וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהלך יום כיפור: גרמניה עצרה 4 חשודים שתכננו פיגוע בבית כנסת

עודכן לאחרונה: 16.9.2021 / 20:31

שניים לאחר הפיגוע בבית הכנסת בעיר האלה, הרשיות עצרו סורי בן 16 ועוד שלושה חשודים בעיר האגן שבמערב המדינה. לפי דיווח, המידע התקבל משירות מודיעין זר, ולפיו הנער שוחח ברשת על כוונתו להטמין מטען בבית הכנסת. "בלתי נסבל שיהודים חשופים שוב לאיום"

שוטרים עומדים מחוץ לבית הכנסת בעיר האגן בגרמניה, בו היה חשש לפיגוע. ארבעה בני אדם נעצרו, 16 בספטמבר 2021. AP
אחד מהחשודים הוא נער בן 16. שוטרים עומדים ליד בית הכנסת בהאגן בו תוכנן הפיגוע, היום/AP

גורמי ביטחון בגרמניה עצרו היום (חמישי) ארבעה בני אדם, אחד מהם נער סורי בן 16, בחשד שתכננו לפגוע בבית כנסת בעיר האגן במערב המדינה במהלך יום כיפור. זאת, שנתיים לאחר פיגוע בסמוך לבית כנסת בעיר האלה במהלך החג. בעקבות המעצרים, בוטלו אירועים שהיו אמורים להיערך בבית הכנסת בהאגן. המשטרה, שחסמה את הגישה לבית הכנסת בעיר, מסרה כי היא נמצאת בקשר הדוק עם הקהילה היהודית.

הרברט ראול, שר הפנים של מדינת צפון ריין-וסטפאליה שבה נמצאת האגן, אמר כי הרשויות קיבלו "מידע קונקרטי וחמור ביותר" על מתקפה אפשרית ביום הכיפורים. לדבריו, המידע הזהיר מפני מתקפת טרור אסלאמיסטית וכלל את המועד האפשרי לביצועה ואת האדם שעומד מאחוריה. הוא ציין כי כלבים של המשטרה לא איתרו פריטים מסוכנים בבית הכנסת או בסמוך לו.

היום בבוקר נעצר הנער הסורי, בנוסף לשלושה אחרים שנעצרו בפשיטה על דירה אחרת. שר הפנים אמר כי הרשויות חוקרות אם הם היו מעורבות בתכנון הפיגוע. ראול אמר כי החיפושים נמשכים ברחבי האגן, אך לא מסר פרטים נוספים או השיב על שאלות. הוא לא אמר מאין הגיע המידע.

לפי הדיווח בדר שפיגל, שירות מודיעין זר הזהיר את גורמי הביטחון הגרמניים מפני הפיגוע המתוכנן. לאחר שהנער החשוד סיפר לאדם אחר בשיחה ברשת כי הוא מתכנן להטמין מטען חבלה בבית כנסת, גורמי הביטחון הגיעו אל ביתו, שם הוא מתגורר עם אביו, ועצרו אותו.

שרת המשפטים בגרמניה, כריסטין למברכט, גינתה בחריפות את המתקפה שסוכלה בהאגן. "זה בלתי נסבל שיהודים חשופים שוב לאיום כל כך נורא, ושאינם יכולים לחגוג יחד את תחילת החג הקדוש שלהם, יום הכיפורים, ביחד", אמרה.

לפני שנתיים, פעיל ימני קיצוני תקף את בית הכנסת בעיר האלה שבמזרח המדינה, באחת המתקפות האנטישמיות החמורות ביותר בגרמניה מאז תום מלחמת העולם השנייה. התוקף ניסה ללא הצלחה לפרוץ לבית הכנסת שבו היו 52 מתפללים. לאחר מכן, הוא ירה למוות בעוברת אורח בת 40 ובצעיר בן 20 מחוץ לדוכן קבב סמוך, בשל היותו מהגר במוצאו. הוא פרסם מניפסט אנטישמי לפני המתקפה ושידר בשידור חי את המתרחש בפלטפורמת משחקים פופולרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully