וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעזרת מילה אחת קטנה: כך ישנו דרעי ונתניהו את חוקי המדינה - לטובתם האישית

עודכן לאחרונה: 12.12.2022 / 14:27

הצעת החוק שתכשיר את מינוי יו"ר ש"ס לשר תובא לדיון בכנסת. לפיה, קלון יוטל רק על מי שנגזר עליו מאסר בפועל, בשונה מדרעי, שהורשע בעבירות מס במסגרת הסדר טיעון, ונגזר עליו מאסר על תנאי. מטרת הדיון היא למנוע דיון בשאלה אם על דרעי יוטל קלון בעקבות ההרשעה

בווידאו: יפה דרעי בריאיון לטלו שלו ויקי אדמקר ביום השבעת הכנסת/ניב אהרונסון, רוני כנפו

חבר הכנסת משה ארבל מש"ס צפוי להביא היום (שני) לשולחן ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק שתכשיר את מינוי לשר של יו"ר ש"ס אריה דרעי, למרות שהורשע בעבירות מס. זאת, כחלק מהסדר טיעון, שבו דרעי הודה במעשים הסכים להתפטר מהכנסת ה-24, להתרחק מהחיים הציבוריים ונגזר עליו מאסר על תנאי.

התיקון המוצע מתבטא בהוספת המילים "מאסר בפועל" בחוק יסוד: הממשלה. לפי הנוסח הקיים, לא ניתן למנות שר שהורשע בעבירה ונידון לעונש מאסר אם הוטל עליו קלון. עם זאת, לא מפורט בחוק אם מדובר במאסר בפועל או רק על תנאי, כפי שנגזר על יו"ר ש"ס. מטרת הצעת החוק היא למנוע את הדיון בפני יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, שבסמכותו לקבוע אם במקרה של דרעי יש קלון. הצעת החוק "עוקפת" את השופט עמית בכך שהיא קובעת שקלון יוטל רק על מי שהורשע במאסר בפועל. על כן, דרעי מעוניין שהכתוב בחוק יהיה ממוקד יותר.

חוק יסוד הממשלה לפני התיקונים. עיבוד תמונה, אתר רשמי
חוק היסוד לפני התיקונים שמבקשים להעביר/אתר רשמי, עיבוד תמונה
חוק יסוד הממשלה אחרי התיקונים. ערוך, אתר רשמי
התיקונים בחוק היסוד שמבקשים להעביר/אתר רשמי, ערוך

בשבוע שעבר הושג הסכם קואליציוני בין ש"ס לליכוד, לפיו דרעי יכהן כשר הפנים והבריאות, וכן כמשנה לראש הממשלה. לפי הסיכום, תקופת כהונתו של דרעי תהיה במחציתה הראשונה של כהונת הממשלה. במחצית השניה, כך סוכם - יכהן דרעי כשר האוצר.

בחודש שעבר התייחס יו"ר ש"ס לאפשרות כי מינויו לתפקיד שר ייפסל על ידי בג"ץ. בריאיון לעיתון החרדי "משפחה" אמר דרעי כי "אם חלילה תהיה התנגדות, אני מודיע שזה יהיה מבחן המשילות הראשון של הממשלה הזאת". דרעי הוסיף כי הסיבה לכך נעוצה בהחלטת הבוחר ולדבריו, "אין סיבה משפטית להתנגד. הציבור ידע כל מה שיש לדעת על נתניהו, עליי ועל כל הגוש ועם זאת קיבלנו רוב גדול והציבור מצפה מאיתנו למשול, ושאנחנו נפעל על פי חוק, ולכן אני מקווה שהם לא יפריעו לנו בעניין הזה".

עוד בוואלה!

בדרך להתנגשות: כל התרחישים לקראת הגשת "חוק דרעי" - והמשבר החוקתי שבדרך

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הבלוק, כנסת, 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
שינוי לטובתם האישית. דרעי ונתניהו/ראובן קסטרו

בפברואר האחרון גזר בית משפט השלום בירושלים על דרעי 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי של 180 אלף שקלים. השופט, נשיא בית המשפט שמואל הרבסט, חיזק את הסדר הטיעון שבמסגרתו הודה דרעי בעבירות מס והדגיש את התפטרותו והתרחקותו ממקודי כוח.

בצאתו מהאולם לאחר מתן גזר הדין אמר דרעי לעיתונאים: "אין שמחה כהתרת הספקות". השופט הרבסט תיאר את האישומים כקלים, וציין לשבח את עבודת הצדדים בהסדר הטיעון. הוא הקביל את הדיון "למצב שהצדדים בישלו ארוחה, ואני קיבלתי אותה. כשאדם מבשל לעצמו את הארוחה הוא אוהב את מה שהוא מכין", אמר. "וכשאחרים מכינים לו יש לו הערות. אבל בית המשפט העליון קבע שכשאתה לא יודע איך הוכנה הארוחה - צריך לקבל את הסדר הטיעון. זו ההלכה הנוהגת".

  • עוד באותו נושא:
  • אריה דרעי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully