וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ההתפטרות המפתיעה: זהו ראש ממשלת ניו זילנד שמחליף את ג'סינדה ארדרן

עודכן לאחרונה: 22.1.2023 / 9:00

כריס היפקינס, שר החינוך והמשטרה, נבחר לתפקיד לאחר התפטרותה המפתיעה של ארדרן בשבוע שעבר. הוא המועמד היחיד ממפלגת הלייבור להחליפה ובמהלך היממה הקרובה צפוי להיבחר סגנו. "ארדרן הייתה מדהימה. סיפקה מנהיגות רגועה ויציבה, מה שגם אני מקווה להמשיך לעשות"

בווידאו: ארדרן מודיעה על 3 ימי סגר באוקלנד בעקבות גילוי של 3 מקרי קורונה/צילום: רויטרס

ראש ממשלה חדש נבחר בניו זילנד במהלך הלילה (ראשון), זאת לאחר התפטרותה המפתיעה של ג'סינדה ארדרן בשבוע שעבר. כריס היפקינס, שר החינוך והמשטרה במדינה, נבחר לתפקיד ברוב קולות בעוד שהיה המועמד היחיד ממפלגת הלייבור להחליפה.

היפקינס בן ה-44, אמר אתמול שקבלת תפקיד ראש הממשלה היא האחריות הגדולה ביותר בחייו במקביל גם הזכות הכי גדולה שקיבל. "כובד האחריות של התפקיד עדיין מחלחל בי", אמר במסיבת עיתונאים ראשונה מאז מועמדותו.

ראש ממשלת ניו זילנד הנכנס כריס היפקינס. 22 בינואר 2023. רויטרס, רויטרס
מחליפה של ארדרן. ראש ממשלת ניו זילנד הנכנס, כריס היפקינס/רויטרס, רויטרס

ג'סינדה ארדרן, מהפופולריות בראשי ממשלת ניו זילנד לשעבר, הודיעה ביום חמישי האחרון על התפטרותה מהתפקיד. בוועידה של מפלגת הלייבור אמרה ארדרן שהסיבה לפרישה היא שאין לה את האנרגיות הדרושות כדי להמשיך לשמש בתפקיד, שבו נושאת מאז 2017. "תפקיד בכיר כזה כרוך באחריות. האחריות לדעת מתי אתה האדם המתאים להנהיג ומתי לא. כבר אין לי את האנרגיות הדרושות לעשות זאת כראוי", אמרה.

היפקינס יצטרך במהלך כהונתו לשכנע את אזרחי המדינה להעניק למפלגת הלייבור כהונה נוספת בשלטון, וניצחון בבחירות הקרובות שאמורות להתקיים באוקטובר הקרוב. לדברי ארדרן, היא לא תעמוד לבחירה מחדש בבחירות. זאת לא משום שהיא חוששת שלא תנצח, אלא דווקא משום שהיא משוכנעת שמפלגתה יכולה לזכות.

ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן. רויטרס
ראש הממשלה הפופולרית, ג'סיקה ארדרן/רויטרס

בנאום הכניסה לתפקיד החדש, פנה היפקינס לקודמתו: "הייתה ראש ממשלה מדהימה. סיפקה מנהיגות רגועה ויציבה, מה שגם אני מקווה להמשיך לעשות", אמר. הוא התייחס לכמה מהאתגרים שעימם התמודדה ארדרן, כולל איומים והתפרעויות, במיוחד בתקופת הקורונה. "ראש הממשלה שלנו, ג'סינדה, סבלה מהתנהגות בלתי נסבלת ובלתי מקובלת לחלוטין".

שאלת סגנו של ראש הממשלה החדש טרם הוכרעה - ההצבעה תתקיים במהלך היום. היפקינס לא הגיב לשאלה אם יבחר אישה לשרת לצדו, אלא אמר: "לראשונה בהיסטוריית ניו זילנד, יש לנו פרלמנט מאוזן מגדרי. נשים הולכות לכבוש תפקידים בכירים בפרלמנט שלנו. זה טוב, זה פנטסטי, ואנחנו צריכים להיות גאים בזה כמדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully