וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פוטין דחה הסכם עם אוקראינה שהיה מונע את המלחמה"

עודכן לאחרונה: 14.9.2022 / 12:13

מקורות אמרו לרויטרס כי השליח הרוסי לאוקראינה הציג לנשיא הרוסי הסכם שגיבש בתחילת הלחימה, שהיה אמור לספק את התלונות של רוסיה לגבי נאט"ו והתרחבותה - אך פוטין היה נחוש להמשיך בקמפיין צבאי

השליח הבכיר של רוסיה לאוקראינה אמר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בתחילת המלחמה, כי השיג הסכם זמני עם קייב שיספק את הדרישה של רוסיה לגבי הישארות אוקראינה מחוץ לנאט"ו, אך פוטין דחה את ההסכם והעדיף להמשיך עם המבצע הצבאי, כך אמרו שלושה מקורות המקורבים להנהגה הרוסית ל"רויטרס".

דמיטרי קוזאק, שנולד באוקראינה, אמר לפוטין כי הוא סבור שההסכם שגיבש ביטל את הצורך של רוסיה בכיבוש רחב היקף של אוקראינה, על פי המקורות.

פוטין אמר שוב ושוב לפני המלחמה כי נאט"ו, כולל התשתיות הצבאיות שלה, מתקרב מדי לגבול רוסיה באמצעות קבלת חברות חדשות ממזר אירופה לארגון, וכי אוקראינה תהיה הבאה בתור. הנשיא גם אמר כי צעדים אלה מהווים איום קיומי על רוסיה, מה שאילץ אותו להגיב.

כשקוזאק הציג את התוכנית שלו לפוטין, הנשיא הבהיר כי הוויתורים שנכללו בהסכם אינם מספיקים לו, והוא נאלץ להרחיב את המטרות שלו כדי לכלול סיפוח של שטחים נרחבים מאוקראינה, על פי המקורות. בסופו של דבר, ההסכם נזנח.

מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג עם שרי החוץ של פינלנד ושבדיה, לאחר החתימה על פרוטוקול הצטרפות לנאט"ו. רויטרס
מזכ"ל נאט"ו עם שרי החוץ של פינלנד ושבדיה/רויטרס
אנשי שירות אוקראינים חולפים על פני עמדה לשעבר של חיילים רוסים שנתפסו במהלך מבצע התקפי נגד באזור חרקוב.
11 בספטמבר 2022. רויטרס
חיילים אוקראינים בשטחים משוחררים/רויטרס

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר בתגובה כי "לדיווח אין כל קשר למציאות. זה לא קרה מעולם. מדובר במידע כוזב". מיכאיילו פודולייק, יועץ של נשיא אוקראינה, אמר כי רוסיה השתמשה במשא ומתן בהתחלה כמסך עשן להכנות לפלישה. "כעת אנחנו מבינים שרוסיה מעולם לא רצתה הסדר שישב את השלום", הוא אמר.

על פי המקורות, "לאחר הפלישה ב-24 בפברואר, קוזאק קיבל צ'ק פתוח ואור ירוק. הוא השיג את ההסכם. הוא הציג אותו לנשיא רוסיה, והוא ביטל אותו. הכל בוטל. פוטין פשוט שינה את התוכנית", אמר מקור אחד. המקור השלישי אמר כי ההסכם הוצג לפוטין לפני הפלישה. קוזאק, בן ה-63, היה סגן נאמן של פוטין מאז החל לעבוד בעבורו בשנות ה-90 בסנט פטסבורג, בלשכת ראש העיר. הוא התנגד להסלמת המצב מול אוקראינה בפגישה שכינס פוטין מה ימים לפני הפלישה, אמרו מקורות.

שישה חודשים למלחמה, קוזאק עדיין נותר בתפקיד סגן ראש הלשכה של הקרמלין. אך הוא אינו אחראי יותר על תיק אוקראינה, על פי מקורות.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
חיילים אוקראינים מצאו כלי רכב צבאיים רוסיים נטושים במהלך מתקפת הנגד האוקראינית בחרקוב, ספטמבר 2022. GettyImages
טנקים רוסיים שננטשו/GettyImages

בשטח, אוקראינה ממשיכה במומנטום של מתקפת הנגד שבה פתחה בשבוע שעבר במזרח המדינה. לדברי הנשיא וולודימיר זלנסקי, שטח בגודל 8,000 ק"מ כבר שוחרר, באזור מרקוב בצפון מזרח.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי אי אפשר לומר באופן חד משמעי שאוקראינה הגיעה לנקודת מפנה במלחמה. כנשאל אתמול לגבי ההתקדמות האוקראינית, אמר הנשיא כי "ברור שהאוקראינים התקדמו משמעותית, אך אני חושב שהמלחמה תימשך בטווח הארוך". הבית הלבן הודיע כי ארצות הברית תכריז על חבילת סיוע צבאית נוספת לאוקראינה בימים הקרובים.

אורסולה פון דר ליין, נשיאת הנציבות האירופית, אמרה היום כי הסולידריות של האיחוד האירופי עם אוקראינה צריכה להיות "בלתי ניתנת לערעור". היא אמרה את הדברים כשלצדה אשתו של זלנסקי, אולנסקה זלנסקה, הגברת הראשונה של אוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully