וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספסל המאוכזבים: ביטן, אמסלם ודנון ישבו יחד במליאת הכנסת

עודכן לאחרונה: 29.12.2022 / 16:44

לפי סדר הישיבה המסתמן, 3 הח"כים מהליכוד שלא קיבלו תיק וישבו אחד ליד השני במליאת הכנסת. הם עשויים לייצר כאב ראש ולהוות אתגר לנתניהו, וכבר תקפו אותו בישיבת הסיעה האחרונה. בליכוד טוענים, שנוכח הביקורת של ביטן על נתניהו, האחרון שוקל לקחת מידיו את ועדת הכלכלה

בווידאו: בלאגן בכנסת: ח"כים מהאופוזיציה צועקים "חלש חלש" ומפריעים לנאום נתניהו/ערוץ הכנסת

חברי הכנסת המאוכזבים בליכוד - דוד ביטן, דודי אמסלם ודני דנון, שלא קיבלו תפקיד בממשלה החדשה - ישבו אחד ליד השני במליאה, לפי סידור הישיבה. שלושתם לא צפויים לכהן כחברי הממשלה בשלב זה, והם עשויים לייצר כאב ראש ולהוות אתגר לקואליציה העתידית בראשות בנימין נתניהו.

לפי גורמים בליכוד, נתניהו שוקל את האפשרות לקחת מדוד ביטן את ועדת הכלכלה נוכח התנהלותו בימים האחרונים. ביטן תקף בחריפות את נתניהו בשורת ראיונות בתקשורת עוד לפני חלוקת התפקידים ואתמול הצטרף לדודי אמסלם בביקורת חריפה על נתניהו בישיבת סיעת הליכוד.

מיקי זוהר, דוד ביטן,  דני דנון בהשבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
המאוכזבים. ביטן, דנון ואמסלם יושבים יחד/ראובן קסטרו

אמסלם ודנון, נכון לעכשיו, הם שני המאוכזבים הגדולים מחלוקת התפקידים בליכוד. שניהם דרשו להתמנות לתפקיד יו"ר הכנסת וסירבו להצעות אחרות להתמנות לתיקים בממשלה. אמסלם דרש רק את תיק המשפטים וסירב גם להצעה לקבל את התיק ברוטציה עם יריב לוין. דנון קיבל הצעה לתיקים זוטרים בלבד והעדיף להישאר חבר כנסת מן המנין. ביטן מראש לא יכול היה להתמנות לשר בממשלה מפאת כתב האישום שלו וקיבל את דרישתו להתמנות ליו"ר ועדת הכלכלה, אך הוא משמיע ביקורת חריפה ביותר על נתניהו והתנהלותו במשא ומתן.

אמסלם, ביטן ודנון כבר שילבו כוחות אתמול בישיבת סיעה סוערת של הליכוד לבחירת אמיר אוחנה ליו"ר הכנסת, ותקפו את נתניהו במלים קשות ובקולניות.

עוד בוואלה!

גאווה במליאה: אמיר אוחנה יהיה יו"ר הכנסת הראשון מקהילת הלהט"ב

לכתבה המלאה
דודי אמסלם, השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
דרש את תיק המשפטים וסירב לרוטציה. אמסלם בכנסת, היום/ראובן קסטרו
דוד ביטן, דני דנון במליאת הכנסת, 20 בדצמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
ביטן ודנון במליאת הכנסת, בשבוע שעבר/פלאש 90, יונתן זינדל
סידור הישיבה במליאת הכנסת. ללא, דוברות הכנסת
סידור הישיבה במליאת הכנסת/דוברות הכנסת, ללא

בנוסף לכך, חלק משרי הממשלה ישבו במקומותיהם של חברי הכנסת בגלל ששולחן הממשלה צר מלהכיל את כל השרים, בהם גלית דיסטל אטבריאן, רון דרמר וחיים ביטון. תקדים לכך נרשם במהלך ימי הקורונה בכנסת, אז חלק מהשרים ישבו במקומותיהם של הח"כים מטעמים אפידמיולוגיים.

גורמים בכנסת אמרו כי שולחן הממשלה עשוי מעץ מיוחד, אך אם הממשלה תדרוש להוסיף שולחן קטן בתוך השולחן הקיים "אנחנו נהיה ערוכים לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully