס
קאנצלר גרמניה אולף שולץ ליד טנק מסוג לאופרד 2/רויטרס

פולין אמרה שהיא שלחה בקשה רשמית לגרמניה לאפשר לה לשלוח את הטנקים לאוקראינה. במקביל, בכירים אמריקנים בוושינגטון אמרו שייתכן שארצות הברית תסיר את התנגדותה לשלוח לאוקראינה טנקי אברמס מתוצרתה. טנקי אברמס נחשבים לפחות מתאימים למלחמה באוקראינה, בשל צריכת הדלק הגבוהה שלהם, והקושי בתחזוקתם. עם זאת, צעד כזה עשוי לעודד את הצטרפותה של גרמניה ליוזמה. הטנקים הגרמניים נחשבים לאופציה הטובה ביותר מבחינת אוקראינה בשל זמינותם במספר ניכר באירופה והקלות היתרה של פריסתם.

פרשנים אומרים שבקשתה של פולין לאפשר לה לייצא את הטנקים הגרמניים לא הותירה לשולץ מקום רב לתמרון, והוא יתקשה לדחות את החלטתו. "אני מקווה שהתשובה של גרמניה תתקבל בקרוב, כי הגרמנים מעכבים, מתחמקים ונוהגים באופן שקשה להבינו", אמר ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי.

בשלב זה נמצאת החזית הארוכה בין אוקראינה לרוסיה בקיפאון יחסי, למרות האבדות הכבדות בשני הצדדים. על פי ההערכות, עם זאת, גם אוקראינה וגם רוסיה מתכננות מתקפות חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully