וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'סינדה ארדרן, ראש הממשלה הפופולרית של ניו זילנד, התפטרה מתפקידה

עודכן לאחרונה: 19.1.2023 / 8:16

ארדרן, שתיזכר בעיקר בזכות הצלחתה למגר בשלב מוקדם את מגיפת הקורונה והרפורמות הפרוגרסיביות שהנהיגה בכלכלה, אמרה כי אין לה את האנרגיות הדרושות להמשיך לשאת בתפקיד. "אני אנושית, נתתי כל מה שיכולתי והגיע הזמן", אמרה ארדרן בוועידת הלייבור

בווידאו: ארדרן מודיעה על 3 ימי סגר באוקלנד בעקבות גילוי של 3 מקרי קורונה/צילום: רויטרס

ג'סינדה ארדרן, ראש הממשלה הפופולרית של ניו זילנד, הודיעה הלילה (חמישי) על התפטרותה מהתפקיד. ארדרן אמרה שהיא לא מתכוונת לעמוד לבחירה מחדש בבחירות הקרובות. לדבריה, היא עושה זאת לא משום שהיא חוששת שלא תנצח, אלא דווקא משום שהיא משוכנעת שמפלגתה יכולה לזכות בבחירות הקרובות, שאמורות להתקיים באוקטובר הקרוב.

בוועידה של מפלגת הלייבור אמרה ארדרן שהסיבה לפרישתה היא שאין לה את האנרגיות הדרושות כדי להמשיך לשמש בתפקיד, שבו היא נושאת מאז 2017. "אני יודעת שתפקיד בכיר כזה כרוך באחריות. האחריות לדעת מתי אתה האדם המתאים להנהיג ומתי לא. אני יודעת מה נדרש לשאת בתפקיד הזה, וכבר אין לי את האנרגיות הדרושות לעשות זאת כראוי, פשוט מאוד", אמרה ארדרן.

ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן. רויטרס
האישה הצעירה בהיסטוריה שנבחרה לראשות הממשלה. ג'סינדה ארדרן/רויטרס

ב-2017 הייתה ארדרן בגיל 37 לאישה הצעירה בעולם שהתמנתה לתפקיד ראש ממשלה. היא ערכה רפורמות כלכליות לצורך מיגור העוני, הגדילה את תשלומי ההעברה למשפחות בעלות הכנסה נמוכה והנהיגה קצבת ילדים גבוהה. היא הגדילה את שכר המינימום ואת ההוצאה הממשלתית על בריאות וחינוך. כמו הן היא פעלה למען מלחמה בשינוי האקלים, לליברליזציה של חוקי ההפלה ולדה-קרימינליזציה של השימוש בקנביס.

במהלך כהונתה אירע הפיגוע בקהילה המוסלמית במסגדים בכרייסטצ'רץ', שבו נרצחו 51 בני אדם. בעקבותיו הכריזה ארדרן על תקופת אבל לאומית, וזכתה לשבחים על יחסה לקהילה. בנוסף, היא הובילה איסור על אחזקת כלי נשק אוטומטיים וחצי אוטומטיים.

כהונתה של ארדרן תיזכר יותר מכל בזכות האופן שבו הנהיגה את ניו זילנד במהלך מגיפת הקורונה. היא ניהלה מדיניות קשוחה של סגירת הגבולות משלב מוקדם, בצירוף סגר, והביאה למיגור מוקדם של המגיפה בגבולות המדינה. מדיניותה שונתה לאחר שהאוכולוסייה חוסנה. בשנת 2020 היא נבחרה לקדנציה שנייה והובילה את מפלגת להישג שיא, ולהקמת ממשלת רוב מבלי להזדקק להקמת קואליציה. "אני אנושית, פוליטיקאים הם אנושיים. הם נותנים את כל מה שהם יכולים עד שמגיע הזמן להפסיק, ומבחינתי הגיע הזמן", אמרה ארדרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully