וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: לעצור את הנטיעות בנגב "להיערכות מחדש"; נתניהו: איש לא יעצור נטיעת עצים בארץ

עודכן לאחרונה: 11.1.2022 / 23:15

המערכת הפוליטית סוערת לאחר ההתפרעויות בעקבות נטיעות קק"ל בנגב. נתניהו, שבתקופתו כראש ממשלה נעצרו הנטיעות בפעם הקודמת, תקף: "דורש מבנט לגנות את ההסתה של רע"ם". לפיד: "12 שנה של הזנחת הבעיה הבדואית לא תיפתר ביום". וגם: ההתכתבות בקבוצת הליכוד נוכח האירועים

בווידאו: התפרעויות בשגב שלום עקב הנטיעות בנגב/שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

שר החוץ יאיר לפיד קרא הערב (שלישי) לעצור את הנטיעות של קק"ל בנגב. זאת, בעקבות המהומות שהחלו מוקדם יותר, במהלכן נפצעו שני שוטרים באורח קל. "כמו שממשלת נתניהו עצרה את הנטיעות ב-2020 אפשר לעצור גם עכשיו להיערכות מחדש", אמר לפיד. מנגד יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אמר: "אף אחד לא יעצור נטיעת עצים בארץ ישראל".

שר החוץ לפיד קרא להפסקת הנטיעות כמו שבממשלת נתניהו עשו זאת. "12 שנה של הפקרת הנגב והזנחת הבעיה הבדואית לא יבואו לפיתרון ביום אחד. מדינת ישראל צריכה לטעת עצים על אדמות המדינה, אבל לא חייבים לפגוע בפרנסתם של תושבי האיזור. כמו שממשלת נתניהו עצרה את הנטיעות ב-2020 אפשר לעצור גם עכשיו להיערכות מחדש. ממשלת השינוי מחויבת לפתור את בעיית הבדואים ולהביא להסדרה בנגב. פוליטיקאים מכל הצדדים צריכים להרגיע במקום ללבות את האש. אני מגנה את האלימות בשטח ומגבה את פעילות המשטרה להחזרת הסדר הציבורי".

הפעם האחרונה שבה נעצרו נטיעות הייתה בתקופת ממשלת נתניהו-גנץ, אז השר לשעבר יעקב ליצמן קיבל את ההחלטה לבקשת השר עמיר פרץ.

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 13 בדצמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"לא חייבים לפגוע בפרנסתם של תושבי האיזור". לפיד/פלאש 90, יונתן זינדל

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אמר: "אף אחד לא יעצור נטיעת עצים בארץ ישראל. אני נותן גיבוי מלא לכוחות הביטחון ודורש מבנט לגנות מיד את ההסתה של רע"ם, שותפתו הבכירה לממשלה". יו"ר רע"ם, ח"כ מנסור עבאס הגיב על דברי נתניהו: "'אבו יאיר', לא רק שהסכמת להפסקת הנטיעות בנגב, אלא גם הסכמת להכיר בשלושת היישובים בנגב, וגם נענית לבקשתי באחת הישיבות בבלפור לדחות את הפינוי של המשפחות הפלסטיניות מבתיהם בשייח ג'ראח. ח"כ נתניהו, תנשום, תפנים ואולי תתקדם".

בתוך כך, ח"כים מהליכוד התכתבו באפליקציית טלגרם על המהומות והנטיעות בנגב.

ח"כ יואב קיש: "נכון לעכשיו רע"ם הודיעו שהם לא יגיעו להצבעות מחר. המשמעות שיש לאופוזיציה רוב מחר בהצבעות. לפיכך הקואליציה ביטלה את כל הקיזוזים ורק חולי קורונה מאומתים יקוזזו מחר. חשוב מאד להיות בכל ההצבעות ולנצח מחר!".

ח"כ מיקי זוהר: "אני מבין שהאירועים בנגב מסלימים כרגע. אסור להרפות מהסוגיה, בנט צפוי להתקפל וממש חשוב שהציבור יידע כמה הם מוכנים למכור את המדינה בשביל להישאר בשלטון".

קבוצת הליכוד ברקע המהומות בנגב. צילום מסך, אתר רשמי
"זה סיפור ענק שאסור לנו להרפות ממנו"/אתר רשמי, צילום מסך
קבוצת הליכוד ברקע המהומות בנגב. צילום מסך, אתר רשמי
"צריך להילחם בהם עד שנפיל אותם"/אתר רשמי, צילום מסך

ח"כ אופיר אקוניס: "האירוע היום (נטיעות בנגב -י"א) היה הצלחה מסחררת. התנועה האסלאמית מעמידה עכשיו את הקואליציה למבחן יום יומי. זה סיפור ענק שאסור לנו להפרות ממנו. כל הכבוד לכל היוזמים, המארגנים והמשתתפים".

ח"כ לשעבר עמית הלוי: "הם רוצים בתמורה הסדרה של כפרים בלתי חוקיים (הם גם יעקרו את העצים הללו) ויש סיכוי שהם יקבלו. הם מנהלים מו"מ עם שלום שלמה כבר כמה ימים - זה ללא ספק אירוע שצריך להנכיח ולהעצים אותו, כיון שזה מעשה ציוני פשוט ובסיסי וקל להסביר את החרפה האנטי ציונית".

בנימין נתניהו בדיון על הקמת בית חולים בסכנין, כנסת, 10 בנובמבר 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
"אף אחד לא יעצור נטיעת עצים בארץ ישראל". נתניהו/דוברות הכנסת, דני שם טוב

ח"כ יואב גלנט: "אני מוכן להכפיל את ההימור ולהוסיף גם מנת פלאפל - ההתקפלות של בנט תבוא בקרוב".

ח"כ פטין מולא: "מה אתם מצפים משפן פחדן אחרת, נו באמת הפיל שהחליף את העור שלו. עבאס מנסור יקח את הכל, עובד על כולם בעיניים. צריך להלחם בהם בכל הכוח עד שנפיל אותם".

חבר הכנסת אופיר כץ כתב בטוויטר: "אמרנו שזה יהיה המחיר, התרענו שזה מה שקורה שיושבים בממשלה עם תומכי טרור. והערב ראינו הסתה בשידור חי, שאפילו לא מקבלת גינוי מראש הממשלה. אם נשאר בחברי הממשלה טיפת ערכיות, הם יבינו את הסכנה שטמונה למדינת ישראל. הטרור לא ירתיע אותנו מלנטוע עצים בכל חלקי הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully