וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הביקורת שספג, טראמפ מאשים: היהודים לא נאמנים, צריכים להתבייש בעצמם

עודכן לאחרונה: 10.12.2022 / 1:24

נשיא ארצות הברית לשעבר האשים את המנהיגים היהודים בארצו על שלא הביעו נאמנות כלפיו, כשספג ביקורת על שאירח מכחישי שואה באחוזתו. "חוסר הנאמנות הזה הוא הסיבה לכך שרבים בקונגרס, והרבה אחרים, הפסיקו לתמוך בישראל", אמר

דונלד טראמפ הכריז על התמודדות בבחירות 2024/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ האשים היום (שישי) את המנהיגים היהודים בארצו, על כך שלא הביעו מספיק "נאמנות" כלפיו, כשספג ביקורת על שאירח שני מכחישי שואה אנטישמיים באחוזתו במאר-א-לאגו שבפלורידה.

"מנהיגים יהודים שכחו שאני הנשיא הטוב ביותר, ללא ספק, עבור ישראל", אמר טראמפ. "הם צריכים להתבייש בעצמם. חוסר הנאמנות הזה לחברים ולבעלי בריתם הגדולים ביותר הוא הסיבה לכך שרבים בקונגרס, והרבה אחרים, הפסיקו לתת תמיכה לישראל", הוסיף. כמו כן, טראמפ כלל בפוסט שפרסם בנושא קישור למאמרו של הפרשן השמרני וויין רוט, בו שיבח האחרון את המדיניות האמריקנית-ישראלית של טראמפ, והאשים את הנשיא לפניו ברק אובמה בקשר קרוב עם אנטישמים.

בסוף חודש נובמבר האחרון הזמין טראמפ לביתו את הזמר והראפר קניה ווסט לאחוזתו בפאלם ביץ'. ווסט, הזמין לארוחה גם את מכחיש השואה הידוע ניק פואנטס. הארוחה המשותפת גררה ביקורת כלפי טראמפ, שסירב לגנות באופן מוחלט את דעותיו של פואנטס, ובמקום זאת הכחיש כל ידיעה לגבי זהותו של האורח.

קנייה ווסט נפגש עם הנשיא דונלד טראמפ בבית הלבן בוושינגטון, ארצות הברית, 11 באוקטובר 2018. AP
טראמפ וקניה ווסט/AP

מאז הארוחה באחוזתו של טראמפ, יצאו ווסט ופואנטס למסע תקשורתי ימני ואנטישמי. במהלכו, הופיעו בתוכנית של אלכס ג'ונס כשווסט מודה שוב ושוב על אהבתו להיטלר ולנאצים, תוך שהוא מכחיש את השואה ותוקף יהודים. בריאיון נוסף אמר כי "יהודים צריכים לעבוד עבור נוצרים", ושהוא "ישכור אדם יהודי תוך שנייה אם אדע שהם לא מרגלים ואוכל להסתכל דרך הטלפון שלהם".

טראמפ כבר דרש בעבר בפומבי נאמנות והכרת תודה ממנהיגים יהודים ומהקהילה. בריאיון שנערך בסוף שנת 2021, אירח גורמים אנטישמיים שהאשימו את היהודים בנאמנות כפולה לישראל ולארצות הברית, תוך שהם שולטים הן בוושינגטון והן בתקשורת. באוקטובר האחרון, אמר טראמפ כי היהודים האמריקנים צריכים "להתחיל לפעול" ולהעריך יותר את עבודתו המדינית עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully