וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה עשור: בלימה במקרי האנטישמיות המדווחים ברחבי העולם

דוח ההסתדרות הציונית העולמית מציג ירידה מעודדת, אך עדיין מעלה כי בכל יום מדווחים יותר מ-10 אירועים אנטישמיים ברחבי העולם. ארגוני ה-BDS מעודדים את הפצת האנטישמיות, שמתודלקת גם בעקבות מלחמת רוסיה-אוקראינה. בארה"ב - 1 מכל 3 סטודנטים העיד כי חווה אנטישמיות

בווידאו: רחלי ברץ - ריקס/צילום: המחלקה למאבק באנטישמיות

כל יום מדווחים יותר מעשרה אירועים אנטישמיים ברחבי העולם, שמגיעים חלקם על רקע מלחמת רוסיה-אוקראינה - כך עולה היום (שלישי) מדוח של המחלקה למאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית.

הדוח, שמבוסס על דוחות מקומיים, בינלאומיים, גופי מחקר, משטרות מקומיות, קהילות יהודיות ועוד, מציג בלימה בעלייה בכמות האירועים האנטישמיים, לראשונה זה עשור - אולם תמונת המצב נותרת מדאיגה. מהדוח עולה כי לארגוני החרם על ישראל יש השפעה משמעותית בהפצת האנטישמיות ברחבי העולם.

מרבית אירועי האנטישמיות השנה התאפיינו בתעמולה והשחתה - 39% ו-28%, בהתאמה. מקרי התעמולה גדלו ב-15% מהשנה שעברה. אחריהם נמצאים אירועי אנטישמיות של אלימות פיזית (14%), מילולית (11%) ודה-לגיטימציה; רק 1% התאפיינו בהפגנות.

הפגנה אנטישמית, ארצות הברית. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנה אנטישמית בארה"ב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בארצות הברית ניכרת עלייה בתופעת האנטישמיות, נוכח התחזקותם של ארגוני העליונות הלבנה ומנגד ארגוני השמאל. בשנים האחרונות חלה קפיצה של 61% במספר מקרי האלימות או תכנונם כלפי מוסדות יהודיים. אחד מכל שלושה סטודנטים בארצות הברית העיד כי חווה אנטישמיות במהלך שנת הלימודים, בהם כמעט 80% חוו זאת יותר מפעם אחת.

במהלך שנת 2022 אירעו למעלה מ-350 תקריות אנטישמיות בקמפוסים בארצות הברית, כשרבים מהסטודנטים הישראלים חשים צורך להסתיר את זהותם או תמיכתם בישראל. בנוסף, במהלך שנת 2022 התקיימו כ-165 הפגנות ופעולות באוניברסיטאות ומכללות ברחבי ארצות הברית.

בבריטניה מקרי האנטישמיות בירידה של 43% ביחס לשנה הקודמת, ועומדים על 786 מקרים במחצית הראשונה של 2022. עם זאת, הדוח מציג עלייה באנטישמיות במערכת החינוך הבריטית - במהלך חמש השנים האחרונות חלה עלייה של 173% בכמות התקריות האנטישמיות בבתי הספר. בין השנים 2021-2022 נצפתה עלייה של קרוב לכ-30% במקרי האנטישמיות במוסדות החינוך.

ציור קיר בתערוכה בגרמניה עם מאפיינים אנטישמיים, יוני 2022. אתר רשמי, צילום מסך
ציור קיר אנטישמי בתערוכה בגרמניה/צילום מסך, אתר רשמי

בגרמניה ניכרת גם ירידה משמעותית במקרי האנטישמיות. עם זאת, במהלך חודשי ינואר-ספטמבר דווחו למשטרה הפלילית הגרמנית 1,555 תקריות אנטישמיות, המהוות חמישה מקרי אנטישמיות מדי יום בממוצע.

גם בצרפת עלו פלגים קיצוניים המעודדים אנטישמיות, והדוח מציג כי כ-74% מיהודי צרפת עברו מעשים אנטישמיים - 68% ספגו הערות גנאי, 28% קיבלו איומים ברשתות החברתיות, 20% אוימו מילולית ו-20% חוו אלימות פיזית. 85% מיהודי צרפת סבורים שהאנטישמיות מהווה תופעה נפוצה במדינה, ו-73% טוענים שהיא עלתה בעשור האחרון. 37% מהיהודים במדינה העידו כי הם מרגישים מאוימים על רקע דתם, 41% מהנשאלים היהודים הודו שנמנעו מהצגת סמלים דתיים וכ-35% נמנעו מללבוש בגדים המזוהים כיהודים.

מלחמת רוסיה-אוקראינה שפרצה בשנה האחרונה מלווה בהתבטאויות אנטישמיות כלפי הקהילות היהודיות בשתי המדינות. יש המפיצים קונספירציות בדבר מעורבותה של ישראל במלחמה ברשתות החברתיות, וטוענים כי היהודים "זוממים להשתלט על העולם" דרך המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully