וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנטיעות בנגב התחדשו תחת אבטחה כבדה; אלקין: לא צריך לבקש אישור מרע"ם

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 11:58

אחרי לילה אלים בדרום שכלל הבערת רכבים ופציעת שוטרים, עבודות קק"ל התחדשו והבוקר 3 חשודים נעצרו לאחר שיידו אבנים. השר אלקין אמר בריאיון ל-103FM כי הוא מעניק גיבוי מלא לרשות מקרקעי ישראל: "אלה אדמות מדינה, מדינת ישראל וקק"ל לא נוטעות עצים על קרקע פרטית"

נטיעות קק"ל בנגב/מערכת וואלה

עבודות הייעור של קק"ל בפזורה הבדואית התחדשו היום (רביעי) תחת אבטחה כבדה וכוננות גבוהה של המשטרה. זאת, לאחר שאתמול הופסקו בעקבות התפרעויות אלימות של אנשי הפזורה. עם תחילת העבודות הבוקר החלה התפרעות באזור והמשטרה עצרה שלושה חשודים שיידו אבנים.

בחקירת המהומות שנערכו אמש מעורבים שב"כ והמשטרה. גורמים במשטרה אמרו כי המפגינים נגד העבודות יכולים להתארגן להפגנה לגיטימית "אבל כל הפרת סדר תטופל בחומרה ובמלוא העוצמה. כל מי שיפגע בשוטרים - יטופל".

נושא הנטיעות עורר דיון ציבורי עם קולות מתוך הממשלה התומכים בהפסקתן אל מול פוליטיקאים שהביעו תמיכה בעבודות קק"ל. שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, אמר הבוקר כי מדובר בעבודות שנעשות על אדמות מדינה והביע תמיכה ברשות מקרקעי ישראל האחראית על העבודות.

"נטיעות זה פעולה חשוב המקצועית לשמירה על הקרקע, זו פעולה שעושים שנים רבות, נתתי למנכ"ל גיבוי מלא. הוא לא צריך לשאול פוליטיקאים מתי לצאת לנטיעות ומתי לא", אמר בריאיון ל-103FM.

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר עם הגעתו לאזור נטיעת העצים בנגב שמעורר מחלוקת. יניר יגנה
מעצר מתפרעים באזור הנטיעות בנגב, היום/יניר יגנה
נטיעות העצים בנגב של קקל בנגב מעוררות מחלוקות והתפרעויות באיזור. ניב אהרונסון
שוטרים ותושבי הפזורה באזור הנטיעות, היום/ניב אהרונסון

בתשובה לשאלה האם נטיעות קודמות שנעשו תחת הממשלה הנוכחית עברו את אישור רע"מ, השיב אלקין: "מה זה עבר? לא צריך לבקש אישורים מרע"מ". לדבריו, "זה לא לתקוע אצבע בעין, הנושא לא מנוגד להסכמים הקואליציוניים, הוא קורה כל שנה. גם בממשלה הזאת זה קרה, היו נטיעות כשהוקמה הממשלה היו לחצים. זו פעולה בסיסית".

בריאיון לרשת ב' הסביר אלקין כי הוא מבין את הלחצים של הציבור הערבי מנסור עבאס יו"ר רע"מ, "אך מדובר באדמות מדינה ואם מישהו חושב שזו אדמה שלו הוא יכול לפנות לבתי המשפט. אני מאמין בלפתור בעיות בהידברות וזה הקו שבדרך כלל מוביל מנסור עבאס. נעשה מה שצריך, לא נזוז מהעמדה הזו".

התפרעויות בנגב ברקע המתיחות סביב הנטיעות בנגב 11 בינואר 2022. פאנט
כניסה לשגב שלום, אתמול/פאנט

במהלך ההתפרעויות אמש, שני שוטרים נפצעו באורח קל בשני מוקדים בנגב. באחד האירועים רכבת נוסעים בלמה בסמוך לצומת גורל לאחר שנהג הקטר זיהה כי הונחו אבנים על מסילת הברזל. במקביל, בכביש 25 סמוך לנבטים התקבל דיווח אודות יידוי אבנים לעבר אוטובוס ורכב פרטי. מהמשטרה נמסר כי לרכב הפרטי נגרם נזק.

נטיעות בנגב אשר גררו בתגובה מהומות. יניר יגנה
מעצר מתפרעים באזור הנטיעות בנגב, היום/יניר יגנה

לאחר המהומות, שר החוץ לפיד קרא להפסקת הנטיעות, כמו שעשתה ממשלת נתניהו ב-2020. יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו קרא שלא לעצור את נטיעת העצים ודרש מבנט לגנות את ההסתה של רע"מ, כלשונו.

לפני כן הגיעו חברי סיעת הליכוד לנטיעות כמפגן מחאה נגד הממשלה. הח"כים סיירו בשטח ואל מול המצלמות עזרו בחלק מהנטיעות של קק"ל, זאת למרות שעצירת הנטיעות בפעם האחרונה הייתה בתקופת ממשלת נתניהו-גנץ, אז עמיר פרץ כיהן כשר ובאחריותו הייתה מינהלת הבדואים שהפעילה לחץ גדול לעצירת הנטיעות, לחץ שלבסוף עשה את שלו. כעת, הוחלט להמשיך בנטיעות, וההחלטה עוררה משבר קואליציוני מול רע"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully