וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאוות היו"ר, בושת הח"כים: בזמן נאום אוחנה במליאה - חברי כנסת חרדים קברו את ראשם

עודכן לאחרונה: 29.12.2022 / 16:59

אמיר אוחנה נבחר ליו"ר הכנסת, ובכך יהיה חבר הקהילה הגאה הראשון המשמש בתפקיד הבכיר. במהלך נאומו, בו הודה לבעלו ולילדיו שישבו בקהל, חלק מחברי הכנסת החרדים קברו את ראשם ואף התלוננו בלחש: "מה זה הדבר הזה?"

השבעת ממשלת נתניהו השישית - טל שלו ויקי אדמקר במשכן הכנסת 29.12.22/צילום: ניב אהרונסון

בתמיכה של 63 מחברי הממשלה החדשה, נבחר היום (חמישי) ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) ליו"ר הכנסת, ובכך עשה היסטוריה כחבר הקהילה הגאה הראשון המשמש בתפקיד הבכיר. אך חלק משותפיו לקואליציה לא הסתירו את דעותיהם על הקהילה הגאה, וח"כ מאיר פרוש ומשה גפני מיהדות התורה קברו את ראשם.

במהלך נאומו, הודה אוחנה לבעלו וילדיו שישבו בקהל, והצהיר כי "הכנסת הזו לא תפגע באף משפחה ובאף ילד". לפי חברי כנסת שישבו ליד פרוש וגפני, פרוש אמר לגפני במהלך נאומו של אוחנה והמחמאות שהעריף על בן זוגו: "מה זה הדבר הזה?".

משה גפני ופרוש מרכינים ראש בעת נאום אוחנה. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
קברו את ראשם בזמן הנאום. חברי הכנסת גפני ופרוש/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

יו"ר הכנסת הוא אחד מסמלי השלטון, כך שלראשונה להומו מוצהר ולבן זוגו ישנה האפשרות להיקבר בחלקת גדולי האומה בהר הרצל בירושלים לאחר מותם, בכפוף להסכמתם. חלקת גדולי האומה היא חלקת קבורה ממלכתית בהר הרצל שיועדה לקבורת גדולי המנהיגים של מדינת ישראל: נשיאי מדינת ישראל, ראשי הממשלה, יושבי ראש הכנסת ובני זוגם.

אוחנה, בן 46, הוא אחד ממקורביו של נתניהו, וכיהן כבר כשר המשפטים ושר לביטחון הפנים בממשלות נתניהו הקודמות. הוא היה השר ההומו המוצהר הראשון כשמונה לשר המשפטים ב-2019. כשאוחנה נבחר לראשונה לתפקיד ח"כ בליכוד, הח"כים החרדים יצאו החוצה מהמליאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully