וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בחברה הבדואית בעקבות החלטת קק"ל על הנטיעות בפזורה: "הממשלה פתחה מולנו חזית"

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 22:40

לאחר שבשנה שעברה עוררו הנטיעות בפזורה בנגב מחלוקת פוליטית והפגנות אלימות בשטח, ההחלטה של קק"ל לקיימן כסדרן מבעירה את הסוגיה מחדש. "לפני שמחדשים את הנטיעות צריך לחדש את השותפות איתנו ולטפל בפשיעה", הם טוענים. "השרים באו עם אג'נדה כאילו הבדואים הם אויבים"

בווידאו: הפגנה ועימותים עם השוטרים במחאה על הנטיעות בנגב/צילום: יניר יגנה

בחברה הבדואית זועמים על החלטת קק"ל, שהודיעה אתמול (ראשון) כי תקיים את הנטיעות באזור הפזורה הבדואית בנגב, חרף העובדה שבשנה שעברה אלה גררו התנגדות עזה מצד החברה הערבית, ועימותים בשטח. "הממשלה החדשה החליטה לפתוח חזית עם המגזר הבדואי בדרום", הם אומרים. הנטיעות צפויות להתקיים ביום ראשון בשבוע הבא.

"הממשלה שיצאה כיבדה את ההסכמים עם הבדואים, עכשיו יש לנו ממשלה חדשה שמפרה הסכמות", אמר פאיז אבו סייהבן, לשעבר ראש העיר רהט. לטענתו, "חלק מהשרים באו עם אג'נדה כאילו הבדואים הם אויבים, במקום לקרב וליצור שיתופי פעולה בנוגע לבעיות הכואבות בנגב כמו הפשיעה".

ראאד אבו אלקיען, פעיל חברתי, טען גם הוא שיש לטפל בנושאי הפשיעה והחינוך לפני נושא מעור המחלוקת של הנטיעות. "לפני שמחדשים את הנטיעות צריך לחדש את השותפות עם הבדואים בנגב ולפתור את סוגיות היישובים הלא מוכרים".

נטיעות העצים בנגב של קקל בנגב מעוררות מחלוקות והתפרעויות באיזור. ניב אהרונסון
"במקום לקרב מתייחסים לבדואים כמו לאויב". מהומות במהלך הנטיעות, שנה שעברה/ניב אהרונסון

"הממשלה החדשה החליטה ישר לנטוע עצים ולפתוח חזית עם המגזר הבדואי בדרום", טען טלעאל אל קרנואי, פעיל חברתי מרהט. הוא הזהיר כי "זה יביא להתנגדות גדולה בקרב התושבים, שבסופו של דבר אף אחד לא ירוויח מזה. כל תושבי הדרום היהודים והבדואים יפסידו בגלל ההתנהלות הזאת".

עוד בוואלה!

יבעיר את האזור גם השנה? קק"ל הודיעה שתקיים נטיעות באזור הפזורה הבדואית בנגב

לכתבה המלאה
הפגנה כנגד נטיעת עצים בכביש 31 
13 בינואר 2021. ג'מאל עוואד, פלאש 90
"יביא להתנגדות גדולה בקרב התושבים". המהומות במהלך הנטיעות בנגב, שנה שעברה/פלאש 90, ג'מאל עוואד

החלטת קק"ל לקיים את הנטיעות כסדרן הינה החלטה ראשונה שנקלחת על ידי יו"ר הארגון יפעת עובדיה לוסקי, שנכנסה לתפקידה זה בתחילת החודש. במסגרת הנטיעות יבוצעו עבודות חקלאיות באזור נחל יתיר "על אדמות מדינה ששומרות מפני פלישות, ביצוע נזקים סביבתיים, בנייה בלתי חוקית והסגת גבול - תופעות שכיחות באזור המדובר", לדבריה.

נטיעות בנגב אשר גררו בתגובה מהומות. מערכת וואלה!, אתר רשמי
"הממשלה פתחה מולנו חזית". בן גביר מגיע לנטיעות, שנה שעברה/אתר רשמי, מערכת וואלה!

בשנה שעברה הופסקו עבודות הנטיעות של קק"ל באזור בעקבות התפרעויות אלימות של אנשי הפזורה, במהלכם נפצעו שני שוטרים. עם זאת, העבודות התחדשו יומיים לאחר מכן תחת אבטחה כבדה וכוננות גבוהה של המשטרה.

נושא הנטיעות עורר דיון ציבורי עם קולות מתוך הממשלה דאז, בהם כאלה שתמכו בהפסקתן, אל מול פוליטיקאים שהביעו תמיכה בעבודות קק"ל. שר הבינוי והשיכון דאז, זאב אלקין, אמר כי מדובר בעבודות שנעשות על אדמות מדינה והביע תמיכה ברשות מקרקעי ישראל האחראית על העבודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully