וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאווה במליאה: אמיר אוחנה נבחר לתפקיד יו"ר הכנסת, הראשון מקהילת הלהט"ב

עודכן לאחרונה: 29.12.2022 / 20:34

אוחנה, שהיה גם לשר ההומו המוצהר הראשון, יוכל להיקבר יחד עם בן זוגו בחלקת גדולי האומה. המינוי, הגיע ברקע החשש בקהילה הגאה מפני הממשלה החדשה שחלק מחבריה התבטאו בגנותה. בזמן נאומו של אוחנה, ח"כ גפני ופרוש הורידו את ראשם במכוון, ופרוש אף שאל "מה זה הדבר הזה?"

בתמיכה של 63 מחברי הממשלה החדשה, נבחר היום (חמישי) ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) ליו"ר הכנסת, ובכך עשה היסטוריה כחבר הקהילה הגאה הראשון המשמש בתפקיד הבכיר. בזמן הצגת הרכב הממשלה החדשה על ידי ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, ישבו בקהל אלון חדד, בן זוגו של אוחנה, ושני ילדיהם.

הבחירה באוחנה הגיעה על רקע החשש הכבד בקרב קהילת הלהט"בים מפני הממשלה החדשה, לאור התבטאויותיהם של חלק מחבריה נגדה. בזמן הנאום, הורידו את ראשם במכוון ח"כ משה גפני ומאיר פרוש מיהדות התורה. לפי חברי כנסת שישבו בסמוך אליהם, פרוש אמר לגפני בזמן זה, ועל רקע המחמאות שהעריף אוחנה על בן זוגו: "מה זה הדבר הזה?". זאת, לאחר שכזכור כשאוחנה נבחר לראשונה לתפקיד ח"כ בליכוד, הח"כים החרדים יצאו החוצה מהמליאה.

גפני ופרוש מרכינים ראש בזמן נאומו של אמיר אוחנה יו"ר הכנסת הנכנס בזמן השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
בזמן הנאום, הורידו את ראשם במכוון ח"כ משה גפני ומאיר פרוש מיהדות התורה. גפני ופרוש בזמן הנאום/ראובן קסטרו

יו"ר הכנסת הוא אחד מסמלי השלטון, כך שלראשונה להומו מוצהר ולבן זוגו ישנה האפשרות להיקבר בחלקת גדולי האומה בהר הרצל בירושלים לאחר מותם, בכפוף להסכמתם. חלקת גדולי האומה היא חלקת קבורה ממלכתית בהר הרצל שיועדה לקבורת גדולי המנהיגים של מדינת ישראל: נשיאי מדינת ישראל, ראשי הממשלה, יושבי ראש הכנסת ובני זוגם.

אוחנה, בן 46, הוא אחד ממקורביו של נתניהו, וכיהן כבר כשר המשפטים ושר לביטחון הפנים בממשלות נתניהו הקודמות. הוא היה השר ההומו המוצהר הראשון כשמונה לשר המשפטים ב-2019.

אמיר אוחנה, דיון השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
עשה היסטוריה. אוחנה מתחבק עם בן גביר בכנסת, היום/ראובן קסטרו

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה סיפר בנאום הכניסה לתפקיד, "לפני שבע שנים בדיוק נכנסתי לראשונה לאולם הזה, אולם מליאת הכנסת, כדי לשאת את נאום הבכורה שלי. נבחרתי אז כנגד כל הסיכויים, הרי לא צמחתי לתוך מסלול חיים פוליטי". הוא גם הזכיר בדבריו את בן זוגו אלון ואת שני ילדיו ואמר "כל מה ששלי - שלנו".

"והנה זה עתה, בחרתם בי - נבחרות ונבחרי ישראל - לתפקיד הרם והמחייב של יושב ראש הכנסת, ראש הרשות המחוקקת - הרשות המייצגת את כל אזרחי ישראל - יהודים, ערבים, דרוזים, צ'רקסים, חילונים, דתיים, חרדים, מזרחים, אשכנזים סטרייטים, להט"בים, ובקיצור את כל אזרחי ישראל, אני מודה לכם על כך מקרב לב", אמר והוסיף, "אני מתחייב לעשות כמיטב יכולתי להיות ראוי לאמון שנתתם בי".

אלון חדד, בן זוגו של אמיר אוחנה וילדיהם, דיון השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
אלון חדד, בן זוגו של אמיר אוחנה, וילדיהם, במהלך הדיון במליאה, היום/ראובן קסטרו

בהמשך הנאום, אמר אוחנה כי "כנסת ישראל, חשובה ככל שתהיה, איננה הריבון. גם לא הממשלה. ודאי שלא מערכת המשפט. הריבון הוא העם. העם הוא הריבון. והעם - על חלקיו השונים - האציל את ריבונותו לחברות וחברי הבית הזה. זהו המהלך הדמוקרטי. ואנו, חברות וחברי הכנסת - נבוא לציבור אחת לתקופה ונבקש - ונקבל או לא נקבל את אמונו. זו מהות הדמוקרטיה. הכנסת הזאת היא הבית של אזרחי ישראל כולם. היא היא המבצר האמיתי של זכויות האדם ושל חירות הפרט".

את דבריו, סיים בהצהרה כי "הכנסת הזאת, בראשות היושב ראש הזה, לא תפגע בהם ובאף ילד ואף משפחה - נ-ק-ו-ד-ה". כמו כן, הוא פנה לבני הנוער ואמר, "ואם יש נער או נערה שמסתכלים היום על ההשבעה כאן, דעו שלא משנה מי אתם או מאיפה אתם בכוחכם להגיע לאן שתרצו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully