וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מעוצמה יהודית: "להוציא צווי מעצר נגד גנץ ולפיד בגין בגידה במולדת"

עודכן לאחרונה: 10.1.2023 / 21:06

בריאיון למאיה ראכלין בכאן 11, צביקה פוגל טען שבאופוזיציה לא קוראים להפגין בצורה לגיטימית, אלא "קוראים למלחמה". נתניהו התנער מדבריו אך הוסיף: "לא עוצרים ראשי אופוזיציה, כפי שלא קוראים לאזרחים לצאת למרי". הנשיא קרא להרגעת הרוחות. לפיד: "היה ברור שזה יגיע"

ח"כ מעוצמה יהודית: "להוציא צווי מעצר נגד גנץ ולפיד בגין בגידה במולדת"/מתוך מהדורת חמש, כאן 11

ח"כ עוצמה יהודית צביקה פוגל אמר היום (שלישי) כי "צריך לעצור" את יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, יאיר גולן ובוגי יעלון. את הדברים אמר בריאיון למאיה ראכלין במהדורת חמש בכאן 11, כשהתייחס למחאה הציבורית סביב השינויים שמיישמת הממשלה החדשה. בנוסף אמר על הארבעה כי "הם האנשים המסוכנים ביותר שיש כרגע. לא הפגנה, לא דגלים, לא שום דבר אחר".

לדבריו, "אם הם היו קוראים להפגין הייתי נותן להם את הזכות להפגין, אבל הם מדברים במושגים של אני אויב! הם קוראים למלחמה". הוא אף הדגיש ואמר כי מדובר ב"בגידה במולדת", וחזר כי זו "עילה למעצר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח על התבטאות זו של הח"כ עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ואמר, "במדינה דמוקרטית לא עוצרים את ראשי האופוזיציה, כפי שלא קוראים לשרי הממשלה נאצים, לממשלה יהודית-הרייך השלישי ולא ולאזרחים לצאת למרי אזרחי".

צביקה פוגל בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"את הארבעה האלה צריך לעצור עכשיו". ח"כ פוגל/ראובן קסטרו

קודם לכן הגיב הרצוג בעצמו לדבריו של פוגל ואמר, "ערכי מגילת העצמאות הם המצפן של מדינתנו - לא אתן לפגוע בהם. זו תקופה רגישה ונפיצה בציבוריות הישראלית. אני ער לקולות הנשמעים מכאן ומכאן, ולכל הכאבים, הדאגות והחרדות. זה לא נעלם מעיני ומעסיק אותי ללא הפסקה".

עוד הוא הרחיב, "בימים האחרונים אני פועל ומקיים שיחות עם גורמים רבים ועושה הכל במטרה להביא לקיומו של דו שיח מכובד ומכבד, בתקווה להגיע להבנות רחבות ככל שניתן. אני פונה אליכם נבחרי הציבור ואזרחי ישראל מכל הקשת הציבורית והפוליטית - גלו איפוק ואחריות. עלינו להרגיע את הרוחות ולהוריד את הלהבות. אין לנו ארץ אחרת".

עוד בוואלה!

אחרי שתמך בחסימת כבישים - ההתבטאות של בן גביר החדש: "מי שחוסם צריך להיעצר"

לכתבה המלאה
נתניהו והרצוג בכנסת 2 ביוני 2021. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"במדינה דמוקרטית לא עוצרים את ראשי האופוזיציה". נתניהו והרצוג/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בעקבות דבריו של ח"כ פוגל, צייץ יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כי "היה ברור שזה יגיע. במדינות לא דמוקרטיות השלטון תמיד מאיים לעצור את ראשי האופוזיציה".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב גם הוא לדברים ואמר, "נתניהו, מדינת ישראל צריכה הסכמות רחבות ולא את המשך השיסוי, ההסתה והפלגנות. ‏הפעולות שלך המוכוונות למול הגנה על זכויות הפרט ומול היסודות הדמוקרטיים הבסיסיים -מחלחלות לפעולות בשטח. ‏אני קורא לך לגנות את תקיפת המפגינים ואת ההתבטאויות הקשות ולפעול לאיחוי הקרעים בעם ולא לליבוי שלהם. אני קורא לכל מי שהדמוקרטיה הישראלית חשובה לו להמשיך להיאבק עליה בכל הדרכים החוקיות והדמוקרטיות. נעשה זאת בלי אלימות והסתה אך ללא מורא!".

המנדט להרכבת הממשלה |  נשיא המדינה, יצחק הרצוג מטיל על  נתניהו בבית הנשיא את הרכבת הממשלה. ראובן קסטרו
"ער לקולות הנשמעים מכאן ומכאן". הנשיא יצחק הרצוג/ראובן קסטרו

השר למורשת הרב עמיחי אליהו גיבה את דבריו של חברו למפלגה וכתב, "אני לא מבין איך כולנו לא צועקים את זעקת הכאב של חברי צביקה פוגל. יש מי שמעלה על סדר היום הציבורי מלחמת אחים (אהרון ברק, לפיד ועוד) יש מי שפורם את הבסיס האזרחי שמאחד אותנו וכולנו שותקים!".

ח"כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית תמך גם הוא בדבריו של חברו למפלגה בריאיון לחדשות 13 ואמר, "אם לפיד וגנץ לא יפסיקו עם השיסוי, ההסתה והרצון לשפוך דם ברחובות ישראל - הם ייעצרו עם אזיקים".

השר לשעבר וח"כ המחנה הממלכתי זאב אלקין פנה בדבריו לפוגל ואמר, "צביקה, ⁦‪‬⁩גדלתי במקום שהיה אסור לבקר את השלטון. ‏במקום שבו הכניסו אנשים לכלא, כי החזיקו בדעות הלא נכונות. ‏במקום שבו פוליטיקאים שבשלטון אמרו למשטרה את מי לעצור. ‏האמן לי, שזה לא המקום בו אתה רוצה לחיות. ‏אולי הגיע הזמן שתרגיעו?!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully