וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוסיה מתכוננת למתקפה ביום השנה לפלישה לאוקראינה"

עודכן לאחרונה: 17.1.2023 / 15:39

על פי דיווחים, ולדימיר פוטין הורה למפקד החדש של הצבא הרוסי באוקראינה לכבוש את מחוז דונבאס במזרח אוקראינה עד מרץ. כוחות רוסיים ובלארוסיים עורכים תרגילים צבאיים משותפים בשטח בלארוס בגבול עם אוקראינה

בווידאו: אוקראינה: בניין מגורים בדנייפר הופצץ על ידי הרוסים/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה על פי דיווחים למפקד החדש של הצבא הרוסי באוקראינה לכבוש את מחוז דונבאס במזרח אוקראינה עד מרץ. אנדריי יוסוב, נציג של משרד ההגנה האוקראיני, אמר לערוץ הטלוויזיה Freedom TV כי פוטין הורה לגנרל ואלרי גראסימוב, מקורב לפוטין ומפקד הצבא החדש, להשתלט על האזור בתוך חודשים.

"פוטין אינו מתייחס מציאות, משום כך הוא לא שינה את היעדים הגלובליים שלו: הרס העם האוקראיני, אומה נפרדת והרס אוקראינה כמדינה עצמאית", הוא אמר. לדבריו, גראסימוב קבע לוח זמנים למילוי ההוראה, "כשהיעד הוא לכבוש את דונבאס וליצור אזור ביטחון שם כבר במרץ". גראסימוב מונה לתפקיד בשבוע שעבר לאור היעדר ההישגים של הצבא הרוסי באחרונה.

אולקסיי דנילוב, מזכיר מועצת הביטחון של אוקראינה, קרא מנגד להאצת אספקת הנשק למדינה כדי להילחם במתקפה מחודשת של רוסיה. הוא הזהיר כי מתקפה כזאת עשויה לקרות ביום השנה לפלישה הרוסית ב-24 בפברואר 2022.

"אנחנו חייבים להתכונן לאירועים כאלה בכל יום. ואנחנו מתכוננים - השאלה הראשונה והאחרונה היא תמיד נשק, סיוע שיעזור לנו להביס את התוקף שפלש למדינה שלנו", הוא אמר. כוחות רוסיים ובלארוסיים עורכים תרגילים צבאיים משותפים בשטח בלארוס, מה שמוביל את אוקראינה לבצר את הגנותיה בגבול הצפוני.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על רקע דגלי ישראל במהלך ביקור בירושלים, 23.1.2020. Mikhail Svetlov/, GettyImages
ולדימיר פוטין/GettyImages, Mikhail Svetlov/
1 במרץ 2022 – חיילים רוסים רכובים על טנקים עם סימון האות Z באזור דונייצק. רויטרס
חיילים רוסים/רויטרס
אזרחים פרו רוסים חוגגים עצמאות במחוז דונבאס הבדלני, פברואר 2022. REUTERS/Alexander Ermochenko/File Photo, רויטרס
אזרחים פרו רוסים בדונבאס/רויטרס, REUTERS/Alexander Ermochenko/File Photo

רוסיה אמרה הבוקר (שלישי) כי כוחות הצבא שלה יעברו "שינויים משמעותיים" ב-2023-2026. משרד ההגנה הרוסי אמר כי השינויים יקרו בזמן שרוסיה תגדיל את מספר חייליה ל-1.5 מיליון. דמיטרי פסקוב, דובר הקרמלין, אמר שפוטין "מנתן את הסכמתו" להרחבת הצבא.

בספטמבר, רוסיה ערכה גיוס חלקי של 300 אלף חיילים לאחר שורה של הפסדים בשדה הקרב באוקראינה. בנובמבר, קמפיין הגיוס נעצר בטענה כי היעד מולא.

באותו חודש, פוטין חתם על חוק לגיוס אזרחים עם אישומים ברצח, שוד, גניבה, סחר בסמים ופשעים חמורים אחרים. "זה בגלל המערב והמלחמה הקולקטיבית שהוא מנהל נגדנו", הוסיף פסקוב.

מנגד, יותר מ-9,000 אזרחים, כולל 453 ילדים, נהרגו באוקראינה מאז הפלישה הרוסית בפברואר 2022, על פי יועץ לנשיא האוקראיני. "תיעדנו 80 אלף פשעים שביצעו הפולשים הרוסים", אמר אנדריי ירמק, ראש הלשכה הנשיאותית בפורום הכלכלי העולמי (WEF ) בדאבוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully