וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ ניו זילנד: מיגרנו את הקורונה, נסיר את כל המגבלות

8.6.2020 / 12:22

ארדרן הכריזה כי לאור העובדה שאין יותר הדבקות מקומיות בנגיף או חולים פעילים, רק המגבלות בגבול יישארו על כנן. ניו זילנד תהיה אחת המדינות הראשונות בעולם שמסירות את מגבלות הריחוק החברתי. "תודה לכם"

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

ניו זילנד חיסלה את ההתפשטות המקומית של נגיף הקורונה ותסיר את כל אמצעי הריחוק החברתי למעט פיקוח על גבולות - כך אמרה היום (שני) ראשת הממשלה ג'סינדה ארדרן. בכך, תהיה ניו זילנד אחת המדינות הראשונות בעולם החוזרות לשגרה מלאה כמעט לגמרי, כשאירועים ציבוריים ופרטיים, התעשיות הגדולות והתחבורה הציבורית ישובו לפעול ללא המגבלות.

"אמנם העבודה לא הושלמה, אך אין להכחיש שזה ציון דרך. תודה, ניו זילנד", אמרה לכתבים. "אנו בטוחים שחיסלנו את העברת הנגיף בניו זילנד לעת עתה, אך זה לא משהו קבוע בזמן, זהו מאמץ מתמשך".

המדינה שבדרום האוקיאנוס השקט, ומונה כחמישה מיליון תושבים, יוצאת מהמשבר בעוד שכלכלות גדולות כמו ברזיל, בריטניה, הודו וארצות הברית מתמודדות עוד עם התפשטות הנגיף. זאת בעיקר תוצאה של המגבלות שהוטלו ב-75 הימים האחרונים כולל שבעה שבועות של סגר קפדני, שבו נסגרו רוב בתי העסקי, וכולם פרט לעובדים חיוניים, נאלצו להישאר בבית.

"כיום, 75 יום אחרי, אנחנו מוכנים", אמרה ארדרן, שהכריזה כי רמת הכוננות הלאומית תרד מרמה 2 מרמה 1. לדבריה, אמצעי הבקרה יישארו על כנם וכל מי שייכנס למדינה ייבדק.

ראשת ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן, 14 במאי 2020. AP
בדרך לניצחון נוסף בבחירות. ארדרן/AP

לפי משרד הבריאות, אין עוד חולה אחד פעיל במדינה, לראשונה מאז הגעת הנגיף בסוף פברואר. לפי הנתונים הרשמיים, 1,154 איש נדבקו בנגיף בעוד ש-22 מתו. ארדרן סיפרה שהיא פצחה ב"ריקוד קטן" אחרי שעודכנה על כך שאין יותר הדבקה מקומית, והפתיעה בכך את בתה בת השנתיים, ניב.

ניו זילנד הבטיחה לחסל, ולא רק להכיל, את הנגיף. משמעות הדבר היא הפסקת ההדבקה המקומית למשך תקופה ארוכה, במקביל ליכולת להגיב במהירות ולבודד מקרים חדשים אם הם מגיעים מחוץ למדינה.

התושבים חגגו למשמע הסרת המגבלות והנושא הפך לאחד המובילים בטוויטר. מי שהתלהב במיוחד הם אוהדי הראגבי, הממתינים לפתיחת העונה בסוף השבוע ולפתיחת האצטדיונים.

"היא קצת הופתעה והיא הצטרפה אליי בלי שיש לה מושג למה אני רוקדת, אבל היא בכל אופן נהנתה מכך", אמרה ארדרן בת ה-30, שזכתה לשבחים בעולם על מנהיגותה בזמן המגיפה. התמיכה בה זינקה בחודשים האחרונים, ולפי הסקרים, היא בעמדה מצוינת להבטיח כהונה שנייה בתפקיד בבחירות שיתקיימו בספטמבר.

למרות זאת, ממשלתה זקוקה להוכיח שהיא מסוגלת לשקם את הכלכלה, שצפויה להיכנס למיתון. מפלגות האופוזיציה תקפו את הממשלה על כך שהשאירה את המגבלות על כנן במשך זמן כה רב, על אף שלא נרשמו מקרים חדשים במשך יותר משבועיים.

ראשת הממשלה לא התחייבה על לוח זמנים להצעה על יצירת "בועת נסיעה" עם אוסטרליה, אף שענפי התיירות בשתי המדינות דוחפות לכך. "נצטרך להתקדם בזהירות. אף אחד לא רוצה לסכן את ההישגים של ניו זילנד", הדגישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully