וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקהילה הגאה חסמה את עזריאלי ואת הכניסה לאיילון דרום: "דמנו הותר"

עודכן לאחרונה: 29.12.2022 / 20:46

כאלף מפגינים, רובם חברי הקהילה הגאה, מוחים סמוך לקריית הממשלה בתל אביב בעקבות השבעת הממשלה החדשה, שכמה מחבריה התבטאו כנגד הלהט"ב. המפגינים חסמו את הצומת המרכזי וקראו: "אין שוויון חוסמים את איילון" ו"אנחנו לא זזים מפה"

הפגנת הקהילה הגאה נגד הממשלה בתל אביב/אבשלום ששוני

קרוב לאלף בני אדם הפגינו הערב (חמישי) במתחם שרונה הסמוך לקריית הממשלה בתל אביב נגד פגיעה בזכויות הקהילה הגאה. זאת על רקע השבעת הממשלה ה-37 שהתקיימה היום במשכן הכנסת, ובמהלך ישיבת הממשלה הראשונה. המפגינים חסמו את צומת עזריאלי ואת הכניסה לאיילון דרום.

המפגינים צעקו "הומופוביה גזענות זו אותה האלימות" והניפו שלטים עם הכיתוב "קו אדום לשנאה", "דמנו הותר?" ו"אבי מעוז, אתה ברשימה השחורה שלנו". מאחורי המחאה עומדים ארגוני הקהילה, בהם האגודה למען הלהט"ב, איגי, חוש"ן, חברותא, מעברים ו-LGBTech.

"רואים בנו אזרחים סוג ב'", העיתונאי נדב בורנשטיין מתח ביקורת על הממשלה בנאומו על הבימה בהפגנה. "אנחנו כקהילה רגילים להיאבק, אבל היום קורה כאן משהו אחר. זה לא מאבק למען זכויות שרוצים לקבל, זה מאבק כדי שלא יקחו לנו מה שקיבלנו. כדי להבהיר בקול חזק ומאוחד - לא נזוז מילימטר אחורה, הרשימה של מפלגת נעם סיווגה אנשי תקשורת לפי נטייה מינית. זה מפחיד".

הפגנת הקהילה הגאה נגד הממשלה בתל אביב 29.12.22. תומר נוברג, פלאש 90
הפגנת הקהילה הגאה נגד הממשלה בתל אביב 29.12.22/פלאש 90, תומר נוברג
הפגנת הקהילה הגאה נגד הממשלה בתל אביב 29.12.22. תומר נוברג, פלאש 90
הפגנת הקהילה הגאה נגד הממשלה בתל אביב 29.12.22/פלאש 90, תומר נוברג

מלי והדר, אם ובת מפתח תקווה וגבעתיים, הגיעו יחד להפגנה. "אני באה כדי לתמוך בהדר ובגלל החששות שלי מהאמירות והמינויים שנתניהו מצא לנכון למנות", הסבירה האם. "כבר הגענו לנקודה טובה ורוצים להמשיך להתקדם ולא לחזור אחורה. אני אימא מודאגת. יש לי עוד בן הומו".

מוקדם יותר היום יצאה האגודה למען הלהט"ב במבצע ברחבי הארץ לקראת השבעת הממשלה. הם תלו מאות שלטים בצבעי הגאווה ב-17 רשויות וקמפוסים, בהן עפולה, נהריה, אשקלון, אריאל, באר שבע, טבריה, גדרה, גבעת שמואל, פתח תקווה, חיפה, נתניה, פרדס חנה, חריש, עמק הירדן, יפו, רחובות ואור יהודה.

הפגנת הקהילה הגאה נגד הממשלה בתל אביב 29.12.22. תומר נוברג, פלאש 90
הפגנת הקהילה הגאה נגד הממשלה בתל אביב 29.12.22/פלאש 90, תומר נוברג

חברי הכנסת במפלגות הימין המרכיבות את הממשלה התבטאו נגד קהילת הלהט"ב וחלקם אף ביקשו להכניס להסכם הקואליוציני חוקים שיפלו אותם. כך לפי ההסכם יתוקן חוק איסור האפליה, האוסר על אפליה במתן שירותים או במכירת מוצרים על ידי בעלי עסק פרטיים. החוק יתוקן כך שתותר בו אפליה בשל אמונה דתית. בנוסף, ייקבע גם בתי עסק פרטיים יוכלו להימנע מלספק שירות או מוצר בשל אמונתם הדתית.

חוק האפליה שמובילה סיעת הציונות הדתית מבקש לאסור לכפות על רופאים, למשל, להעניק טיפול בניגוד לעמדתם הדתית. "צריכים להפסיק להתייחס להלכה היהודית כאל משהו שהוא פחות ערך. ספר החוקים של מדינה מבטא את הקוד המוסרי שלה", הסבירה ח"כ אורית סטרוק. עמיתה שמחה רוטמן שמח להרחיב, והדגיש כי בעיניו, בעל מלון דתי יוכל לסרב לארח לקוחות מקהילת הלהט"ב. "אם זה פוגע ברגשותיו הדתיים - אז כן", הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully