וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר המשפטים לוין נפגש עם הנשיא הרצוג ועם נשיאת בית המשפט העליון חיות

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 14:18

הפגישה הראשונה התקיימה בשעת לילה מאוחרת, יממה לפני שנפגש לוין עם הנשיאה חיות. הרצוג מנסה לתווך בעימות החריף על הרפורמה של לוין, ונפגש גם עם חיות השבוע, לפני פגישתה עם שר המשפטים. בבית הנשיא ולשכת שר המשפטים סירבו להתייחס

בווידאו: השופטת אסתר חיות/צילום: שלומי גבאי

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש אמש (שני) עם שר המשפטים יריב לוין, במסגרת המאמצים לייצר שיח ודיאלוג על המהפכה המשפטית - כך נודע לוואלה!. הפגישה התקיימה בשעת לילה מאוחרת, יממה לפני הפגישה של לוין עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות היום.

הרצוג מנסה לתווך בעימות החריף שפרץ בין שר המשפטים ומערכת המשפט על הרפורמה של לוין, ונפגש גם עם חיות השבוע, לפני פגישתה עם שר המשפטים, פגישה שנחשפה הבוקר בגלי צה"ל. בבית הנשיא ולשכת שר המשפטים סירבו להתייחס ובבית הנשיא מסרו כי הם לא מפרטים על פגישות שהנשיא מקיים.

בשבועיים האחרונים ברקע סערת הרפורמה להחלשת מערכת המשפט, הנשיא הרצוג מנסה לתווך ולייצר דיאלוג בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, לוין והנשיאה חיות, ומקיים שיחות ופגישות עם כל הצדדים. היום הוא אמור להיפגש גם עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד. לפני כשבועיים הרצוג ולוין נפגשו ושוחחו על הרפורמה המשפטית. הפגישה התקיימה ביום חמישי, יממה לאחר הצגת התוכנית של לוין ביום רביעי, ובית הנשיא ולשכת שר המשפטים לא הוציאו הודעה או פירסמו את דבר קיומה. בבית הנשיא סירבו להתייחס.

יריב לוין  ונשיא המדינה הנבחר יצחק הרצוג,2 ביוני 2021. ראובן קסטרו
לוין והרצוג/ראובן קסטרו

אחרי פגישתו עם הנשיא, לוין נפגש עם נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, על רקע העימות הפומבי בנושא המהפכה המשפטית המתוכננת. מדובר בפגישת העבודה הראשונה בין השניים, בעוד הקודמת, שאירעה בשבוע שעבר, הוגדרה כפגישת היכרות.

הפגישה נערכה בלשכת הנשיאה בבית המשפט העליון, והוגדרה כ"פגישה עניינית". בדרך כלל הנשיאה ושר המשפטים נפגשים אחת לשבוע, אך נכון לעכשיו אין פרטים לגבי מועד פגישה נוסף בין השניים.

ביום חמישי, חיות תקפה בחריפות את המהפכה המשפטית שלוין מבקש להעביר. "מדובר במתקפה שלוחת-רסן על מערכת המשפט, משל הייתה אויב שיש להסתער עליו ולהכניעו. למרבה הציניות, הוגי התוכנית מכנים אותה תוכנית 'לתיקון' מערכת המשפט. אני אומרת - זו תוכנית לריסוקה", אמרה נשיאת העליון. "היא מיועדת להנחית מכה אנושה על עצמאותה ואי-תלותה של הרשות השופטת ולהפוך אותה לרשות שותקת".

עוד בוואלה!

לפנים משורת הדין: כשנשיאת העליון העזה להגיד את מה שעל ליבה

לכתבה המלאה
נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שיר טורם, פלאש 90
אסתר חיות/פלאש 90, שיר טורם

בתגובה, שר המשפטים ביקר את נאומה של חיות. "לא שמענו ממלכתיות, לא שמענו ניטרליות. לא שמענו עמדה משפטית מאוזנת. שמענו אמירות של פוליטיקאים המתסיסים מפגינים", אמר. "ההצטרפות האוטומטית של כבוד נשיאת בית המשפט העליון, באותו המלל ממש, לדבריהם של יאיר לפיד ויאיר גולן, היא ההוכחה הטובה ביותר לאובדן הדרך של מערכת המשפט".

התוכנית שהציג לוין כוללת כמה צעדים שמטרתם בין היתר לצמצם את כוחו של בית המשפט העליון: אישור פסקת ההתגברות ברוב של 61 חברי כנסת, חיזוק כוחם של הפוליטיקאים בוועדה לבחירת שופטים, ביטול עילת הסבירות והגדרה מחודשת של מעמד היועצים המשפטיים לשרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully