וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק חד באנטישמיות בארה"ב מאז 2019: "רמות שלא נראו מזה עשורים"

עודכן לאחרונה: 14.1.2023 / 11:05

הליגה נגד השמצה סקרה אלפי אמריקנים ומצאה כי 85% מאמינים לטענה אנטישמית אחת לפחות, לעומת 61% ב-2019. 18% לא אוהבים לבלות עם אנשים שתומכים בישראל. "עלייה מדאיגה בדעות אנטישמיות ושנאה בכל קטגוריה

בווידאו: הפגנה אנטישימית בעיר קאליש שבמרכז פולין/מערכת וואלה!

מספר האמריקנים שמאמינים ברעיונות אנטישמיים הוכפל מאז 2019, על פי מחקר חדש. הליגה נגד השמצה (ADL) סקרה אלפי אמריקנים ומצאה כי 85% מאמינים לטענה אנטישמית אחת לפחות, לעומת 61% ב-2019. חמישית מהנשאלים האמינו בשש או יותר טענות אנטי-יהודיות על בדלנות ונפוטיזם בקרב המיעוט - לעומת 11% ב-2019.

מנכ"ל הליגה, ג'ונתן גרינבלט, אמר ביום חמישי כי התוצאות של המחקר "מדהימות ומהוות קריאת השכמה לכל המדינה". הוא הוסיף כי "יש עלייה מדאיגה בדעות אנטישמיות ושנאה בכל קטגוריה, ברמות שלא נראו מזה עשורים".

הסקר, שכלל 4,000 מבוגרים ונערך בסתיו 2022, הציג למשתתפים 14 הצהרות ושאל אותם אם הם מאמינים שהן נכונות במקצת/נכונות ברובן, או שקריות במקצת/שקריות ברובן. האמירות התמקדו בקלישאות אנטישמיות כמו "יהודים נוטים להישאר מאוחדים יותר משאר האמריקנים", או "יש ליהודים שליטה רבה מדי על וול סטריט", או למשל שיהודים אינם ישרים ו"אכפת להם רק מיהודים אחרים".

‫jeen-yuhs: קניה וסט: טרילוגיה. נטפליקס,
קניה ווסט הושעה מטוויטר/נטפליקס
וופי גולדברג. GettyImages
"השואה היתה אלימות של לבנים". וופי גולדברג/GettyImages
ציור של צלב קרס נמצא במעלית בבניין משרד החוץ האמריקני בוושינגטון. אתר רשמי, מערכת וואלה!
צלב קרס בוושינגטון, 2021/מערכת וואלה!, אתר רשמי

חמישית מהמשתתפים שהסכימו עם שש מהאמירות המוצגות להם - פי שניים לעומת 2019, הפעם האחרונה שהסקר נערך - והאחוז הגבוה ביותר מאז 1992.

דיווחים על פשעי שנאה התרבו בארצות הברית - כולל גבר 63 שהותקף בסנטרל פארק בניו יורק בחודש שעבר לאחר שאדם ארב לו וצעק לעברו עלבונות אנטישמיים.

הראפר קניה וסט הושעה מטוויטר לאחר שורה של ציוצים אנטישמיים בחודשים האחרונים. הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ארח את מכחיש השואה ניק פואנטס לאורחת ערב בביתו. השחקנית וופי גולדברג השמיעה שורה של אמירות לגבי השואה ואמרה כי רצח העם הנאצי היה אלימות של "לבנים נגד לבנים".

הסקר של ADL קשר את הביקורת על ישראל לאנטישמיות ומצא כי 23% מהנשאלים מאמינים שישראל עושה מה שהיא רוצה משום שהיא שולטת בתקשורת; ואילו 18% לא אוהבים לבלות עם אנשים שתומכים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully