וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמיטרי מדבדב לנאט"ו: הפסד מעצמת גרעין במלחמה קונבנציונלית יוביל למלחמה גרעינית

עודכן לאחרונה: 19.1.2023 / 11:29

"זה צריך להיות ברור לכולם. גם לפוליטיקאי מערבי בעל אינטליגנציה בסיסית", הזהיר בעל הברית של הנשיא ולדימיר פוטין. מדינות נאט"ו ייפגשו מחר בבסיס רמשטיין בגרמניה להכריז על אספקת נשק כבד לאוקראינה

"הפסד של מדינה גרעינית במלחמה קונבנציונלית עלול להוביל למלחמה גרעינית", כך אמר היום (חמישי) דמיטרי מדבדב, בעל הברית של ולדימיר פוטין ולשעבר נשיא רוסיה וראש הממשלה, כתב בטלגרם.

"מחר, בבסיס רמשטיין של נאט"ו, המנהיגים הצבאיים הגדולים ידונו בטקטיקות ואסטרטגיות חדשות, כמו גם אספקה של נשק כבד ומערכות תקיפה חדשות לאוקראינה. זה יקרה אחרי הפורום בדאבוס, שבו המנטרה היתה 'כדי להשיג שלום, רוסיה חייבת להפסיד".

מדבדב, שמכהן כסגן יו"ר מועצת הביטחון מאז 2020, הוסיף כי "לא עולה בדעתם להגיע למסקנה המתבקשת: ההפסד של מעצמה גרעינית במלחמה קונבנציונלית עלול לעורר מלחמה גרעינית. אך זה צריך להיות ברור לכולם. גם לפוליטיקאי מערבי בעל אינטליגנציה בסיסית".

הדוקטרינה הגרעינית של רוסיה אוסרת על שימוש בנשק, למעט במצבים מסוימים, למשל מצבים שמאיימים על הביטחון הלאומי של הפדרציה הרוסית".

דיון חירום בהשתתפות מנהיגי המערב של ה-G7 ונאט"ו לאחר פגיעת טילים רוסיים בשטח מזרח פולין. הפגישה נערכת במהלך פסגת ה-G20 המתקיימת בבאלי באינדונזיה. 16 בנובמבר 2022. רויטרס
דיון חירום של נאט"ו לגבי אוקראינה/רויטרס
טנקים רוסיים באולניבקה, מחוז דונצק באוקראינה. רויטרס
טנקים רוסים בדונצק, אוקראינה/רויטרס
קנצלר גרמניה אולף שולץ במסיבת עיתונאים בברלין, 7 בינואר, 2022. רויטרס
קנצלר גרמניה אולף שולץ/רויטרס

בשטח, אספקת טנקים לאוקראינה מתעכבת בשל חוסר הסכמה בקרב מדינות אירופה לארצות הברית לגבי מי תשלח מה.

גרמניה הודיעה אתמול (רביעי) כי לא תיתן לבעלות ברית לשלוח טנקים מתוצרת גרמניה לאוקראינה או לשלוח נשק מתורת מקומית, אלא אם כן ארצות הברית תסכים לשלוח לטנקי קרב מתוצרת אמריקנית, כך אמרו גורמים בכירים בגרמניה.

לבעלות הברית בנאט"ו יש יותר מאלפיים טנקי לאופרד מתוצרת גרמנית, שנחשבים המתוחכמים ביותר בעולם, על פי המכון הבינלאומי ללימודים אסטרטגיים.

כמה ממשלות אירופיות אמרו כי הן מוכנות לשלוח טנקים גרמניים לאוקראינה, כולל פולין, פינלנד ודנמרק, אם יקבלו את אישור ברלין. בריטניה אמרה כי תספק 14 טנקים מדגם צ'לנג'ר 2, גירסה ישנה יותר של טנקי לאופרד. עם זאת, ארצות הברית "עדיין לא נמצאת במקום הזה", כשמדובר באספקת טנקי אברמס לאוקראינה, אמר קולין קאהל, בעל התפקיד השלישי בחשיבותו בפנטגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully