וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: סטודנטים יהודים סבלו מאנטישמיות באיגוד שאמור היה להגן עליהם

עודכן לאחרונה: 12.1.2023 / 15:52

על פי חקירה עצמאית, אירעו "כמה תקריות" של אנטישמיות באיגוד הסטודנטים הלאומי NUS בעשור האחרון: "הם לא נכללו באירועים של האיגוד או מונו לתפקידים בתוכו, ונהפכו למנודים". תלונות הסטודנטים היהודים זכו להתעלמות

איגוד הסטודנטים הלאומי של בריטניה (NUS) נכשל בהגנתו על חברים ופעילים יהודים ממתקפות עוינות בתוך הארגון, כך על פי חקירה עצמאית שמצאה "כמה תקריות" של אנטישמיות באיגוד הסטודנטים בעשור האחרון.

על פי דיווח ב"גרדיאן", החקירה מצאה דוגמאות רבות לכך שסטודנטים יהודים סבלו מבריונות והחרמה ממניע אנטישמי בארגון עצמו בשל אמונתם או דעותיהם על מדינת ישראל. עוד עולה מהחקירה כי הטיפול הפנימי בתקריות האלה לא היה ראוי, ופעמים רבות חלה התעלמות מהתלונות של הסטודנטים.

בדו"ח נכתב כי האפליה נגד היהודים כללה "שימוש בתיאוריות אנטישמיות עתיקות יומין כגון עלילות דם ותיאוריות קונספירציה נגד משפחת רוטשילד העשירה", כמו גם הטלת האחריות במעשיה של מדינת ישראל על הסטודנטים היהודים.

לדברי רבקה טאק, החוקרת העצמאית: "במשך עשור לפחות, סטודנטים יהודים לא חשו כי הם מתקבלים בברכה, לא נכללו באירועים של האיגוד או מונו לתפקידים בתוך NUS. היו כמה מקרים של אנטישמיות בתוך הארגון".

סטודנטים בריטים. רויטרס
סטונדטים בריטים/רויטרס
אוקספורד, אוניברסיטה. ShutterStock
אוניברסיטת אוקספורד, אנגליה/ShutterStock

טאק, עורכת דין בכירה, גויסה בשנה שעברה על ידי NUS כדי לבדוק את ההאשמות באנטישמיות מוסדית. איגוד הסטודנטים הלאומי אמר כי הוא עובד עם איגוד הסטודנטים היהודים (UJS) כדי לפתח תוכנית פעולה בתגובה לחקירה.

"אין מקום לאנטישמיות בתוך NUS ואנחנו מחויבים להבטיח שהסטודנטים היהודים שלנו ירגישו בטוחים ומקובלים בכל מקום. אנטישמיות היא מתקפה על הערכים המשותפים שלנו של שוויון וסולידריות. יש לנו היסטוריה גאה של מאבק באנטישמיות לצד סטודנטים יהודים. אנחנו חייבים להילחם באנטישמיות בכל צורותיה באחריות קולקטיבית", נמסר מ-NUS.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ג'ואל רוזן, נשיא UJS, אמר כי הדו"ח הוא "כתב אישום חריף של גזענות אנטי-יהודית בקרב הפוליטיקה הסטודנטיאלית הבריטית.

לדברי טאק: "סטודנטים סיפרו לי שכשהזדהו כיהודים, הם מיד נהפכו מנודים באירועים של NUS, או שדממה היתה משתררת בחדר כשהיו נכנסים, שיחות היו נפסקות בפתאומיות, נשמעו לחישות וננעצו מבטים".

בסוף אוקטובר 2022, איגוד הסטודנטים הלאומי הדיח את הנשיאה המוסלמית שבחר במרץ, משום שצייצה נגד יהודים וטענה כי טבחו בפלסטינים. שיימה דלאלי אמרה אז כי היא מתכוונת להיאבק בהחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully