וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו זילנד הודיעה על הקלה בסגר: "ניצחנו בקרב נגד הקורונה"

ראשת הממשלה ארדרן הודיעה כי רמת הסגר תרד מארבע, הגבוהה ביותר, לשלוש, כך שיותר בתי עסק, חנויות מזון ובתי ספר יוכלו להיפתח מחדש. עם זאת, הזהירה כי החזרה לחיים נורמליים עוד רחוקה. "לא אסכן את ההישגים"

רויטרס

ראשת ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן הכריזה היום (שני) ניצחון משמעותי מול התפשטות נגיף הקורונה, עם תחילת היציאה ההדרגתית מהסגר. "אין הדבקה מקומית נרחבת ולא מזוהה בניו זילנד", הצהירה ארדרן. "ניצחנו בקרב הזה". אחרי כמעט חמישה שבועות בסגר מקסימלי ברמה ארבע - שבו רק השירותים החיוניים פעלו, עתה הוא ירד לרמה שלוש. במסגרתו, חלק מבתי העסק, חנויות המזון המוכרות טייק אווי ובתי הספר ייפתחו מחדש.

ואולם, ארדרן הזהירה כי אין ודאות לגבי המועד שבו ההדבקה בווירוס תמוגר לחלוטין, מה שיאפשר חזרה לחיים נורמליים. לדבריה, כולם רוצים "להחזיר את הקשרים החברתיים שכולנו מתגעגעים אליו", אמרה, "אבל כדי לעשות זאת בביטחון אנחנו צריכים לנוע לאט ואנחנו צריכים לנוע בזהירות. אני לא אסכן את ההישגים שעשינו למען בריאותם של הניו זילנדים. אם צריך להישאר ברמה שלוש, נעשה זאת".

ראשת ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן, 15 באפריל 2020. אי-פי, AP
"צריכים לנוע לאט ואנחנו צריכים לנוע בזהירות". ארדרן/AP, אי-פי

ההקלות בהגבלות הגיעו לאור העובדה שניו זילנד, שבה חיים חמישה מיליון אנשים, דיווחה רק על חולה אחד בלבד ביממה האחרונה. 1,122 אובחנו עד כה, יחד עם 19 מקרי מוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully