וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה נגד מינוי דרעי לשר הוגשה לבג"ץ: "טעות לתת לו לחזור לזירת הפשע"

עודכן לאחרונה: 25.12.2022 / 11:26

התנועה לאיכות השלטון עתרה נגד מינויו המסתמן של יו"ר ש"ס. בעתירה נכתב כי הוא "הוליך שולל את בית המשפט" כשהתחייב לא לחזור לחיים הציבוריים. "אם ימונה זו לא תהיה שאלה אם ומתי יפשע בפעם השלישית, אלא אם תהיה לנו אז מערכת אכיפת חוק מתפקדת שתעצור אותו"

בווידאו: יפה דרעי בריאיון לטלו שלו ויקי אדמקר ביום השבעת הכנסת/ניב אהרונסון, רוני כנפו

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (ראשון) לבג"ץ נגד המינוי המסתמן של יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר, למרות שהורשע בעבירות מס. התנועה אף ביקשה לבטל את הסדר הטיעון עמו, משום ש"שהוליך שולל את בית המשפט", בטענה כי הציג מצג שווא, לפיו הוא יפרוש מהחיים הציבוריים.

"זו הייתה טעות לתת לדרעי לחזור לזירת הפשע בפעם הראשונה, אולם לתת לו לחזור בפעם השנייה זה כבר טירוף מוחלט ואיבוד עשתונות ערכי ומוסרי", מסר יו"ר התנועה עורך הדין אליעד שרגא. "אם דרעי ימונה לשר בפעם השלישית זאת כבר לא תהיה שאלה של אם ומתי יפשע בפעם השלישית, אלא אם תהיה לנו אז מערכת אכיפת חוק מתפקדת שתעצור אותו", הוסיף עורך הדין. "בג"ץ חייב להתערב ולמנוע את החרפה הזאת, ולבטל את הסדר הטיעון המקל שנעשה עם אריה דרעי".

אריה דרעי בראיון באולפן וואלה לקראת בחירות 2022, 21 בספמבר 2022. ראובן קסטרו
מסתמן שימונה לשר. דרעי/ראובן קסטרו

התיקון המוצע לחוק יסוד: הממשלה, המכונה "חוק דרעי" ומכשיר את מינויו לשר של יו"ר ש"ס, מתבטא בהוספת המילים "מאסר בפועל". לפי הנוסח הקיים, לא ניתן למנות שר שהורשע בעבירה ונידון לעונש מאסר אם הוטל עליו קלון. עם זאת, לא מפורט בחוק אם מדובר במאסר בפועל או רק על תנאי, כפי שנגזר על דרעי. מטרת הצעת החוק היא למנוע את הדיון בפני יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, שבסמכותו לקבוע אם במקרה של דרעי יש קלון. הצעת החוק "עוקפת" את השופט עמית בכך שהיא קובעת שקלון יוטל רק על מי שהורשע במאסר בפועל.

לפני כשבועיים אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את הצעת החוק. הצעת החוק מוזגה עם הצעה נוספת שתאפשר את מינויים של שרים נוספים במשרדי הממשלה, בהם בצלאל סמוטריץ', המיועד לתפקיד שר במשרד הביטחון. 63 חברי כנסת הצביעו בעד - מול 52 מתנגדים.

עוד בוואלה!

בעזרת מילה אחת קטנה: כך ישנו דרעי ונתניהו את חוקי המדינה - לטובתם האישית

לכתבה המלאה
בג"ץ | עתירת התנועה לאיכות השלטון נגד מינוי השרים 27 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"דרעי הוליך שולל את בית המשפט". עורך הדין אליעד שרגא/פלאש 90, יונתן זינדל

על פי ההסכם הקואליציוני בין ש"ס לליכוד, דרעי יכהן כשר הפנים והבריאות, וכן כמשנה לראש הממשלה. לפי הסיכום, תקופת כהונתו של דרעי תהיה במחציתה הראשונה של כהונת הממשלה. במחצית השנייה, יכהן דרעי כשר האוצר.

בחודש שעבר התייחס יו"ר ש"ס לאפשרות כי מינויו לתפקיד שר ייפסל על ידי בג"ץ. בריאיון לעיתון החרדי "משפחה" אמר דרעי כי "אם חלילה תהיה התנגדות, אני מודיע שזה יהיה מבחן המשילות הראשון של הממשלה הזאת". דרעי הוסיף כי הסיבה לכך נעוצה בהחלטת הבוחר ולדבריו, "אין סיבה משפטית להתנגד. הציבור ידע כל מה שיש לדעת על נתניהו, עליי ועל כל הגוש ועם זאת קיבלנו רוב גדול והציבור מצפה מאיתנו למשול, ושאנחנו נפעל על פי חוק, ולכן אני מקווה שהם לא יפריעו לנו בעניין הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully