וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בהיסטוריה: בפרלמנט הניו זילנדי יש יותר מחוקקות ממחוקקים

עודכן לאחרונה: 26.10.2022 / 13:53

מדינות אחרות שבפרלמנטים שלהן השנה יש 50% נשים לפחות, הן קובה, מקסיקו, ניקרגואה, רואנדה ואיחוד האמירויות. באופן כללי בעולם, כ-26% מהמחוקקים הן נשים

לראשונה בהיסטוריה של ניו זילנד יש רוב של מחוקקות בפרלמנט. סוראיה פיק-מייסון ממפלגת הלייבור הושבעה לפרלמנט אתמול (שלישי), והחליפה את היו"ר טרבור מלארד שעזב לטובת תפקיד השגריר באירלנד. לאחר שמחוקק נוסף התפטר, השתנה האיזון ויש כעת 60 נשים ו-50 גברים בפרלמנט של ניו זילנד.

"זה יום מיוחד בעבורי, אך היסטורי בעבור ניו זילנד", אמרה פיק-מייסון לכתבים, דיווחה סוכנות הידיעות AP.

המאורע ההיסטורי מציב את ניו זילנד לצד שש מדינות אחרות בעולם שבפרלמנטים שלהן השנה יש לפחות 50% נשים, על פי האיגוד האינטר פרלמנטרי. מדינות אלה הן קובה, מקסיקו, ניקרגואה, רואנדה ואיחוד האמירויות. בעולם, כ-26% מהמחוקקים הן נשים, על פי האיגוד.

סוראיה פיק-מייסון, מחוקקת בפרלמנט ניו זילנד. טוויטר, אתר רשמי
המחוקקת ששינתה את האיזון. סוראיה פיק-מייסון/אתר רשמי, טוויטר
ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, במסיבת עיתונאים בפרלמנט בוולינגטון, ניו זילנד. 23 בינואר 2022.. רויטרס
ראש הממשלה האישה השלישית בניו זילנד. ג'סינדה ארדרן/רויטרס

לניו זילנד יש היסטוריה של ייצוג נשי גדול במגזר הציבורי. ב-1893, היא נהפכה למדינה הראשונה שהעניקה לנשים את הזכות לבחור. ראש הממשלה הנוכחית ג'סינדה ארדרן היא המנהיגה השלישית של ניו זילנד, ונשים מחזיקות בכמה מהמשרות הבכירות יותר במדינה, כולל נשיאת ביתה משפט העליון.

ארדרן אמרה כי המצב של נשים במדינות אחרות מסוכן. "בעודנו מתקדמים קדימה, אני מרגישה שאנחנו נאלצים לראות נשים רבות חוות נסיגה בהתקדמות", היא אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully