וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפנים משורת הדין: כשנשיאת העליון העזה להגיד את מה שעל ליבה

עודכן לאחרונה: 12.1.2023 / 22:53

בנאומה בכנס העמותה למשפט ציבורי הזכירה אסתר חיות את הרפורמה של השר לוין, אך בעצם דיברה אל החברה הישראלית, וביקשה להזכיר שהיא מדברת בשבילה וזכויותיה. הביקורת לא איחרה להגיע וסימנה את יריית הפתיחה של מלחמת הרשויות

בווידאו: השופטת אסתר חיות/צילום: שלומי גבאי

בין אם אתם תומכים בדבריה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ובין אם לא, הערב כולנו חווינו אירוע היסטורי. במקום בו נשיאי העליון דיברו באופן תיאורטי ונשאו דברים ייצוגיים, חיות סטתה מן השורה ואמרה את מה שהיא באמת חושבת על הרפורמה של שר המשפטים יריב לוין.

חיות אמנם הזכירה את שמו של לוין, אך למעשה היא מיענה את דבריה אל כלל החברה הישראלית. כאשר חיות הזכירה את מיגון היישובים בעוטף עזה ואת בניית המקווה ביישוב חילוני, היא ביקשה להגיד לציבור "אל תשכחו בשם מי אני מדברת הערב - בשמכם".

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי
"המבוגרת האחראית". חיות/שלומי גבאי

באופן לא מפתיע הביקורת החריפה מצד הממשלה הגיעה מהר מאוד, מלחמת הרשויות החלה, אך השאלה שחיות ביקשה לענות עליה היא מתי ומי ירה את יריית הפתיחה. חיות ביקשה הערב להבהיר שהרפורמה שלוין הציג היא יריית הפתיחה והיא כעת מהווה "המבוגרת האחראית", שמבקשת להחזיר את הסדר על כנו.

בין אם השתכנעתם ובין אם לא, יש בדבריה הכנים של נשיאת העליון משהו מרענן - סוף סוף שמענו בלי פילטרים את מה שהנשיאה חושבת על המציאות הישראלית, ובכך יש לעניות דעתי ברכה גדולה.

  • עוד באותו נושא:
  • אסתר חיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully