וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שתמך בחסימת כבישים - ההתבטאות של בן גביר החדש: "מי שחוסם צריך להיעצר"

עודכן לאחרונה: 10.1.2023 / 13:19

השר לביטחון לאומי התייחס להפגנות נגד הרפורמה המשפטית בת"א ואמר כי "דין הפגנה של השמאל כדין הפגנה של הימין", וקרא למשטרה להחמיר עם המפגינים. אלא שרק לפני שנה חבר הכנסת בן גביר נשמע קצת אחרת: "בדמוקרטיה לפעמים חוסמים כביש"

לקול המחאות במליאה חוק בן גביר עבר בקריאה ראשונה/ערוץ הכנסת

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קרא אתמול (שני) למשטרה שלא להפלות לטובה את המפגינים נגד הרפורמה המשפטית של שר המפשטים יריב לוין. בפתח ישיבת סיעת עוצמה יהודית אמר בן גביר כי על המשטרה לנהוג עם המפגינים בדיוק כפי שנוהג הארגון במפגיני הימין.

הוא גינה את השלטים שהוצבו בהפגנה נגד לוין, שכללו את דמותו לצד סמל היחידה הנאצית האס אס. "אם כבר מדברים על פורעי חוק, אני אתייחס בעוד משפט אחד למה שראינו בתל אביב, בהפגנה. אני בעד הפגנות, בעד חופש ביטוי, אבל גם ראינו פגיעה קשה בדמוקרטיה, הסתה נגד השר יריב לוין, חסימת כבישים", אמר.

לקראת הדיון בהצעת חוק "בן גביר" להכפפת המשטרה למדיניות השר, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ואיתמר בן גביר, אולם ועדת הפנים. 14 בדצמבר 2022. ללא, פלאש 90
בן גביר ומפכ"ל המשטרה, דצמבר/פלאש 90, ללא

"אני אמרתי לסגל הפיקוד של המשטרה, אני בעד הפגנות, אבל מי שחוסם כביש ומי שמתפרע, צריך להיעצר ודין הפגנה בתל אביב כדין הפגנה בירושלים, דין הפגנה של השמאל כדין הפגנה של הימין", הוסיף השר. "אלה הדרישות שלי ממשטרת ישראל, לפעול בנושא ההפגנות בצורה שוויונית".

הפגנת מחאה נגד המהפכה המשפטית של נתניהו, כיכר הבימה, 7 בינואר 2022. אורי סלע
"סכנה לדמוקרטיה". שלט בהפגה שנערכה בשבת/אורי סלע

"חופש ביטוי כן, שלטים כן, אבל חופש הביטוי זה לא חופש השיסוי. חופש הביטוי זו לא מילת קסם שפותחת כל שער ולכן הדרישה שלי מהמשטרה גם בנושא הזה, זה להתייחס בצורה שוויונית להפגנות. יש עוד הרבה דברים, יש עוד הרבה דרישות והן יפורסמו בהמשך".

אלא שלפני כניסתו של בן גביר לתפקיד הוא נשמע מעט אחרת. בדצמבר 2021, במהלך דיון על הפגנות בוועדה לביטחון הפנים, אמר: "יש מפירי סדר ויש מפירי סדר. חסימת כביש זה לא נורא. בדמוקרטיה לפעמים חוסמים כביש. אם מישהו יזרוק אבן על שוטר, זה משהו אחר".

"יהיה שיויון בהתנהלות המשטרה מול המפגינים, לא יהיה מפגין סוג א' ומפגין סוג ב'"

"אכן, השר לביטחון לאומי בעד חופש הפגנה מקסימלי", נמסר בתגובה מטעמו של השר לביטחון לאומי. "דבריו בפורום הסגל הפיקודי אמש דיברו על מסר חד וברור, לפיה יהיה שיויון בהתנהלות המשטרה מול המפגינים, שיויון בין הפגנות שמאל לימין, ושיויון בין הפגנה בירושלים להפגנה בתל אביב. המשטרה תיתן חופש ביטוי מקסמילי לכל אחד, אבל כלפי כלל הציבורים. לא יהיה מפגין סוג א', ומפגין סוג ב'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully