וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג נפגש עם לוין ושוחח איתו על הרפורמה המשפטית יממה לאחר שהוצגה

עודכן לאחרונה: 10.1.2023 / 19:21

בית הנשיא ולשכת שר המשפטים לא פרסמו את דבר קיומה של הפגישה, ובבית הנשיא סירבו להתייחס לדברים. התוכנית שהציג לוין בשבוע שעבר כוללת צעדים שמטרתם לצמצם את כוחו של ביהמ"ש העליון, ובהם אישור פסקת התגברות, ביטול עילת הסבירות והגדרה מחדש של מעמד היועצים המשפטיים

בווידאו: הרצוג בנאומו בטקס האזכרה לרמטכ״ל רא״ל אמנון ליפקין שחק/בית הנשיא

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש בשבוע שעבר עם שר המשפטים יריב לוין ושוחח עמו על הרפורמה המשפטית שהציג. הפגישה התקיימה ביום חמישי, יממה לאחר הצגת התוכנית של לוין ביום רביעי, ובית הנשיא ולשכת שר המשפטים לא הוציאו הודעה או פירסמו את דבר קיומה. בבית הנשיא סירבו להתייחס.

רבים הביעו התנגדות לשינויים אותם הציג לוין ברפורמה המשפטית, בהם מוסדות ציבוריים ואלפים שיצאו להפגין נגד הרפורמה בתל אביב במהלך סוף השבוע. התוכנית שהציג ביום רביעי שעבר כוללת כמה צעדים שמטרתם בין היתר לצמצם את כוחו של בית המשפט העליון: אישור פסקת ההתגברות ברוב של 61 חברי כנסת, חיזוק כוחם של הפוליטיקאים בוועדה לבחירת שופטים, ביטול עילת הסבירות והגדרה מחודשת של מעמד היועצים המשפטיים לשרים.

יריב לוין  ונשיא המדינה הנבחר יצחק הרצוג,2 ביוני 2021. ראובן קסטרו
נפגשו לשיחה על הרפורמה - יממה לאחר שהוצגה. לוין והרצוג/ראובן קסטרו

לוין הסביר כי הוא מעוניין להסדיר את פסילת החוקים ופסקת ההתגברות. לדבריו, תחוקק פסקת ההתגברות, ולפיה ברוב של 61 חברים, הכנסת תוכל לבטל פסילת חוק על ידי בית המשפט. "תתאפשר פסילת חוקים בבית המשפט העליון, בהרכב מלא וברוב מיוחד", אמר לוין, והסביר שלצורך פסילת חוק תידרש הסכמה פה אחד של השופטים הדנים בו.

בנוסף, שר המשפטים מבקש לבטל את "עילת הסבירות" - אותה עילה שבגינה מבקשת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה לפסול את מינויו לשר של יו"ר ש"ס אריה דרעי. "לא עוד פסילת החלטות חוקיות לגמרי של ממשלה נבחרת בתירוץ של חוסר סבירות בעיני השופט, במקום זאת החזרת יכולת ההחלטה לממשלה הנבחרת", קבע השר.

עוד בוואלה!

מהי "עילת הסבירות" ואיך ייראה הרכב הוועדה לבחירת שופטים? זו המהפכה המשפטית המתוכננת

לכתבה המלאה
בית המשפט העליון ירושלים. ראובן קסטרו
התוכנית שהציג לוין כוללת צעדים שמטרתם לצמצם את כוחו של בית המשפט העליון/ראובן קסטרו

לבסוף לוין מבקש לשנות את המדיניות כלפי היועצים המשפטיים, ולבטל את הקביעה כי עמדתם מחייבת את הדרג המדיני לפעול לפיה. "לא עוד כפיפות של הממשלה לדרג לא נבחר. היועצים המשפטיים כשמם כן הם, 'יועצים' ולא 'מחליטים'", אמר שר המשפטים. "כשהם מייצגים את הממשלה, הם צריכים לייצג את הממשלה, ולא את דעתם הפרטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully