וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ביטול חוק החד"פ - המדינה תפסיד 330 מיליון שקלים

עודכן לאחרונה: 9.1.2023 / 22:57

כדי לממן את הפסד הכנסות המדינה, יופחת שיעור הפרשת המס לקרן תשלום פיצויים בעד נזקי מלחמה ובצורת. ההחלטה לבטל את המס על הכלים החד פעמיים ועל השתייה המתוקה היא הראשונה של סמוטריץ' בתפקידו - ובכך נדרסה התכנית להפחתת השימוש בכלי הפלסטיק המזהמים

בווידאו: שר האוצר ליברמן מתייח למיסוי הכלים החד פעמיים/צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכה: ניר חן

המדינה צפוייה להפסיד 330 מיליון שקלים בעקבות ביטול חוק החד"פ - כך הודיע הערב (שני) משרד האוצר. כדי לממן את הפסד הכנסות המדינה, יופחת שיעור הפרשת המס לקרן תשלום פיצויים בעד נזקי מלחמה ובצורת.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הנחה לפני כשבוע לבטל את המס על הכלים החד פעמיים ועל השתייה המתוקה שהחיל קודמו בתפקיד, אביגדור ליברמן בממשלה היוצאת. ההחלטה שקידם ליברמן, יחד עם השרה היוצאת להגנת הסביבה תמר זנדברג, עוררה ביקורת חריפה בקרב הציבור החרדי ונציגיו בכנסת.

מדובר במס נייטרלי שחל על כל שכבות האוכלוסייה, על יבוא וייצור מקומי על בסיס משקל המוצרים. מטרת התכנית הייתה הפחתת שימוש בכלי פלסטיק חד-פעמיים, במטרה לצמצם את התופעה השלילית - והייחודית בהיקפה בישראל - של שימוש בכלים חד פעמיים מפלסטיק וליישר קו עם הנהוג במדינות מתקדמות אחרות בעולם הנוקטות בצעדים דומים.

כלים חד פעמיים 29 ביולי 2021. ראובן קסטרו
כלים חד פעמיים/ראובן קסטרו

יחד עם זאת, בישראל אין ספק שמס הקנייה החדש פגע בעיקר בחרדים, אוכלוסייה שמשתמשת הרבה יותר בכלים חד פעמיים, הן מטעמי כשרות והתאמתם של אלה הן למאכלי חלב והן לבשר, אך בעיקר בשל גודלן של המשפחות במגזר החרדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully