וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילות הנדסית מוגברת משני עברי הגבול בלבנון: חיזבאללה מקים מוצבים, צה"ל מקים מכשולים

עודכן לאחרונה: 22.1.2023 / 9:44

על פי גורמי ביטחון, חיזבאללה הגדיל בחצי השנה האחרונה את היקף הכוחות הסדירים בגבול הישראלי. מוצבי הבטון שהקים נועדו לתצפיות ואיסוף מודיעין על צה"ל, חלקם במסווה של ארגוני איכות סביבה. פיקוד הצפון הרחיב את הפעילות המבצעית, הקים גדרות והציב רכיבי ביטחון

בווידאו: מג"ד 101 מתייחס לתרגיל בו מתאמן הגדוד למלחמה מול חיזבאללה/צילום: שלומי גבאי ודו"צ

גורמים במערכת הביטחון אמרו בסופ"ש האחרון, כי החיכוך בין כוחות צה"ל לצבא לבנון ופעילי חיזבאללה במסווה של אזרחים בשבוע האחרון הוא תוצאה של פעילות הנדסית מוגברת משני עבר הגבול הלבנוני-ישראלי בשנה האחרונה שהגיעה לשיא בחודשים האחרונים. האירוע האחרון התרחש אתמול בעת כניסת לוחמי גדוד גפן של בה"ד 1 למובלעת על הקו הכחול (הקו המפריד בין ישראל ללבנון, ותמיד מוגדר כנתון במחלוקת, מאחר שהוא לא מסומן בשטח בקו ברור, אלא רק על המפה).

לבנון נמצאת בשפל של עשרות שנים, בגלל בעיות פוליטיות מורכבות ומשבר כלכלי מחריף ואינפלציה משתוללת. בנוסף לזה, ללבנון בעיות אזוריות-מדיניות, שמונעות ממנה לקבל סיוע ממדינות סוניות מתונות, בשל הקרבה של חיזבאללה לאיראן.

עמדה קדמית שהקים ארגון חיזבאללה המשמשת לאיסוף מודיעין בגבול עם לבנון במסווה של אגודת ״ירוק ללא גבולות" 08 ביוני 2022. דובר צה"ל, אתר רשמי
עמדה קדמית של חיזבאללה, במסווה של ארגון למען איכות הסביבה/אתר רשמי, דובר צה"ל

גורמי ביטחון טוענים כי בשל המצב, כוחו של חיזבאללה נמצא בעלייה, מאחר שהוא מצליח לנצל את המצוקה הכלכלית בארץ הארזים כדי לסייע גם לאוכלוסיות נזקקות מהעדה המרונית והסונית במדינה. זאת באמצעות מתן מוצרים, סבסוד דלק וסיוע ברווחה. בכך מגדיל חיזבאללה את מעגל תומכיו. בנוסף לכך, פועל חיזבאללה להקמת תרנים שעל גביהם מצלמות ואמצעי איסוף, ומוצבים חדשים לאורך הגבול הישראלי. חלק מהמוצבים עשויים מבטון, וחלק נועדו לתצפיות ואיסוף מודיעין במסווה של ארגוני איכות סביבה ושמירה על בעלי חיים.

מטרת הקמת המוצבים היא בעיקר לאסוף מודיעין על הצד הישראלי לקראת מלחמה, תוך ניסיון לזהות שינויים, והזדמנויות מבצעיות בצד הישראלי. עוד אמרו גורמי הביטחון כי באופן די מדאיג, הזרוע הצבאית של חיזבאללה הגדילה את היקף כוחותיה לאורך הגבול הלבנוני, ומספר הפוג'ים (הגדרה סורית ליחידה צבאית קטנה מחטיבה סדירה) התרחב משמעותית.

עוד בוואלה!

במבוך של מנהרות, מול קצינים איראנים: צבא הרובוטים של צה"ל נערך למלחמה הבאה בלבנון

לכתבה המלאה
תרגיל גדודי של צנחנים 101. דובר צה"ל
תרגיל של הצנחנים המדמה לחימה בלבנון/דובר צה"ל
פעילול יחידת יהל״ם. דובר צה"ל
פעילות של יחידת יהל"ם של צה"ל/דובר צה"ל

מנגד, פיקוד הצפון בצה"ל נמצא בתנופה של פעילות הנדסית, לצד הפעילות המבצעית המתגברת לאורך הגבול. צה"ל הגביר את מוקדי העבודה להקמת המכשול ההנדסי בגבול הלבנוני, סלילת צירים חדשים שלא את כולם רואים מהצד הלבנוני, הקמת גדרות כגורם מעכב לחודרים מהשטח הלבנוני, והצבת רכיבי ביטחון להגנה על המרחב.

לצד הפעילות על הקו הכחול, התגברה הפעילות של טנקי מרכבה ונגמ"שי נמר עם מעיל רוח בסיורים בשטח, לשימור רמת דריכות גבוהה, ולאבטחת הכוחות ההנדסיים. עוד הוחלט להגביר את האימונים תוך כדי תעסוקה מבצעית בעוצבת הגליל, כדי להעלות את רמת הכשירות למלחמה בעתיד. בנוסף לכך, בוצעו מספר פעולות של הנחת תשתית טכנולוגית חדשה, לשיפור העליונות המודיעינית של צה"ל במרחב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully