וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: אלמונים ירו לעבר בית כנסת במערב המדינה

עודכן לאחרונה: 18.11.2022 / 18:07

האירוע החל עם דיווח של עוברי אורח על ארבעה חורי ירי בכניסה לבניין ששימש בעבר את רב העיר אסן, השוכן בסמיכות לבית הכנסת בעיר. בתקרית לא היו נפגעים. היורה תועד במצלמת אבטחה בזירה, אולם בשל האיכות הירודה של ההקלטה לא ניתן היה לזהות אותו

בווידאו: נעצר חשוד בתקיפה אנטישמית בהמבורג/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

ארבעה חורים שנגרמו מירי קליעים נמצאו הבוקר (שישי) בבניין השוכן סמוך לבית הכנסת הישן בעיר אסן, שבמערב גרמניה. הבניין שימש בעבר את רב בית הכנסת בעיר. גורמי הביטחון במדינה מסרו כי הם מחפשים אחר החשוד בתקיפה, וכי לא היו נפגעים באירוע.

לדברי המשטרה המקומית, עוברי אורח ברחוב דיווחו על החורים שנגרמו מהירי, וכי בסרטון ממצלמת האבטחה בזירה ניתן לראות אלמוני יורה לעבר דלת הבניין, אולם בשל איכות ההקלטה הירודה לא ניתן לזהותו.

רשויות העיר מסרו כי מעונו של הרב אינו משמש למגורים נכון להיום, אלא כמוזיאון להיסטוריה של יהדות גרמניה. המשטרה מסרה כי לא נשקפת סכנה לציבור וכי חקירת המקרה עדיין נמשכת.

בית הכנסת הישן בעיר אסן ובית הרב בו נמצאו חורי הירי, הוצתו במהלך הפוגרום בליל הבדולח שהתרחש בנובמבר 1938.

שוטרים שומרים על בית הכנסת בעיר אסן בגרמניה לאחר שמספר חורים מקליעים נמצאו בבניין סמוך באסן, גרמניה, 18 בנובמבר 2022. רויטרס
שטרים עומדים בכניסה לבית הכנסת באסן, הבוקר/רויטרס

בספטמבר בשנה שעבר עצרה המשטרה בגרמניה ארבעה בני אדם, אחד מהם נער סורי בן 16, בחשד שתכננו לפגוע בבית כנסת בעיר האגן במערב המדינה במהלך יום כיפור. זאת, שנתיים לאחר פיגוע סמוך לבית כנסת בעיר האלה במהלך החג. בעקבות המעצרים, בוטלו אירועים שהיו אמורים להיערך בבית הכנסת בהאגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully