וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבעיר את האזור גם השנה? קק"ל הודיעה שתקיים נטיעות באזור הפזורה הבדואית בנגב

עודכן לאחרונה: 22.1.2023 / 19:34

מדובר בהחלטה ראשונה שנלקחת על ידי יו"ר קק"ל החדשה, יפעת עובדיה לוסקי, שנכנסה לתפקידה בתחילת החודש. בשנה שעברה גרמו הנטיעות באזור להפגנות והתפרעויות מצד האוכולוסייה הערבית במקום. "אחיזה ושמירה על הקרקע הם ערכיה של קק"ל". הנטיעות באזור יתקיימו בעוד שבוע

בווידאו: הפגנה ועימותים עם השוטרים במחאה על הנטיעות בנגב/צילום: יניר יגנה

הנטיעות באזור הפזורה הבדואית בנגב יתקיימו כסדרן - כך הודיעה היום (ראשון) יו"ר קק"ל יפעת עובדיה לוסקי. זאת, לאחר שבשנה שעברה הנטיעות באזור גרמו למחאות מצד האוכלוסייה הערבית במקום, והופסקו באופן זמני בשל העימותים בשטח. הנטיעות צפויות להתקיים ביום ראשון בשבוע הבא.

מדובר בהחלטה ראשונה הנלקחת על ידי עובדיה לוסקי, שנכנסה לאחרונה לתפקידה. במסגרת הנטיעות יבוצעו עבודות חקלאיות באזור נחל יתיר "על אדמות מדינה ששומרות מפני פלישות, ביצוע נזקים סביבתיים, בנייה בלתי חוקית והסגת גבול - תופעות שכיחות באזור המדובר".

"קק"ל היא חוד החנית בשמירה על הארץ, בפיתוחה ובבניינה", מסרה עובדיה לוסקי. "אחיזה ושמירה על הקרקע יחד עם התיישבות ונטיעות הם הערכים של קק"ל עוד מראשית ימיה של הציונות ואנו גאים להיות מובילים גם כיום בתחומים האלו. יחד עם הנהלת קק"ל ועובדיה נמשיך לפעול לבניין הארץ".

הפגנה כנגד נטיעת עצים בכביש 31 
13 בינואר 2021. ג'מאל עוואד, פלאש 90
מחאות בעקבות הנטיעות באזור הפזורה בנגב בשנה שעברה/פלאש 90, ג'מאל עוואד

השר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף, מעוצמה יהודית, טען בהודעה רשמית שמסר כי ההחלטה לקיים את הנטיעות באזור התקבלה בעקבות לחצים מצידו.

בשנה שעברה הופסקו עבודות הנטיעות של קק"ל באזור בעקבות התפרעויות אלימות של אנשי הפזורה, במהלכם נפצעו שני שוטרים. עם זאת, העבודות התחדשו יומיים לאחר מכן תחת אבטחה כבדה וכוננות גבוהה של המשטרה.

עוד בוואלה!

החברה להגנת הטבע הכריזה מלחמה נגד הנגב ונגד האינטרסים הציוניים שלנו

לכתבה המלאה
נטיעות בנגב אשר גררו בתגובה מהומות. מערכת וואלה!, אתר רשמי
בן גביר מגיע לעבודות הנטיעות בשנה שעברה/אתר רשמי, מערכת וואלה!

נושא הנטיעות עורר דיון ציבורי עם קולות מתוך הממשלה דאז, בהם כאלה שתמכו בהפסקתן, אל מול פוליטיקאים שהביעו תמיכה בעבודות קק"ל. שר הבינוי והשיכון דאז, זאב אלקין, אמר כי מדובר בעבודות שנעשות על אדמות מדינה והביע תמיכה ברשות מקרקעי ישראל האחראית על העבודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully